گردشگری پزشکی؛ بیمارانی که از چهارگوشه جهان برای درمان به دوبی می آیند

به گزارش تور کیش، گردشگری پزشکی یکی از صنایع دنیای پردرآمد و رو به رونق است. بنابر گزارش بیماران بدون مرز، ارزش این صنعت در بازار حدود 60 تا 80 میلیار یورو در سراسر دنیا برآورد می گردد. بعلاوه تخمین زده می گردد که سالانه 20 تا 24 میلیون نفر در سراسر دنیا برای درمان پزشکی سفر می نمایند.

گردشگری پزشکی؛ بیمارانی که از چهارگوشه جهان برای درمان به دوبی می آیند

جمعیت رو به پیری، افزایش هزینه مراقبت های پزشکی و فشار روی صنعت بیمه، فرصتهایی را در دوبی برای سرمایه گذاری روی زیرساخت های مراقبت های بهداشتی ایجاد نموده است.

مطالب خبرنگاران را در واتس اپ دریافت کنید

اهمیت رشد گردشگری درمانی در فراوری ناخالص داخلی دوبی

اداره بهداشت دوبی از سال 2014 میلادی یک برنامه راهبردی را برای گردشگری پزشکی درپیش گرفته است. هدف، توسعه و حمایت از بخش مراقبت های بهداشتی و افزایش سهم گردشگری پزشکی در فراوری ناخالص داخلی است.

دکتر مروان محمدالمولا، مدیر بخش تنظیم سلامت اداره بهداشت دوبی درباره این فرصت ها می گوید: قانونی به تازگی به اجرا گذاشته شده که به شرکت های سرمایه گذاری بین المللی اجازه می دهد 100 درصد سهام خود را در امارات حفظ نمایند.

بیماران می توانند از انواع خدمات گردشگری هم بهره مند شوند

اداره بهداشت دوبی در زمینۀ ارائه خدمات بهداشتی روی نیازهای بیمارانی که برای درمان پزشکی سفر می نمایند، سرمایه گذاری می نماید.

بازل نصرالله، مدیر پزشکی بیمارستان ارمادا در دوبی درباره افزایش تعداد کسانی که برای عمل جراحی به این بیمارستان می آیند، می گوید: تعداد بیمارانی که از خارج به بیمارستان ما می آیند پنج درصد بیشتر شده است. این افراد از چهار گوشه جهان از روسیه، اروپا، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا، آمریکای شاقتصادی، آفریقا و جنوب آسیا برای درمان به بیمارستان ما می آیند.

جالب این است که بسیاری از این کشورها به خاطر ارائه خدمات گردشگری پزشکی خود شناخته شده هستند، اما دبی هنوز هم یک گزینه مجذوب کننده برای کسانی است که می خواهند دوره درمان خود فعالیتهای دیگری هم داشته باشند.

الکساندر از بریتانیا برای جراحی به دوبی آمده است و می گوید: قبل از آمدن به دوبی درباره چیزهای زیادی تحقیق کردم؛ درباره دوره نقاهت در اینجا کلی سرچ کردم، نظرات مختلف را خواندم و از نزدیکانم که دوره درمانشان را در اینجا گذارندند چیزهای زیادی پرسیدم. به همین علت تصمیم گرفتنم با یک تیر چند نشان بزنم: تعطیلاتم را اینجا بگذارنم، پدر و مادرم را اینجا ببینم و همزمان عمل جراحی را هم انجام بدهم.

بیماران با استفاده از پورتال اینترنتی اداره بهداشت دوبی می توانند برای سفر خود برنامه ریزی نمایند.

دکتر مروان محمد المولا، مدیر بخش موازین بهداشتی اداره بهداشت دوبی می گوید: بیماران می توانند پرواز و هتل محل اقامتشان را رزرو نموده و حتی برای مراحل بعد از جراحی و مدتی که باید در دوران نقاهت قبل از بازگشت به کشورشان در دوبی بمانند برنامه ریزی نمایند.

رئیس بیمارستان کالج کینگز لندن در دوبی: امارات مقصد خوبی برای گردشگری درمانی است

بیمارستان کالج کینگز لندن، امارات متحده عربی را به اسم اولین محل افتتاح شعبه بین المللی خود برگزیده است.

کریستیان شوماخر، مدیر این بیمارستان در دوبی می گوید: گردشگری پزشکی برای ما اهمیت زیادی دارد. دوبی یک مقصد فوق العاده است. تعداد کسانی که برای درمان پزشکی به اینجا می آیند هر سال بیشتر می گردد. مقامات دوبی بازارهای مختلف را در زمینه گردشگری پزشکی زیر نظر دارند. امارات برای افرادی که در پی محلی برای درمان های پزشکی دارند، مقصد بسیار بسیار مجذوب کنندهی است. در این زمینه با اداره بهداشت دوبی به خوبی همکاری می کنیم.

یک مرکز هوشمند داده در اداره بهداشت دوبی هم از امنیت اطلاعات بیماران در شبکه محافظت می نماید.

بیمارستان کالج کینگز لندن سال جاری در دوبی افتتاح شده است. گردشگران پزشکی از خدمات لازم در این مرکز بهره مند می شوند.

وی می افزاید: بیماران به محض ورود به اینجا می توانند از پورتال مخصوص استفاده نمایند. این پورتال قابل نصب روی رایانه یا گوشی تلفن است. پرونده پزشکی، عکس و نسخه های بیماران روی این پورتال موجود است که خیلی مفید است. چون همه جا می توانند به اطلاعات پزشکی خود دسترسی داشته باشند.

به کانال تلگرام خبرنگاران فارسی بپیوندید

خدمات رایگان پزشکی در دهکده سلامت دوبی

اداره بهداشت دوبی برای ارائه خدمات پزشکی به خارجی هایی که برای کار به این کشور می آیند کوشش می نماید.

مرکز اقتصادی بین المللی در دوبی، هزینه ساخت یک دهکده سلامت را پرداخته است که در آن خدمات رایگان چشم پزشکی، دندان پزشکی، پزشکی ورزشی بعلاوه پزشکی عمومی ارائه می گردد.

اولیویه کترول از انگلستان برای کار به دوبی آمده است. او برای چک آپ و کنترل شرایط سلامت خود به این دهکده سلامت سر می زند. اولیویه می گوید: از این خدمات رایگان پزشکی استفاده می کنیم تا ببینیم برای بهبود شرایط سلامت خود چه کارهایی می توانیم انجام دهیم.

تخمین زده می گردد که عایدی بخش گردشگری پزشکی تا سال 2020 در دوبی به 630 میلیون یورو برسد. فراوری دارو و تجهیزات پزشکی یکی از حوزه هایی است که امارات برای توسعه استراتژی صنعتی خود تا سال 2030 میلادی روی آن سرمایه گذاری نموده است.

منبع: یورونیوز
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1706

به "گردشگری پزشکی؛ بیمارانی که از چهارگوشه جهان برای درمان به دوبی می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری پزشکی؛ بیمارانی که از چهارگوشه جهان برای درمان به دوبی می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید