ناامن ترین کشورهای توریستی برای زنانی که تنها سفر می نمایند ، ادعایی عجیب درباره صندلی امنیت ایران برای سفر انفرادی زنان

به گزارش تور کیش، سفرهای انفرادی همواره پر ریسک تر ار سفرهای گروهی هستند و اگر زنان بخواهند به تنهایی سفر نمایند این ریسک بیشتر هم می گردد.

ناامن ترین کشورهای توریستی برای زنانی که تنها سفر می نمایند ، ادعایی عجیب درباره صندلی امنیت ایران برای سفر انفرادی زنان

خبرنگاران: 2 خبرنگار و بلاگر سفر در سال 2019 مقیاسی را برای معین کشورهای ناامن برای سفر انفرادی زنان طراحی نموده اند و بر اساس آن فهرستی از ناامن ترین کشورها در میان 50 کشور پرگردشگر برای سفر تنهای زنان ارائه نموده اند.

این فهرست با استقبال رسانه ها روبرو شده است و سایت های معتبری همانند فوربس آن را بازنشر داده اند. در این مقیاس 8 شاخص در نظر گرفته شده است:

1. امنیت خیابان برای پیاده روی زنان در شب

2. قتل عمد زنان

3. خشونت جنسی از طرف کسی غیر از همسر

4. خشونت از طرف شریک زندگی

5. تبعیض قانونی

6. شکاف جنسیت دنیای

7. نابرابری جنسیتی

8. نگرش های خشونت آمیزعلیه زنان

باید توجه کرد که در این فهرست همه کشورها با هم مقایسه نشده اند بلکه 50 کشوری آنالیز شده اند که بیشترین گردشگر را دارند. همچنین اطلاعات این پژوهش از اطلاعات سال 2018 موسسه گالوپ و موسسه معیارهای برابر 2030 گرفته شده است.

10 کشور اول این فهرست را در ادامه ببینید:

1. آفریقای جنوبی: این کشور از نظر اغلب شاخص ها وضعیت بسیار بدی دارد و روند پیشرفت در این شاخص ها در آفریقای جنوبی بسیار کند است.

2. برزیل: برزیل در شاخص پیاده روی تنهای زنان در خیابان و همچنین قتل عمد زنان وضعیت نامناسبی دارد و همچنین در شاخص شکاف جنسیتی هم ضعیف عمل نموده است.

3. روسیه: این کشور در شاخص های قتل عمد زنان و خشونت جنسی از سوی غیر همسر وضعیت خوبی ندارد همچنین تبعیض قانونی هم در این کشور وجود دارد.

4. مکزیک: این کشور در میان 5 کشور اول این فهرست، بیشترین گردشگر را دارد. مکزیک از نظر امنیت خیابان، قتل عمد زنان و خشونت جنسی وضعیت خوبی در شاخص ها ندارد.

5. ایران: در این گزارش عنوان شده که ایران در شاخص شکاف جنسیتی بالاترین رتبه را در میان 50 کشور داشته است. همچنین در این فهرست از نظر وضعیت تبعیض و نابرابری رتبه خوبی ندارد به همین خاطر هم در این فهرست پنجم شده است اما در شاخص قتل عمد زنان ایران بسیار وضعیت خوبی دارد و اصلا در این فهرست بالا نیست.

6. جمهوری دومینیکن: با وجود اینکه این کشور گردشگران زیادی از امریکای شمالی دارد اما در این شاخص در رتبه 6 قرار گرفته است چرا که از نظر امنیت خیابان وضعیت خوبی ندارد.

7. مصر: مصر از نظر شکاف و تبعیض جنسیتی وضعیت خوبی ندارد. این کشور رتبه دهم ناامنی خیابان را هم در این شاخص داراست.

8. مراکش: این کشور در شاخص تعریف شده بدترین وضعیت خشونت از طرف همسر را داراست. از نظر تبعیض و شکاف جنسیتی هم وضعیت خوبی ندارد امنیت در خیابان هم برای زنان در این کشور مناسب نیست.

9. هند: هند بدترین کشور از نظر نابرابری جنسیتی در این فهرست است. خشونت از طرف شریک زندگی هم وضعیت مناسبی در هند ندارد. هند وضعیت بسیار بدی از نظر تجاوز و تعرض جنسی دارد.

10. تایلند: این کشور بدترین کشور از نظر دیدگاه های خشونت آمیز علیه زنان است و در زمینه خشونت شریک زندگی و نابرابری جنسیتی هم رتبه بالایی دارد.

باید توجه داشت که این مقایسه در میان 50 کشور پرگردشگر دنیا صورت گرفته است و اگر این مقایسه در میان همه کشورها بود ممکن است بسیاری از کشورهای این فهرست امنیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر کشورها داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، این رده بندی در حالی از سوی دو خبرنگار و بلاگر سفر منتشر شده است که بر اساس آخرین رتبه بندی های دنیای، نرخ جرم و جنایت در ایسلند از همه کمتر است و این کشور به عنوان امن ترین کشور دنیا برای سفر معرفی شده است. امارات متحده عربی و سنگاپور هم در رتبه های دوم و سوم امن ترین کشورهای دنیا قرار گرفته اند. بدترین نرخ های امنیت از نظر جرم و جنایت مقصدهای گردشگری برای آفریقای جنوبی، ترکیه، تایلند، هند و مکزیک ثبت شده است.

ایران نیز در گزارش شاخص رقابت پذیری سفر و گردشگری 2017 از بین 136 کشور از نظر ایمنی و امنیت در رتبه کلی 87 قرار گرفته است. این رده بندی براساس نرخ جرم و جنایت، خشونت و تروریسم صورت گرفته است و کشورمان به ترتیب از نظر هزینه کسب و کار در جرم و جنایت و خشونت در رتبه 78، از نظر قابلیت اطمینان به خدمات پلیس در رتبه 72، از نظر شاخص حوادث تروریسم در رتبه 104 و از نظر نرخ قتل نسبت به 100 هزار نفر جمعیت در رتبه 84 از 136 کشور قرار گرفته است.

در این گزارش، ایران در بخش بهداشت و سلامت به طورمتوسط رتبه 93 از 136 کشور را به دست آورده است و به ترتیب، از نظر تراکم پزشک نسبت به هزار نفر جمعیت در رتبه 91، دسترسی به آب آشامیدنی سالم در رتبه 71، تخت های بیمارستانی نسبت به 10 هزار نفر جمعیت در رتبه 135، درصد شیوع اچ آی وی در جمعیت بزرگسال در رتبه اول (کشورمان همراه با 57 کشور دیگر در این رتبه واقع شده است و رصد شیوع این ویروس در بزرگسالان ایرانی 0.1 درصد محاسبه شده است) و همچنین موارد وقوع مالاریا نسبت به 100 هزار نفر جمعیت در رتبه 76 واقع شده است.

بر اساس رده بندی گزارش دنیای خطر نیز بین سال های 2012 تا 2016 نرخ متوسط خطر در ایران 4.87 درصد محاسبه شده که این رقم از نظر قرارگرفتن در معرض بلایای طبیعی مثل زلزله، طوفان، سیل، خشکسالی و افزایش سطح آب دریا برابر با 10.19 درصد و از نظر آسیب پذیری های وابسته به زیرساخت ها، تغذیه، شرایط زندگی و اوضاع مالی 47.78 درصد است و با این امتیاز ایران توانسته است از رده بندی کشورهای بسیار کم خطر، کم خطر، خطر متوسط، پرخطر و بسیار پرخطر در شمار کشورهای کم خطر قرار گیرد.

منبع: چمدان
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 277

به "ناامن ترین کشورهای توریستی برای زنانی که تنها سفر می نمایند ، ادعایی عجیب درباره صندلی امنیت ایران برای سفر انفرادی زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناامن ترین کشورهای توریستی برای زنانی که تنها سفر می نمایند ، ادعایی عجیب درباره صندلی امنیت ایران برای سفر انفرادی زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید