نرم افزار حضور و غیاب شرکت ها و ادارات

به گزارش تور کیش، در این مقاله درباره نرم افزار حضور و غیاب صحبت خواهیم کرد. این نرم ­افزار­ها برای ثبت ورود و خروج کاربران هستند.

نرم افزار حضور و غیاب شرکت ها و ادارات

در واقعیت آنها می­توانند دنیایی از امکانات را به شما ارائه بدهند. امکاناتی که برای هر مجموعه حرفه ­ای و کاربلدی ضروری است. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

دستگاه حضور و غیاب چیست؟

دستگاه­ های حضور و غیاب را احتمالا در ادارات و مراکز مختلفی دیده ­اید. مجموعه ­های بزرگ و حرفه ­ای برای ثبت ورود و خروج کارکنان خود از سیستم­ های حضور و غیاب استفاده می­ نمایند.

در سیستم­های قدیمی این اتفاق دستی رخ می­داد اما امروز با استفاده از سنسور­های اثر انگشت یا مغناطیسی ثبت حضور در ادارات و مراکز مختلف بسیار راحت­تر از قبل شده است.

این دستگاه ­ها حتی حجم زیادی هم ندارند و به ­راحتی می ­توانند در هر محیطی نصب شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. در پاراگراف بعدی درباره انواع این دستگا­ه ­ها حرف خواهیم زد.

انواع دستگاه­ های حضور و غیاب

این دستگاه ­ها امروز انواع مختلفی دارند در این پاراگراف معروف ­ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. معروف ­ترین این دستگاه­ها مدل های اثر انگشتی یا لمسی است.

این دستگاه­ ها در سازمان­ های مختلف مورد استفاده قرار می ­گیرد به علت اینکه استفاده ساده­ ای دارد. در صورت وجود چنین دستگاهی دیگر نگران این نیستید که چیزی مانند کارت را همراه خود نیاورده ­اید.

در کنار این مورد دستگاه ­های حضور و غیاب با تشخیص چهره نیز هواداران زیادی دارند. با اینکه دستگاه­ های تازه جای قدیمی­ ها را گرفته ­اند اما دستگاه­ های کارتی نیز هنوز محبوب هستند و مورد استفاده قرار می­ گیرند.

نرم ­افزار حضور و غیاب چه کاری انجام می­دهد؟

درباره دستگاه حضور و غیاب صحبت کردیم اما بحث اصلی ما درباره نرم افزار حضور و غیاب است. باید بدانید که دستگاه­ های حضور و غیاب به ­صورت خام استفاده­ای ندارند و نمی­ گردد از اطلاعات آنها استفاده کرد.

به همین علت همراه آنها نرم ­افزاری نیز ارائه می­ گردد که موارد ثبتی را تحلیل کند. اما مسلما این نرم ­افزار­ها ساده هستند و امکانات محدودی دارند.

مجموعه ­های بزرگ و حرفه­ ای نمی ­توانند به همین امکانات کم بسنده نمایند. مدیریت حجم بالای کارکنان احتیاجمند استفاده از ابزار قدرتمند و پیشرفته است.

نرم ­افزارهای جانبی این کار را برای شما انجام می­ دهند. آنها قابلیت بیشتری دارند و می­ توانند که اطلاعات را با قدرت بیشتری تحلیل نمایند. در ادامه مقاله درباره انواع امکانات آنها صحبت خواهیم کرد.

انواع نرم ­افزار­های حضور و غیاب چه امکاناتی را ارائه می­دهند؟

همانطور که گفتیم نرم افزار حضور و غیاب آنلاین دارای قابلیت­ های زیادی است. در ادامه آنها را براساس سه دسته ­بندی به شما معرفی خواهیم کرد تا با امکانات مورد احتیاج خود بیشتر آشنا شوید.

امکانات پایه

در این نرم­ افزار می­توان علاوه بر کنترل تردد، به قابلیت­ های دیگری نیز دست پیدا کرد. برای نمونه شما می ­توانید شیفت کاری خود را بر اساس زمان کار مجموعه به ­شکل منعطفی تنظیم کنید.

تمامی امور اداری می­توانند از حالا به بعد در سیستم قرار بگیرند تا شما مدیریت کارمندان را یک­جا داشته باشید.

برای نمونه ماموریت­ ها، اضافه­ کاری، ثبت مرخصی و حتی کسر کار همگی می­توانند در این سیستم ثبت شوند. آنها می­ توانند به دستگاه­ های حضور و غیاب به ­راحتی متصل شوند.

اطلاعات پرسنلی کارمندان همگی به ­طور دقیق در چنین سیستمی ثبت شده­ اند و می­توان از این اطلاعات برای گزارش ­های مختلف استفاده کرد. در امکانات پایه می ­توان اپلیکیشن موبایل را نیز برای ثبت تردد استفاده کرد.

امکانات پیشرفته

در نسخه پیشرفته باید تمام امکانات پایه ­ای را لحاظ کنید، به ­علاوه امکاناتی که مخصوص شرکت­ های بزرگ است و به آنها احتیاج دارند.

در این بخش ماژول حقوق و دستمزد نیز اضافه می­گردد که می­توان به وسیله آن حقوق کارمندان مختلف را به ­دقت محاسبه کرد. کارکرد پرسنل شیفتی را می­توان با استفاده از مدل شناور در سیستم پیشرفته محاسبه نمود. در این سیستم امکان تعریف چارت سازمان وجود دارد.

می ­توان برای کارمندان شب کاری معین کرد و آن را در سیستم ثبت نمود. گزارش ها در امکانات پیشرفته کامل­تر خواهند بود و زمان شناور نیز تعبیه شده است.

امکانات حرفه­ ای

در نسخه حرفه ­ای تمام امکانات نسخه پیشرفته نیز هستند. به علاوه امکانات حرفه­ ای ­تری برای مجموعه ­هایی که به­ شدت بزرگ هستند و نظارت بر روی آنها کار سختی است وجود دارد.

برای نمونه در این سیستم می­توان برای کارمندان به ­صورت اتوماتیک پیامک ­های مختلفی را ارسال کرد. پیامک­ هایی مانند مرخصی، تولد، تاخیر، غیبت، ماموریت و مواردی از این دست.

در این سیستم می­توان با استفاده از فرمول­ نویسی فیلد تازهی برای گزارش ها تعریف نمود. لیست­ های مالیات و بیمه می ­توانند در این سیستم رد شوند تا مدیریت بهتری صورت بگیرد. به ­علاوه اینکه کامل­ترین قوانین گروه کاری در این سیستم وجود دارد.

کجا می ­توانیم برترین نرم افزار حضور و غیاب شرکت ها و ادارات را پیدا کنیم؟

شرکت ­های بسیاری هستند که نرم افزار حضور و غیاب باشگاهی، اداری و هر موسسه یا مکانی که احتیاج به چنین نرم افزاری دارد را ارائه می­دهند. برای نمونه شرکت زمان پرداز یکی از مجموعه­ هایی است که می ­تواند برترین نرم­ افزار حضور و غیاب را در اختیار مجموعه شما قرار دهد.

نرم افزار حضور و غیاب این مجموعه به راحتی با دستگاه­ های حضور و غیاب لینک خواهد شد و شما را دچار مشکل خاصی نخواهد نمود.

این نرم ­افزار­ها تمام امکاناتی که در قسمت­ های قبلی معرفی گردید را در اختیار دارند و شما می توانید برای مجموعه خود از آنها بهره ببرید.

چرا نرم افزار حضور غیاب زمان پرداز را انتخاب کنیم؟

زمان پرداز به شما پشتیبانی یک­ساله رایگان ارائه می­دهد. حتی اگر پشتیبانی تمدید نگردد نرم ­افزار همچنان کار خواهد نمود و مسئله ای از این بابت نخواهد بود.

این نرم افزار می ­تواند برای مشتریان مختلف به­ صورت کامل شخصی­ سازی گردد. فعال­سازی نرم ­افزار ساده است و همه می­تواند با چند مرحله آموزش از آن استفاده نمایند. نسخه ­های کلاینت این نرم ­افزار با سرور به­ راحتی لینک می ­شوند و در این مورد حتی به پشتیبانی هم احتیاجی نخواهید داشت.

اگر یکی از امکانات را بخرید پس از آن امکان ارتقا همیشه وجود دارد و تنها کافی است که لایسنس نرم­ افزار به­ روز گردد. نرم ­افزار شما به ­راحتی آپدیت خواهد شد و شما کافی ­است پس از تماشا پیام آن بر روی گزینه بروز­رسانی کلید کنید.

جمع ­بندی

در این مقاله از نرم افزار حضور و غیاب حرف زدیم. اگر شما نیز دارای مجموعه ­ای بزرگ هستید که احتیاج به ثبت اطلاعات کارمندان دارید، چنین نرم ­افزاری قطعا مورد احتیاجتان خواهد بود.

با استفاده از آن می ­توانید مدیریت بهتری بر روی کارمندان خود داشته باشید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2230

به "نرم افزار حضور و غیاب شرکت ها و ادارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار حضور و غیاب شرکت ها و ادارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید