معرفی تاج محل: آگرا، هند

به گزارش تور کیش، تاج محل ادای احترام به همسر مورد علاقه امپراتور شاه دنیا است. این سازه که در سال 1648 به سرانجام رسید، توسط یونسکو به عنوان بهترین نمونه از معماری هند و اسلامی شناخته شده است. از سنگ مرمر ساخته شده و 20 هزار کارگر به مدت 22 سال روی آن کار کردند تا آماده گردد.

معرفی تاج محل: آگرا، هند

خبرنگاران - تاج محل واقع در شهر آگرا، به وسیله یک ساعت سفر هوایی یا سوار قطار سه ساعته از مرکز شهر دهلی نو قابل دسترسی است. با توجه به جمعیت زیادی که این سایت معتبر جهانی به خود جلب نموده، بهتر است برنامه ریزی برای بازدید را صبح انجام دهید. به علاوه، بازدید صبح زود به معنای این است که می توانید طلوع آفتاب را ببینید که بدون شک درخشش دلربایی بر ساختار مرمر سفید ایجاد می نماید.

بازدیدنمایندگان معروف تاج محل هند چه کسانی بودند؟

محل

آگرا، در ایالت اوتار پرادش، تقریباً 200 کیلومتر (125 مایل) از دهلی فاصله دارد. این بخشی از مدار گردشگری معروف مثلث طلایی در هند است.

بهترین زمان سفر به تاج محل

بهترین زمان از نوامبر تا فوریه است، در غیر این صورت می تواند غیرقابل تحمل، گرم یا بارانی باشد. همچنین می توانید تخفیف های خارج از فصل عالی را کسب کنید.

ساعات کار تاج محل

6 صبح تا 7 بعد از ظهر. هر روز به جز آدینه (برای نماز بسته است). همچنین تاج محل برای مشاهده شب در هر ماه کامل از ساعت 8:30 بعد از ظهر. تا ساعت 12.30 باز است، به علاوه دو روز قبل و دو روز بعد از ماه کامل (در کل پنج روز) مشاهده شب در ماه مبارک رمضان هر سال به حالت تعلیق در می آید.

وسایل نقلیه در 500 متری تاج محل به دلیل آلودگی مجاز نیستند. سه دروازه ورودی وجود دارد - جنوب، شرق و غرب.

دروازه جنوبی دروازه اصلی است که بیشتر بازدید نمایندگان محلی هند از آن عبور می نمایند و به طور کلی طولانی ترین صف در طول روز را دارد.

دروازه شرقی از طرف گردشگران خارجی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا نزدیک به هتل های معروف است. توجه داشته باشید که دفتر بلیت (در Shilpgram) حدود 10 دقیقه با دروازه فاصله دارد. اتوبوس و وسایل نقلیه برای کسانی که امکان پیاده روی ندارند یا نمی خواهند وجود دارد.

دروازه جنوبی کمترین صف برای ورود را دارد. نزدیک به یک منطقه بازار پر ازدحام است که در آن بسیاری از هتل های ارزان قیمت قرار دارند با این وجود، تا ساعت 8 صبح باز نمی گردد.

امنیت در تاج محل

امنیت شدید در تاج محل برقرار است و در ورودی ها بازرسی وجود دارد. کیف ها اسکن و جستجو می شوند. کیسه و بسته های عظیم اجازه ورود ندارند. فقط کیسه های کوچک حاوی موارد ضروری مجاز است.

راهنما و راهنمای صوتی

اگر می خواهید بدون داشتن راهنمای تور، از دیدن تاج محل شگفت زده شوید، AudioCompass یک راهنمای دولتی صوتی ارزان تاج محل را در برنامه تلفن همراه ارائه می دهد. این برنامه در بسیاری از زبان های خارجی و هندی از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و ژاپنی موجود است.

منبع : tripsavvy

منبع: چمدان
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 984

به "معرفی تاج محل: آگرا، هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تاج محل: آگرا، هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید