تور ارزان اروپا: غذاهای محلی زاگرب، تلفیق طعم غذاهای اروپایی

به گزارش تور کیش، زاگرب مرکز کرواسی با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگ غذایی غنی ای که دارد دارای غذاهای اصیل و محلی بسیار است؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی غذاهای معروف زاگرب بپردازیم.

تور ارزان اروپا: غذاهای محلی زاگرب، تلفیق طعم غذاهای اروپایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کشور کرواسی کشوری کوچک در اروپا است که دارای تنوع غذایی بسیار است و هر بخش از آن دارای غذاهای بی نظیر و وسوسه انگیز است. مردم کرواسی از ترکیبات مختلف سبزیجات و گوشت ها برای وعده های غذایی خود استفاده می نمایند و ادویه ها و چاشنی های متفاوت، طعم غذاهای آن ها را خاطره انگیز می نماید. بسیاری از غذاهای این کشور تحت تاثیر کشورهای همسایه کرواسی بوده است و ترکیبات مشابهی با آن ها دارد و اغلب غذاهایی که در شهر زاگرب سرو می گردد به سمت کشورهای اروپای مرکزی تمایل دارد.

پکا (Peka)

پکا از غذاهای معروف و پرطرفدار کشور کرواسی است که برای فهمیدن طعم فوق العاده آن بهتر است بیشتر از یک بار امتحان گردد. این غذای لذیذ اغلب از ترکیبی از گوشت بره، گوساله، هشت پا و مرغ تهیه می گردد و با سبزیجات معطر به همراه روغن زیتون پخته می گردد.

این غذا در ظرفی فلزی طبخ می گردد و در روش سنتی اغلب بین زغال داغ قرار می گیرد و گاها بر روی آن نیز زغال ریخته می گردد تا همه ترکیبات آن مغز پخت گردد.

کرینی ریزوت (Crni rizot)

در بسیاری از رستوران های دریایی کشور کرواسی کرینی ریزوت سرو می گردد؛ این غذای دریایی که از ماهی مرکب تهیه می گردد، رنگ و طعم بی نظیری دارد و به علت داشتن رنگ سیاه که این ماهی در حین دفاع از خود فراوری می نماید، رنگ متفاوتی دارد.

این غذا اغلب با نوعی پنیر سرو می گردد و وعده ای کامل و سنگین است و خوردن نوشیدنی گوارا برای دلچسب تر کردن آن توصیه می گردد.

زاگورسکی اشتروکلی (Zagorski Strukli)

این غذای محبوب که نوعی شیرینی محسوب می گردد، در شهر زاگرب بسیار پرطرفدار است و در داخل خمیری نازک با خامه، پنیر و یا میوه های گوناگون پر می گردد و در نهایت آن را با کره طعم دار نموده و داخل فر قرار می دهند.

در بسیاری از مغازه ها در زاگرب تنها همین نوع شیرینی سرو می گردد و با طعم فوق العاده اش عاشقان بسیاری را مجذوب خود نموده است. در بازدید از زاگرب خوردن این غذای بی نظیر را از قلم نیاندازید.

پاستیکادا (Pasticada)

این غذا که نوعی خورشت است، منشا آن خط ساحلی دالماتیان کرواسی است که در شهرهای دیگر آن مانند زاگرب نیز طبخ می گردد و به ملکه غذاهای دالماسی معروفیت دارد. در طبخ آن اغلب از گوشت گاو استفاده می گردد و از آنجا که در مدت زمان طولانی طبخ می گردد و شب قبل در مواد مخصوصی مزه دار می گردد بیشتر به صورت خانگی سرو می گردد.

این غذا و بعلاوه ترکیبات فراوان آن مانند پیاز، گوشت، جعفری، جوز هندی و آلو که به آهستگی پخته می گردد، در خورد گوشت می رود و طعم خاصی را به آن می دهد. این غذای محبوب و خوش عطر در کرواسی تجربه به یاد ماندنی را از یک غذا با طعم بی نظیر برای علاقه مندانش ایجاد می نماید.

سوپارنیک (Soparnik)

این غذا که در فهرست میراث فرهنگی کرواسی قرار گرفته است، مانند پای یا تارت است که با انواع میوه ها یا گاها با سبزیجات مختلف در داخل خمیر پر می گردد و سپس در داخل تنور یا فر قرار می دهند تا هر دو طرف آن برشته گردد.

بعد از آماده شدن این غذا را به شکل مثلثی برش می زنند و با میوه های خشک تزیین نموده و روی آن را کمی به روغن زیتون آغشته می نمایند. سوپارنیک در بسیاری از مراسم ها و جشن ها در کشور کرواسی طبخ می گردد.

پاستا Istarski fuzi

پاستاها از غذاهای مورد علاقه مردم کشور کرواسی است که در روش های مختلف و با سس های متنوع سرو می گردد.

این پاستا با خمیر بسیار نازک و به شکل الماسی برش داده می گردد و با خامه، گوشت مرغ و قارچ سرو می گردد. این پاستا طعم بی نظیری دارد.

فلفل دلمه شکم پر (Punjena paprika)

این غذا که در تابستان بسیار پرطرفدار است، فلفل دلمه ای شکم پر است که از ترکیب برنج، گوشت و ادویه جات تشکیل می گردد که مواد داخلی آن با سس گوجه پخته می گردد.

سارما (Sarma)

همان طور که فلفل شکم پر در تابستان بسیار محبوب محسوب می گردد، سارما که نوعی دلمه است در زمستان بسیار مورد علاقه مردم کرواسی است. برای این دلمه یا از برگ مو یا از برگ کلم استفاده می گردد و با موادی مانند برنج و گوشت چرخ نموده با چاشنی های مختلف پر می گردد و طبخ می گردد.

ماهی های روغنی (Oily fish)

غذاهای دریایی متنوعی در کرواسی یافت می گردد که در طعم ها و دستورات غذایی متفاوت سرو می گردد. بسیاری از ماهی ها نظیر ساردین از ماهی های روغنی هستند که اغلب به صورت کبابی و با نوشیدنی های مختلف سرو می گردد و دارای طعم فوق العاده ای هستند.

کوکی Paprenjaci

یکی از بیسکوییت های سنتی کرواسی که در بیشتر شهرهای آن پخته می گردد، Paprenjaci است. این بیسکوییت که حاوی عسل و فلفل سیاه است طعم عجیبی دارد و مواد تشکیل دهنده آن گردو، فندق، عسل، کره و ادویه جات مختلف است.

این کوکی در طرح ها و قالب های مختلفی پخته می گردد و با شکل های مجذوب کننده و طعم خاص خود مشتاقان بسیاری را به سمت خود می کشاند.

رزاتا (Rozata)

یکی از دسرهای معروف کرواسی رزاتا است که بافتی شبیه فلان (flan) دارد و پودینگی کاستاردی است. این دسر که مورد علاقه مردم کرواسی است دارای طعم و عطر بی نظیری است.

فریتل (Fritule)

یکی از شیرینی های معروف کرواسی و شهر زاگرب که به خصوص در کریسمس پخته می گردد، این شیرینی خوش طعم است که بافتی همچون دونات دارد و از خمیری متشکل از کشمش و کمی پوست لیموی تازه رنده شده درست می گردد. این توپک های خوشمزه اغلب با پودر قند سرو می گردد.

کباب بره

غذاهای کبابی در کرواسی اغلب در دورهمی های خانوادگی و جشن های مختلف سرو می گردد. آن ها معمولا با به سیخ کشیدن و کباب کردن گوشت بره ضیافتی شاهانه را با خویشاوندان خود برپا می نمایند. در بسیاری از منطقه ها کرواسی که پرورش دام حرفه اصلی آنان است، این غذای لذیذ بسیار طبخ می گردد. این کباب اغلب با صرف زمانی طولانی و به صورت آهسته کبابی می گردد.

وعده های غذایی کرواسی و شهرهای آن از جمله زاگرب دارای تنوع بسیاری است و علاوه بر مواردی که ذکر شد شامل نوشیدنی ها، دسرها، سوپ ها و غذاهای اصلی بسیار است. با سفر به این شهر و چشیدن طعم لذیذ غذاهای آن می توانید خاطره ای تکرار نشدنی را در سفر خود ایجاد کنید.

منبع: کجارو / frankaboutcroatia.com / croatiaweek.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1911

به "تور ارزان اروپا: غذاهای محلی زاگرب، تلفیق طعم غذاهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: غذاهای محلی زاگرب، تلفیق طعم غذاهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید