15 جاذبه و تجربه خاص که در بلژیک منتظر شماست

به گزارش تور کیش، گوشه گوشه این کشور پر از تاریخ است و زیبایی و فرهنگی که باید از نزدیک دید. از غذاهای لذیذ بلژیکی گرفته تا فستیوال ها و آثار تاریخی همه، مردم را به این سرزمین رویایی دعوت می نمایند.

15 جاذبه و تجربه خاص که در بلژیک منتظر شماست

این جا رژیم گرفتن ممنوع است

اگر چه این روزها همه جا پر شده از رستوران هایی که غذاهای کشورهای دیگر را سرو می نمایند مثل رستوران ایتالیایی، هندی و چینی اما قبول کنید غذایی که کشورش را ترک می نماید و مهمان سرزمین دیگری می گردد آن اصالت قبلی را ندارد؛ به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنم در سفر به بلژیک که یکی از مقاصد شکم گردان است این غذاهای لذیذ را حتما امتحان کنید.

سیب زمینی سرخ شده و صدف رودخانه ای: پاییز که نزدیک می گردد این زوج خوراکی پر طرفدارترین غذای مردم بلژیک می گردد تا جایی که در فاصله شهریور تا بهمن، مردم 30 میلیون تن صدف رودخانه ای و سیب زمینی سرخ شده نوش جان می نمایند. باورتان می گردد؟ اگر شما هم در این ماه ها مهمان بلژیک شوید، در این آمار سهم خواهید داشت.

مارماهی با سس سبز: قطعا این غذا خیلی خوشمزه تر از نام آن است. مارماهی با سس سبز از غذاهای مشهور بلژیک است و از مارماهی تازه صید شده از رودخانه ی شلت و گیاهان رودخانه ای تازه تهیه می گردد. این غذا با نان یا سیب زمینی سرخ شده سرو می گردد. در آشپزی بلژیک هم مثل ایران، سیب زمینی حرفش برو دارد.

واترزوی: این سوپ خوشمزه را حتما در سفر به بلژیک امتحان کنید. در گذشته این سوپ از گوشت ماهی هایی مثل کپور، اردک ماهی و مارماهی تهیه می شد اما امروز گوشت مرغ جای ماهی را گرفته است.زادگاه این سوپ لذیذ شهر گنت است.

وافل: وافل را که حتما می شناسید و طعم آن را هم امتحان نموده اید، حالا در بلژیک یعنی زادگاه اش می توانید وافل واقعی میل کنید. وافل در بلژیک دو نوع دارد: لیژی و بروکسلی. وافل با خامه، تکه های میوه و بستنی سرو می گردد.

به جشن های 2 میلیون نفره دعوتید

جشنواره های بلژیک هر ساله گردشگران زیادی را برای تجربه های متفاوت و تماشای زیبایی های این کشور دعوت می نمایند، جشنواره فرش گل و فستیوال ده روزه گنت از مهم ترین جشنواره هایی هستند که در این کشور برگزار می شوند.

جشنواره فرش گل: فکرش را بکنید، یک فرش بزرگ که هر گره آن یک گل خوش رنگ و بو باشد! هر دو سال یک بار روز 12 آگوست این فستیوال شروع می گردد، روز سیزدهم برای نمایش عموم باز می گردد و تا 15 آگوست ادامه پیدا می نماید. این فستیوال در میدان اصلی بروکسل، گرند پالاس، برگزار می گردد و تماشای آن رایگان است. اما اگر دوست دارید این فرش پر گل را بهتر ببینید، می توانید با پرداخت 3 یورو از بالای یک ساختمان بلند از تماشای این فرش بیشتر لذت ببرید. تعداد گل های به کار رفته در این فرش حدود 7000 است.

جشنواره گنتس: این جشنواره موسیقی و تئاتر در شهر گنت برگزار می گردد و شاید بتوان گفت که بزرگ ترین جاذبه گردشگری این کشور باشد. جشنواره پر از شادی و موسیقی گنتس هر بار میزبان 2 میلیون گردشگر است و یکی از جشنواره های فرهنگی و محبوب در اروپاست. اگر در این جشنواره شرکت می کنید مراقب روز جیب های خالی باشید، یعنی روز آخر جشنواره که شرکت نمایندگان تا آخرین سکه از پول های خود را در این جشنواره خرج می نمایند. این جشنواره در سال 1843 شروع شد و چنان رشدی داشته که امروزه تمام شهر گنت را پوشش می دهد.

کارناوال بینچ: یکی دیگر از جشنواره های مهم بلژیک این کارناوال است که اغلب در ماه فوریه برگزار می گردد. در این مراسم مردان لباس سنتی خاص این جشن را می پوشند. این لباس ها از جنس کتان است و در آن سه رنگ زرد، قرمز و سیاه که همان رنگ های پرچم بلژیک است به چشم می خورند. در سال 2003، این کارناوال در لیست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو به ثبت رسید.

قدم به قدم با تاریخ

اگر عاشق تاریخ و معماری هستید، حتی راه رفتن در خیابان های این کشور هم شما را سر ذوق می آورد. هر شهری شما را تا دل تاریخ و روزهای گذشته این کشور خواهد برد. در ادامه با جاذبه های تاریخی و معماری خاص این کشور بیشتر آشنا می شویم.

میدان گرند پالاس: قطعا اروپا جایی است که برای تماشای معماری قرون وسطایی باید رفت، اما از میان تمام بناهای قرون وسطایی میدان گرند پالاس بروکسل زیبایی دیگری دارد. این میدان علاوه بر معماری بی نظیر و بناهای تاریخی آن، مرکزی برای کافه ها و فروشگاه ها و یک جورهایی پاتوق گردشگر ها هم شده است. این میدان که به لیست یونسکو هم راه پیدا نموده، میزبان جشنواره فرش گل است.

شاهکارهای ویکتور هورتا: نمی گردد تا بلژیک رفت و از مجموعه خانه های چهارگانه ویکتور هورتا تماشا نکرد. این مجموعه به ثبت دنیای یونسکو رسیده و از زیباترین نمودهای سبک هنر نو در بروکسل است. ویکتور هورتا معمار و طراح بلژیکی است که در سبک هنر نو پیشگام بود و بنایخانه و کارگاه هنری هورتا موزه ای از آثار و زندگی نامه این معمار است.

کلیسای جامع سنت باوو: این کلیسای باشکوه که در شهر گنت واقع شده است از انواع سبک معماری بهره مند شده است. اگر به نقاشی های دیواری علاقه دارید حتما از تماشای این کلیسا لذت خواهید برد. آثار هنری معروفی هم در این کلیسا به نمایش گذاشته شده است از قبیل ستایش بره عارف اثر برادران ون ایک.

قلعه van Gaasbeek : درست مثل فیلم ها! یک قلعه در دل دشت سبز با درختان سر به فلک کشیده و رودخانه ای که زیبایی آن را دوچندان نموده است. این قلعه زیبا و تاریخی بیرون از شهر بروکسل و در روستایی به همین نام واقع شده است. این قلعه در قرون وسطا بنا شده اما بنایی که امروز می بینیم در اواخر قرن 19 در سبک رمانتیک باز طراحی شده است. آرکوناتی ویسکونتی این قلعه را با هدف این که موزه ای برای نمایش مجموعه بزرگ هنری اش باشد طراحی کرد. فقط حواستان باشد که روزهای دوشنبه درهای قلعه بسته است و نمی توانید از فضای داخلی آن تماشا کنید.

شهر دوربی: به کوچک ترین شهر دنیا خوش آمدید. قدم زدن در کوچه پس کوچه های این شهر تجربه ای نیست که بگردد در هر شهری به دست آورد. تپه های سرسبز و پوشیده از درخت این شهر کوچک را در آغوش می کشد. پارک های زیبا، رستوران هایی که غذاهای متفاوت و لذیذ سرو می نمایند و بعلاوه سرگرمی های پر نشاط، دوربی را یکی از پربازدیدترین جاهای منطقه ی گردشگری والونی نموده است. اگر اهل ماجراجویی هستید، دوربی خوش بگذره!

پروژه بوفورت: بلژیک ساحل هایش را هم به موزه تبدیل نموده است. پروژه بوفورت در شهرهای ساحلی بلژیک با مجسمه ها و آثار هنری خارق العاده و غول پیکر توجه گردشگران را جلب می نماید. هر سه سال یک بار، بوفورت مردم را به تماشای سری جدیدی از هنرهای خیره نماینده دعوت می نماید. تا کنون 4 پروژه بوفورت برگزار شده است.

برج ناقوس کلیسا: این برج یکی از زیباترین آثار تاریخی بروژ است که گردشگران را شیفته خودش می نماید. برج ناقوس کلیسا در مرکز شهر واقع شده است و از نماد های مهم شهر است. اگر فیلم این بروژ (in bruges) را دیده باشید، حتما شهر بروژ و این برج را به خاطر دارید. برای تماشا شهر از بالای برج باید از 366 پله بالا بروید که گردشگران زیادی این کار را می نمایند و از آن بالا شهر تماشا دارد و البته سلفی گرفتن هم جای خود دارد.

جنگل آبی: این جا بهشتی برای طبیعت گردها و عکاسان طبیعت است. جنگل رویایی و مسحورنماینده هالرباس یا جنگل آبی در شهر ال بلژیک واقع شده است و یکی از زیباترین جنگل هایی است که می توانید در طول عمرتان ببینید. بهار که می گردد این جنگل غرق در مه می گردد و گل های استکانی آبی رنگ تمام جنگل را می پوشاند، دلیل نامگذاری جنگل هم همین گل های آبی است.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2071

به "15 جاذبه و تجربه خاص که در بلژیک منتظر شماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 جاذبه و تجربه خاص که در بلژیک منتظر شماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید