مهدی طارمی کافی نبود!

به گزارش تور کیش، ورتو پس از شکست یک بر صفر در دور رفت لیگ قهرمانان اروپا در خانه اینتر، سه شنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران در خانه میزبان دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود که در نهایت زور خط حمله پورتو به دفاع حساب شده و مدیریت بازی از جانب اینتری ها نرسید.

مهدی طارمی کافی نبود!

پورتو که در دور رفت، بازی به نسبت بهتری از میزبان به نمایش گذاشت و در نهایت با گل دقایق پایانی لوکاکو بازی را واگذار کرد، برای صعود دوباره به جمع 8 تیم نهایی پس از یک دوره حذف از دور گروهی، آرایش 2-4-4 را به خود دید، مقابل سیستم 3 دفاعه نراتزوری در بعضی دقایق ملاقات عنان بازی را از کف داد و اگر مهاجمان تیم ایتالیایی کمی بیشتر دقت را چاشنی کار می کردند، شاید پورتو همین بازی را هم واگذار می کرد.

مهدی طارمی که در ملاقات های اخیر پورتو نمایش قابل قبولی از خود بر جای گذاشته بود و این نوید را می داد که برای تقابل با اینتر آماده است، در این ملاقات 90 دقیقه درون زمین بود و یکی از کم کارترین بازیکنان میدان لقب گرفت. البته به تبع فشار سنگین پورتو در دقایق وقت های تلف شده نیمه دوم، به مقدار تمام مدت زمان وقت های قانونی ملاقات موقعیت روی دروازه اینتر ایجاد شد و مهدی طارمی و هم تیمی هایش، 2 بار دیرک دروازه را به لرزه درآوردند و یک بار هم مدافعان اینتر از روی خط دروازه، توپی که فاصله ای تا چسبیدن به تور نداشت را برگرداندند.

در این بازی کسل نماینده و نه چندان پر موقعیت در طول بازی، تیم ها به یک مقدار دروازه یکدیگر را تهدید کردند که نتیجه مجموعاً بیش از 10 مهار دروازه بان ها، تساوی بدون گل در ملاقاتی بود که پورتو شاید شجاعت لازم برای حمله همه جانبه به سمت دروازه اینتر را پیدا نکرد و ترجیح داد در درجه نخست گلی دریافت نکند و سپس برای گشودن دروازه اونانا اقدام کند. این استراتژی، اما بیش از 3 موقعیت جدی گلزنی برای پورتو به ارمغان نیاورد و پرتغالی ها در دقایق پراسترس و پایانی ملاقات نیز 10 نفره شدند.

قهرمان 2 دوره لیگ قهرمانان اروپا در سال های 1987 و 2004، درحالی از دور یک هشتم نهایی مسابقات کنار رفت که این اتفاق برای چهارمین بار در دومین و سومین دهه از هزاره سوم تا به اینجا اتفاق افتاده است. پورتویی ها در این مدت 3 بار هم از دروازه های ورود به دور یک چهارم نهایی مسابقات عبور نموده اند. از طرف مقابل، اما اینتر که تحت راهنمایی اینزاگی زیر فشار شدیدترین نقدها است، با این صعود توانست کمی فرصت نفس کشیدن پیدا کند و انتها پس از 12 سال راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. نراتزوری آخرین بار فصل 11-2010 و درحالی که عنوان مدافع عنوان قهرمانی را یدک می کشیدند، پیروز شده بودند با گذر از سد شالکه، به جمع 8 تیم برتر مسابقات راه پیدا نمایند.

درحالی که پیش از این میلان هم پیروز شده بود با گذر از سد تاتنهام جواز حضور در دور یک چهارم نهایی را کسب کند، سه شنبه شب نیز اینتر با سناریویی مشابه از پس انجام این مهم برآمد تا برای اولین بار پس از فصل 06-2005 دو تیم شهر میلان به طور همزمان به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا برسند. بعلاوه اینتر که در هر دو ملاقات رفت و برگشت دور یک هشتم نهایی دروازه اش را بسته نگه داشت، آخرین بار در همان فصل قهرمانی و مقابل زسکا مسکو پیروز به ثبت این عملکرد شده بود.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2181

به "مهدی طارمی کافی نبود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی طارمی کافی نبود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید