همه آنچه که باید درباره هزینه های اینترنت شبکه شاد و مراقبت از دانش آموزان در فضای مجازی بدانید!

به گزارش تور کیش، امروز مدارس و دانشگاه های کشور با همه حرف و حدیث های هفته های اخیر باز شدند و زنگ سال تحصیلی جدید به صدا درآمد. سال تحصیلی که قطعا متفاوت ترین سال در چندین دهه یا قرن اخیر خواهد بود.

همه آنچه که باید درباره هزینه های اینترنت شبکه شاد و مراقبت از دانش آموزان در فضای مجازی بدانید!

یکی از بر حرف و حدیث ترین موضوعات سال تحصیلی سال جاری به شبکه آموزشی شاد و هزینه های اینترنت آن برمی گردد.

پایان با دستور مستقیم دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران مبنی بر رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی برای مدارس دولتی، اینترنت شاد رایگان شد ولی بعضی از مدیران و مسئولین آموزش و پرورش از یک سیم کارت شاد و اینترنت ایمن سخت گفتند و وزیر ارتباطات در چندین پست اینستاگرامی خبر از بسته اینترنتی ویژه دانش آموزان داد.

بعضی مدارس والدین را وادار کردند سیم کارت انارستان را بخرند و بعضی مدارس منتظر ارائه سیم کارت مخصوص شبکه شاد هستند. هنوز بسیاری از والدین نمی دانند تکلیف شان چیست و آیا با هر گوشی و دستگاهی وارد برنامه شاد شوند؛ اینترنت آن رایگان است یا هزینه خواهد داشت؟

آیا باید با یک سیم کارت مخصوص وارد اپلیکیشن شاد شوند تا هزینه اینترنت رایگان گردد؟ چگونه باید از فرزند و دانش آموز خود در برابر خطرات فضای مجازی و اینترنت محافظت نمایند؟

در سوی دیگر، معلمان و مدارس هستند که باز برای آموزش مجازی احتیاج به اینترنت دارند. آیا دوباره بسته اینترنتی رایگان در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت.

جهرمی آذری، وزیر ارتباطات در اینستاگرام سعی نموده به بعضی از این پرسش ها پاسخ دهد و چند ابهام عظیم را رفع کند. وزیر ارتباطات درباره جزئیات فعال سازی بسته اینترنت رایگان برای دانش آموزان صحبت نموده و توصیه هایی برای مراقبت از فرزندان در اینترنت دارد.

خلاصه صحبت ها و توضیحات وزیر ارتباطات را در زیر گردآوری کردیم تا هدایت برای والدین، معلمان و مدیران مدارس باشد:

10 نکته کلیدی که باید والدین بدانند!

1- استفاده از برنامه و شبکه آموزشی شاد برای همه رایگان است. اینترنت شاد رایگان است و به همه اپراتورها دستور داده شده است بسته اینترنتی اختصاصی شاد تعریف نمایند. با این بسته فقط می توان بعضی سایت های مورد تایید وزارت آموزش و پرورش را بازدید کرد.

2- اگر از یک گوشی هم دانش آموز و هم والدین استفاده نمایند؛ قرار است یک کد دستوری ستاره مربع تعریف گردد تا امکان جابه جایی میان بسته اینترنتی شاد و بسته عادی وجود داشته باشد. زمانی که دستگاه گوشی در اختیار کودک است؛ بسته شاد و زمانی که در اختیار والدین است؛ بسته عادی فعال می گردد.

3- بهتر است والدین برای بچه ها و دانش آموزان خود از سیم کارت های مخصوص بچه ها که همه اپراتورها ارائه می دهند؛ تهیه نمایند. این سیم کارت ها محدودیت ها و بسته های اینترنتی معین و مدیریت شده ای دارند که کار والدین را آسان می نماید. مانند سیم کارت های انارستان!

4- شرکت های اینترنتی خانگی هم موظف شدند بسته شاد را تعریف و امکان فعال سازی یا غیرفعال سازی آن را فراهم نمایند.

5- سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد هرگز توزیع نمی گردد. مراقب سوءاستفاده ها و تماس های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم کارت باشید.

6- والدین می توانید روی کامپیوتر و لپ تاپ از قابلیت Family safety سیستم عامل ویندوز برای مراقبت از فرزندشان در فضای مجازی استفاده نمایند.

7- در گوشی ها و تبلت های اندرویدی می توان از اپلیکیشن Google Family Link برای مدیریت دسترسی کودک به فضای مجازی استفاده کرد.

8- تمام مدارس به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات وصل شده و هزینه آن رایگان است. در زمان حضور در مدرسه، شبکه شاد برای کادر مدرسه رایگان است.

9- قرار است بسته های اینترنت مخصوص معلمان شبیه به آن چه که در فروردین ماه گذشته ارائه شد؛ دوباره در اختیار آن ها قرار گیرد.

10- شاد برای همه رایگان است ولی اگر مدارس از ابزارها و امکانات آموزشی مجازی دیگری استفاده نمایند؛ قرار است بسته های اینترنت دانش آموزی هم تعریف و ارائه گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1160

به "همه آنچه که باید درباره هزینه های اینترنت شبکه شاد و مراقبت از دانش آموزان در فضای مجازی بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه که باید درباره هزینه های اینترنت شبکه شاد و مراقبت از دانش آموزان در فضای مجازی بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید