پیشنهادات برای جذب گردشگران جام جهانی قطر 2022 به ایران آنالیز شدند

به گزارش تور کیش، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، پیشنهادات برای جذب گردشگران جام جهانی قطر 2022 به ایران آنالیز شدند.

پیشنهادات برای جذب گردشگران جام جهانی قطر 2022 به ایران آنالیز شدند

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در دومین نشست کارگروه توریستی جام جهانی فوتبال 2022 قطر نمایندگانی از وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، منطقه آزاد کیش، سازمان هواپیمایی و سازمان توسعه تجارت در معاونت توریستی حضور داشتند.

لیلا اژدری، مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه توریستی خارجی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی درباره هدف برگزاری این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات جام جهانی از 30 آبان 1401 به مدت 28 روز در کشور قطر برگزار می گردد، لازم است برای جذب حداکثری توریست در این ایام برنامه ریزی های مناسب با دستگاهاه های مربوطه انجام گردد.

او با تاکید بر مغتنم شمردن این فرصت گفت: بدلیل نزدیکی ایران با کشور قطر و تعداد تماشاگرانی که در آن روزها وارد حوزه خلیج فارس می شوند، وزارتخانه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مصمم است با جدیت از این فرصت برای جذب حداکثران توریست استفاده کند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه توریستی خارجی به دو هدف تشکیل این کمیته اشاره نمود و اضافه کرد: استراتژی جذب تیم ها با یاری فدراسیون فوتبال بعلاوه انتخاب کیش به اسم میزبان، اولین هدفی است که در این راستا تعریف شده است. در صورتیکه منطقه آزاد و فدراسیون فوتبال برای استراتژی جذب تیم ها آمادگی دارند، موارد و پیشنهادات خود را به ما اعلام نمایند.

اژدری ادامه داد: پیگیری جذب توریست دومین هدف است که از سوی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی پیگیری می گردد. باید اقدامات این مهم از هم اکنون آغاز گردد و قطعا فضای مجازی بیشترین یاری را می تواند به ما کند و ما محتوای مورد نظر را در اختیار کشورها قرار می دهیم.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری و گفتگو با سایر دستگاه ها گفت: دستگاه ها پیشنهادات و موارد خود را به صورت مکتوب به ما ارائه دهند، ما هم با جدیت پیگیر هستیم. عزممان بر تشکیل جلسات کارگروه به صورت ماهانه است و با نزدیک شدن به این رویداد جلسات فشرده تر خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه توریستی خارجی اضافه کرد: ظرفیت لجستیک هر کدام از دستگاه ها به تنهایی برای ارائه پتانسیل های ایران کافی نیست و یک هم افزایی را طلب می نماید. تشکیل کارگروه مشترک با طرف قطر نقطه ایده آلی است که در صورت میسر شدن اتفاقات خوبی می افتد.

تشکیل متناظر در داخل دستگاه ها، بعلاوه راه اندازی گروه مجازی برای تبادل اطلاعات و طرح نقطه نظرات دستگاه های مربوطه با یکدیگر، و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که اژدری به آنها اشاره نمود.

او بعلاوه اکسپو دبی را برترین و نزدیکترین رویداد برای معرفی ظرفیت های ایران دانست و بر استفاده از این فرصت مغتنم تاکید نمود.

اژدری درباره برپایی نمایشگاه صنایع دستی در قطر برای جام جهانی گفت: در صورتیکه با پیگیری دستگاه های مربوطه فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه یا کارگاه صنایع دستی در اختیار ما گذاشته گردد بطور حتم از این فرصت برای ارائه محصولات صنایع دستی کشور بهره خواهیم برد.

مسلم شجاعی، دستیار ستادی مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه توریستی هم به هفت مقصد توریستی تهران، اصفهان، یزد، کرمان، شیراز و دو جزیره کیش و قشم به لحاظ زیرساخت و تنوع اقلیم برای پذیرش توریست در جام جهانی قطر اشاره نمود و یادآور شد: جذب تماشاگر جام جهانی، معرفی ظرفیت های توریستی ایران و کاهش ایران هراسی، بعلاوه تصویرسازی مثبت در اذهان عمومی از جمله اهداف وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی است.

او وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، فدراسیون فوتبال، وزارت صمت، وزارت ورزش و جوانان، وزارت نیرو و وزارت کشور را از دیگر ذی نفعان این رویداد دانست.

در ادامه هر کدام از نمایندگان دستگاه های ذی نفع با اعلام آمادگی برای همکاری و استفاده از این فرصت به ارائه ظرفیت مجموعه خود پرداختند و پیشنهاداتی ارائه کردند.

فعال کردن طوفان فضای مجازی پیش از آغاز این رویداد، تبدیل ایران به اسم دومین مقصد توریستان جام جهانی، استفاده از ظرفیت جام جهانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و ارزآوری برای کشور، ارائه بسته ویژه سفر، عمل نکردن جزیره ای دستگاه ها، برنامه ریزی برای سفر وزیر فرهنگ و ورزش کشور قطر به ایران، برگزاری جلسات مجازی با طرف قطری، تشکیل کمیته مشترک ایران و قطر، در اختیار گرفتن فضای تبلیغات در قطر، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، تعجیل و تعلل نکردن در صدور ویزا، پخش فیلم های کوتاه یک دقیقه ای در شبکه های قطری و برگزاری جشنواره های فرهنگی قبل از آغاز این رویداد از جمله موارد مورد اشاره در این جلسه بودند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1730

به "پیشنهادات برای جذب گردشگران جام جهانی قطر 2022 به ایران آنالیز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادات برای جذب گردشگران جام جهانی قطر 2022 به ایران آنالیز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید