کیش از سرانه فضای آموزشی مناسب برخوردار نیست، فعالیت 47 مدرسه تخصصی اوتیسم در کشور

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/هرمزگان معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: آموزش وپرورش استثنائی در کل کشور 153 هزار دانش آموز دارد که 83 هزار نفر از آنان در قالب 1600 مدرسه خاص استثنائی و در هفت طیف ناتوانی و بقیه در دوره های فراگیر (مدارس عادی) مشغول به تحصیل هستند.

کیش از سرانه فضای آموزشی مناسب برخوردار نیست، فعالیت 47 مدرسه تخصصی اوتیسم در کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از مدارس جزیره کیش، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان آموزش وپرورش استثنائی در سیاست اصلی خود به تحصیل این دانش آموزان در آموزش های فراگیر می اندیشد که این میزان در مدت اخیر82 برابر افزایش پیدانموده است و در سیاست دوم، مناسب سازی خدمات در بعدهای مختلف شامل فضا، تجهیزات، نیروهای انسانی و محتوای کتب درسی، موردتوجه است.

وی با بیان اینکه 47 مدرسه تخصصی اوتیسم در کشور فعال است و 14 مدرسه نیز در حال ساخت است، افزود: حدود 10 هزار دانش آموز در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند اما متأسفانه علی رغم امکانات خوب جزیره، از فضای آموزشی کافی برخوردار نیستند.

حسینی اعلام نمود: به دلیل سرعت رشد تعداد دانش آموزان در کیش، سرانه فضای آموزشی با همان سرعت رشد جمعیت، پیش نرفته و در نتیجه از شاخص فضای آموزشی کشور که 5.2 مترمربع به ازای هر دانش آموز است، عقب مانده و در حال حاضر فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز 4.4 مترمربع است.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور افزود: با توجه به اینکه ساخت 6 مدرسه در دستور کار قرارگرفته است، پس از آماده سازی، سرانه فضای آموزشی کیش به 8.3 مترمربع که شاخص جهانی است، می رسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این مدارس کاربری آموزش استثنایی خواهد داشت، توضیح داد: نیازهای دانش آموزان استثنایی در زمینه های مالی، فضا و نیروی انسانی پنج برابر افراد عادی است و در نتیجه شاخص جهانی برای فضای آموزشی به ازای هر کودک استثنایی 22.5 مترمربع است که این عدد در ایران ده مترمربع است.

معاون وزیر آموزش پرورش افزود: با ساخت این مجتمع در کیش، با توجه به تعداد کم معلولین ذهنی و حرکتی در کیش، در کل کشور به شاخص جهانی نزدیک خواهیم شد.

معاون وزیر آموزش وپرورش کشور توضیح داد: تمامی تعالیم مربوط به دانش آموزان استثنائی، خاص و نیازمند نیروهای توان بخشی است. خوشحالم به اطلاع برسانم 864 نیروی توان بخشی تا پیش از این، در طرح رتبه بندی قرار نمی گرفتند، ولی در طرح ممیزی سوم بهمن ماه مقرر شد که این نیروهای پرتلاش نیز مشمول طرح رتبه بندی شوند.

حسینی ایاب و ذهاب را از دیگر معضلات خانواده هایی که فرزند معلول دارند برشمرد و گفت: سوم بهمن ماه، 90 میلیارد ریال اعتبار در این بخش به استان ها ابلاغ شد و شهرداری ها و شوراهای شهر استان های مختلف، یاری شایانی در این زمینه نموده و می نمایند.

وی از یاری 50 درصدی سازمان منطقه آزاد کیش برای تأمین هزینه کامل ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی کیش اطلاع داد.

این مقام مسئول اظهار کرد: این سرویس های رفت وآمد باید با گزینش و تربیت مربی و راننده مخصوص، به کلاس سیار تبدیل شده و با فراگیری مهارت های ارتباطی و فنی، به افزایش ضریب تعلیم و تربیت یاری کند.

معاون وزیر آموزش وپرورش اعلام کرد: اگر نظام تشکیلاتی و ساختاری آموزش وپرورش در مناطق آزاد به شکل مستقیم با وزارت باشد، قطعاً در جهت ارتقا آموزش می توانند جهتهای مشترک و محکم تری بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 726

به "کیش از سرانه فضای آموزشی مناسب برخوردار نیست، فعالیت 47 مدرسه تخصصی اوتیسم در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیش از سرانه فضای آموزشی مناسب برخوردار نیست، فعالیت 47 مدرسه تخصصی اوتیسم در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید