یک جهان زیبایی در دهکده ساحلی انزلی

به گزارش تور کیش، یکی از جاذبه های توریستی استان گیلان دهکده ساحلی انزلی است و با اینکه مانند یک شهرک به نظر می رسد اما با توجه به مکان های دیدنی آن، هواداران زیادی در بین همه دارد.

یک جهان زیبایی در دهکده ساحلی انزلی

بدون شک دهکده ساحلی انزلی یکی از برترین و بزرگ ترین باغ شهرها در کل ایران است؛ خیابان های زیبای درختکاری شده و خانه های ویلایی با حیاط های باصفا همه در کنار دریای خزر. در خود دهکده ساحلی و اطراف آن مکان های تماشای و تفریحی وجود دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا دهکده ساحلی انزلی را بهتر بشناسید.

دهکده ساحلی انزلی کجاست؟

از نظر موقعیت جغرافیایی این دهکده در شرق بندر انزلی بین مرداب انزلی و دریای خزر واقع شده است. نام این منطقه محله غازیان است و بین بی بی حوریه و شالیور قرار گرفته است. این شهرک حدود 40 سال پیش ساخته شد و قبل از آن این منطقه کاملا باتلاقی و ناهموار بود و ساخت این شهرک چهره این بخش را کاملا تغییر داد.

مکان های تماشای و تفریحی دهکده

تالاب انزلی

مجذوب نماینده ترین جایی که در نزدیکی دهکده ساحلی وجود دارد تالاب انزلی است. این تالاب از هزاران سال پیش همین جا به آرامی خوابیده است. سطح تالاب انزلی با گیاه لوتوس یا همان نیلوفر آبی پوشیده شده است؛ یک چشم انداز واقعا زیبا و تماشای که مثلش را جای دیگر پیدا نمی کنید.

ساحل قو

وقتی به ساحل قو می رسید پلاژها و غذاخوری های مختلفی را می بینید که در گوشه وکنار ساحل قرار گرفته اند. این نوار ساحلی با تمام بی محبتی هایی که به آن شده هنوز زیباست؛ یک ساحل آرام برای آب تنی و حمام آفتاب گرفتن.

پارک جنگلی انزلی

این پارک انزلی در شرق دهکده ساحلی انزلی واقع شده است. در تمام نقاط پارک آلاچیق های چوبی ساخته شده و استفاده از آن ها کاملا رایگان است. این پارک یک محوطه بازی هم برای بچه ها دارد تا حوصله شان سر نرود. در همان بخش ورودی یک بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی برپاست.

کلیسای مریم مقدس

ارامنه مسیحی که در بندر انزلی زندگی می نمایند در سال 1885 میلادی کلیسای مریم مقدس را در این شهر ساختند. معماری این کلیسا به سبک معماری کلاسیک اروپایی است و یکی از مکان های تاریخی مجذوب نماینده این منطقه به شمار می رود.

کلبه وحشت انزلی

نترسید چون اینجا واقعا ترسناک نیست. ولی یکی از هیجان انگیز ترین مکان هایی است که در انزلی پیدا می کنید؛ یک کلبه متروکه وسط طبیعت سبز.

حالا چرا می گویند کلبه وحشت ترسناک است؟ افراد قدیمی و بومی می گویند که این کلبه نفرین شده است و ارواح و اجنه در آن زندگی می نمایند.

آکواریوم انزلی

یکی دیگر از جاذبه های تماشای نزدیک به دهکده ساحلی انزلی که مثلش در ایران کم است آکواریوم انزلی است. برای کسانی که به دنیای زیر آب علاقه دارند ولی امکان غواصی را ندارند یا اصلا علاقه ای ندارند که به زیر آب بروند، اینجا برترین جایی است که بتوانند موجودات دریایی را از نزدیک ببینند. در اینجا می توانید فسیل انواع آبزیان دریای خزر را هم ببینید.

برترین زمان سفر

بیشتر افراد در فصل تابستان و بهار به این محل سفر می نمایند. چون هوا بهتر از بقیه روزهای سال است. اگر خیلی میانه خوبی با شلوغی ندارید بهتر است برنامه سفرتان را بگذارید برای روزهای وسط هفته. اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، مجذوب نماینده ترین نقاط ایران که باید ببینید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری امن ترین شهرهای ایران برای سفر کدامند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2086

به "یک جهان زیبایی در دهکده ساحلی انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک جهان زیبایی در دهکده ساحلی انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید