کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از بانوی موتورسوار ایرانی تجلیل و قدردانی کرد

به گزارش تور کیش، ایرنا/ براساس اخبار بدست آمده، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از بانوی موتورسوار ایرانی تجلیل و قدردانی کرد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از بانوی موتورسوار ایرانی تجلیل و قدردانی کرد

مراسم تجلیل از نخستین بانوی ایرانی موتورسوار که پیروز شد مرتفع ترین جاده های دنیا را طی کند، امروز یکشنبه 21 آبان 1402 برگزار و در آن از نیلوفر رویتوند که به نمایندگی از کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی و با حمایت پانسیون وسایل نقلیه 1969، مجموعه یونیماگ ایران و شرکت خدمات مسافرت هوایی و دنیاگردی رویای شیرین به کشور هندوستان سفر نموده بود، تجلیل و قدردانی شد.

جاده های موتور سواری اوملینگلا با 5 هزار و 800 متر ارتفاع، کاردونگلا با بیش از 5 هزار و 500 متر و چانگلا با ارتفاع حدود 5 هزار و 400 متر از جمله مسیرهای سفر بانوی موتور سوار ایرانی بود.

رانندگی در مسیر له به جامو و کشمیر که به جاده مرگ هندوستان معروف است، سفر به لداخ و کشمیر و عبور از له، نوبرا، پانگونگ، لامایورو، دراس، کارگیل، سونامارگ، سریناگار و...از دیگر برنامه های سفر نیلوفر روئیتوند بود.

یکی از سخت ترین مسیرهای آفرودی هند مسیر نوبرا به پنگونگ با 70 درصد آفرود که این بانوی ایرانی پیروز شد از آن با پیروزیت عبور کند.

به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط نظامی جاده اوملینگلا، تنها مردم هند و افراد دارای گذرنامه هندی اجازه ورود به آن را دارند. اغلب دنیاگردانی که پیروز به رانندگی در این جاده شده اند یا به صورت غیر قانونی یا به وسیله جاده های بیراهه وارد این منطقه شده اند.

تعداد توریستهایی که به وسیله سفارت کشورشان پیروز به گرفتن مجوز ورود به این جاده شدند نیز بسیار محدود است اما این بانوی ایرانی به عنوان نماینده کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی و با هماهنگی های انجام شده و اخذ مجوز های لازم پیروز شد نام خود را به عنوان کسی که پیروز شده به این منطقه ویژه سفر کند، به ثبت رساند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2258

به "کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از بانوی موتورسوار ایرانی تجلیل و قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از بانوی موتورسوار ایرانی تجلیل و قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید