10 قابلیت برتر سیستم عامل iOS 17 که باید امتحان کنید

به گزارش تور کیش، سیستم عامل iOS 17 اخیرا برای محصولات شرکت اپل منتشر شده و باید اعتراف کرد که قابلیت های جدیدی به این نسخه از سیستم عامل مجذوب کننده اپل اضافه شده که هر کاربری باید حداقل یک مرتبه این ویژگی ها را روی گوشی آیفون امتحان کند. در این مقاله قصد داریم این قابلیت های مجذوب کننده را معرفی کنیم. بعلاوه آموزش ارتقا به iOS 17 را هم به زبان ساده شرح می دهیم.

10 قابلیت برتر سیستم عامل iOS 17 که باید امتحان کنید

در زمانی که این مقاله نوشته می گردد، سیستم عامل نو آیفون یعنی iOS 17 برای دانلود موجود است. این نسخه از سیستم عامل انحصاری اپل، قابلیت های نوی نظیر حالت StandBy دارد. این قابلیت ها بارها به وسیله کاربران در نسخه بتای عمومی این ورژن iOS آزمایش شده است. از همین رو، قابلیت هایی که قرار است در ادامه معرفی کنیم، بدون هیچ دردسری قابل اجراست. با این حال اگر هنوز سیستم دستگاه خود را به روز رسانی ننموده اید، به شما شرح می دهیم که چگونه ابتدا باید این کار را انجام دهید. بعلاوه به این موضوع هم می پردازیم که iOS 17 برای چه مدل گوشی های آیفون منتشر می گردد.

نحوه ارتقا به iOS 17 و نصب سیستم عامل نو آیفون

در دستگاه خود وارد بخش Settings شده، سپس به سمت پایین اسکرول نموده و روی General ضربه بزنید. در ادامه گزینه Software Update را انتخاب کنید. اگر گوشی آیفون شما برای آپدیت آماده باشد، شما گزینه تحت عنوان ارتقا به iOS 17 را به وضوح می بینید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید شاید هنوز زمان عرضه این سیستم عامل روی گوشی فرا نرسیده و شما با این آپدیت در زمان دیرتر روبرو می شوید.

دستگاه هایی که iOS 17 را دریافت می نمایند

اگر گوشی شما در فهرست زیر قرار گرفته، پس نسخه نو سیستم عامل به طور قطع برای گوشی موجود خواهد شد:

  • آیفون 15 (به طور پیش فرض iOS 17 را دارد)
  • آیفون 15 پرو (به طور پیش فرض iOS 17 را دارد)
  • آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس
  • آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو، آیفون 13 پرو مکس
  • آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس
  • آیفون 11، آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون XR
  • آیفون SE نسل دوم و نوتر

سری آیفون های 8 و 9 در برترین حالت ممکن تنها از سیستم عامل iOS 16 برخوردار هستند. اگر شما گوشی قدیمی تر از مدل های iPhone XR یا XS دارید، قادر به نصب iOS 17 روی گوشی موبایل خود نیستید. بعلاوه اولین نسل از آیفون SE هم از فهرست محصولات دریافت نماینده نسخه سیستم عامل نو خط خورده است.

در ادامه، مجذوب کننده ترین قابلیت های نو سیستم عامل نو اپل را معرفی می کنیم:

1. پیشرفته شدن قابلیت Auto-correct

احتمالا بارها هنگام تایپ با گوشی های آیفون، به اشتباه کلماتی را نوشته اید و خوشبختانه قابلیت Autocorrect این مشکل را تا حد زیادی رفع نموده است. این قابلیت در نسخه نو iOS پیشرفته تر شده و سیستم عامل، دیگر ناسزا و دشنام های شما را به کلمه دیگری تغییر نمی دهد! بر این اساس، شما راحت تر فرایند تایپ و چت کردن را انجام خواهید داد. شما می توانید کلمه ای که به طور اتوماتیک اصلاح شده را با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش به کلمه ای که واقعا تایپ نموده بودید تغییر دهید.

2. اعلان شرایط

آیا سایر افراد خانواده یا دوستانتان نگران هستند که شما صحیح و سلامت به مقصد رسیده اید؟ گوشی آیفون کاملا موقعیت شما را آنالیز نموده و اگر سیستم عامل مطمئن گردد که دیگر قصد حرکت به سمت مقصد را ندارید، به دوستان یا خانواده شما اطلاع می دهد که در مسیر اتفاقی برای شما افتاده و از طرفی دیگر میزان سطح باتری گوشی را هم به اطلاع آنها می رساند.

3. تنظیم تایمرهای مختلف

برای اولین بار در سیستم عامل iOS می توان چند تایمر مختلف را به گونه ای تنظیم کرد تا همه آنها به طور هم زمان روی یک گوشی آیفون اجرا شوند. برای انجام این کار، ابتدا یک تایمر را در برنامه ساعت مثل قبل اجرا نموده و سپس روی علامت + در سمت بالا و راست ضربه زده تا یک تایمر نو اضافه گردد. شما بعلاوه می توانید هر تایمر را با یک نام مجزا برچسب گذاری نموده تا دقیقا بدانید که کدام تایمر در چه شرایطی است.

4. حالت استندبای

وقتی شما گوشی خود را در حالت شارژ به صورت افقی تکان می دهید، گوشی وارد حالت نوی از استندبای می گردد. در این شرایط نو، گوشی به یک ساعت، تقویم و فریم تصویر دیجیتالی تبدیل می گردد. حالت استندبای نو شامل صفحه های مختلف ساعت است و نمایشگر روی صفحه به طور هوشمندانه در شب به رنگ قرمز تغییر پیدا می نماید تا کمتر چشم های کاربر خسته گردد.

در حال حاضر آیفون ها، تنظیمات حالت استندبای مورد نظرتان را با داک های مگ سیف خاصی مرتبط می نمایند؛ به همین علت شما قادر هستید برای مثال زمانی که آیفون تان را روی شارژر مگ سیف در اتاق خواب قرار می دهید، یک ساعت و قاب عکس دیجیتال داشته باشید.

حالت نو استندبای یک روش هوشمندانه برای استفاده از گوشی در حالت غیر فعال است اما زمانی این حالت بیشتر کاربرد پیدا می نماید که گوشی روی یک داک مگ سیف قرار گرفته باشد. البته ناگفته نماند که این قابلیت تنها زمانی اجرا می گردد که صفحه گوشی آیفون روی حالت همواره روشن (Always-on) قرار گرفته باشد.

جالب است بدانید در حالت استندبای، نوتیفیکیشن ها هم مقداری بزرگتر به نظر می رسند؛ بنابراین، شما احتمالا باید پیش نمایش نوتیفیکیشن ها را در این شرایط خاموش کنید تا سایر افراد حاضر در اتاق با پیغام های شما روبه رو نشوند.

5. استیکرهای مجذوب کننده تر

یکی از چند مدل پیشرفت هایی که اپلیکیشن پیغام رسان گوشی های اپل پیدا نموده، دسترسی سریع به تمام استیکرها (حتی برچسب هایی متعلق به سایر نرم افزارهاست) محسوب می گردد. شما می توانید استیکرهای نوی را از تصاویر خودتان به وسیله ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی تصویر یک شخص (یا چند شخص و حتی حیوانات خانگی) در یک تصویر خلق نموده و سپس آنها را در متون مختلف برای دیگر دوستانتان ارسال کنید. بعلاوه شما می توانید افکت های تعاملی مختلفی را به استیکرهای شخصی سازی شده خود اضافه کنید.

استیکرها بعلاوه در فضای خارج از پیغام رسان اپل هم موجود بوده و می توان از آنها برای اهداف دیگر هم بهره برداری کرد. در حالی که از iOS 17 بتا استفاده می کردیم، ما متوجه شده ایم که استیکرها در سایر نرم افزارها همواره با میزان مناسب ظاهر نشده و از طرفی دیگر، المان های تعاملی برای استیکرها قابل اجرا نیست. به احتمال بسیار زیاد این ایراد در آینده رفع خواهد شد.

6. اضافه شدن افکت های ویدیویی با حالت های مختلف

سیستم عامل iOS در حال حاضر شامل هشت افکت شامل باران، قلب، شیرینی پولکی و واکنش هایی در تماس های ویدیویی است. شما می توانید این موارد را به وسیله منو یا به وسیله حالت های مختلف دست در جلوی دوربین سلفی دوربین فعال کنید. برای مثال، اگر شما ژست یک علامت صلح دو تایی را بگیرید، بارانی از پشت صورت شما می بارد. هر چند این افکت ها برای افرادی که در حال تماشای شما هستند لذت بخش تر خواهد بود. این افکت ها برای فیس تایم و برنامه های شرکت های ثالث مثل Zoom موجود بوده اما شما به یک گوشی آیفون 12 یا نوتر برای بهره مندی از کنترل حالت های دست احتیاج دارید.

حالت های دست به طرز شگفت انگیزی خوب عمل نموده و افکت ها هم زیبا به نظر می رسند. با وجود این که گوشی آیفون در شناسایی حالت های دست مسئله ای ندارد، مدام باید هر دو دست را تغییر موقعیت داده تا روی صفحه قابل مشاهده باشد.

7. پیغام های صوتی، تصویری می شوند

پیغام های صوتی ورودی در آنِ واحد به یک متن روی صفحه قفل آیفون تان تبدیل شده و به شما این شانس را می دهد تا تصمیم بگیرید آیا تماس را پاسخ داده یا رد کنید. آزمایش این قابلیت در حالت iOS 17 بتا مقدور نبود اما پس از انتشار رسمی سیستم عامل، این رویه امکان پذیر خواهد بود.

اگر شما به وسیله فیس تایم کوشش نموده اید با فردی ارتباط برقرار نموده اما فرد مقابل جوابگو نبود، شما می توانید یک پیغام ویدیویی مشخصی را برای کاربر ارسال کنید. فیس تایم این فرایند را خیلی سریع و بدون دردسر برای شما فراهم می نماید. از طرفی، ما واقعا شگفت زده شدیم که حالت های ژست واکنش ویدیویی در پیغام های صوتی ویدیویی هم کار می نماید.

8. چت های گروهی در پیغام ها بهتر می شوند

از دست دادن یک رشته پیغام در چت های گروهی بزرگ، آسان به نظر می رسد. شرکت اپل این ایراد را با پاسخ های درون خطی برای پیغام ها حل نموده و به شما این امکان را می دهد به یک پیغام خاص با کشیدن انگشت پاسخ دهید. جست وجوی بهینه یافته، در حال حاضر به کاربرها این اجازه را می دهد تا فیلترهای مختلفی را اعمال نموده و به آنها یاری می نماید تا آنچه را که از بین تمام پاسخ ها احتیاج دارند را پیدا نمایند. پیغام های صوتی ارسال شده در بخش پیغام ها با رونویسی هم همراه هستند. این مورد وقتی که نمی توانید به یک پیغام صوتی گوش دهید، سودمندتر واقع می گردد.

9. اطلاعات مخاطب خود را نیم دراپ (NameDrop) کنید

شما حالا می توانید با نزدیک کردن گوشی آیفون خود به یک آیفون دیگر خیلی سریع و آنی اطلاعات مربوط به مخاطب خود را با یک دوست نو به اشتراک بگذارید. شما بعلاوه می توانید یک پوستر مخاطب را شخصی سازی نموده تا به اشتراک بگذارید؛ هر چند این موضوع، صرفا تجربه بصری را بهتر نموده و منفعت خاص دیگری در پی ندارد.

بر اساس تجربه این قابلیت در نسخه بتا، به اشتراک گذاری اطلاعات تماس، بدون مشکل و دردسر انجام می گردد. بعد از نزدیک کردن دو آیفون در کنار هم، بلافاصله گزینه اشتراک گذاری پوستر تماس ظاهر می گردد. اگر در گذشته از برنامه Bump استفاده نموده اید، فرایند نیم دراپ یک تجربه مشابه برای شما به نظر می رسد.

10. سافاری خصوصی تر می گردد

اپل در بسته های به روز رسانی ریز و درشت خود روی بحث امنیت و حریم خصوصی بهتر مانور بسیار زیادی داده است. این مسئله درباره iOS 17 هم صدق می نماید. نسخه نو سیستم عامل iOS از قابلیت های نوی با نیت حفظ ایمن اطلاعات کاربرها برخوردار است. برای مثال مرورگر سافاری حالا به کاربر اجازه می دهد تا پروفایل های مختلفی را ایجاد نموده تا عادت و رفتارهای وب گردی برای هر پروفایل مجزا باشد. تب های وب گردی در حالت خصوصی (Private) بعد از پانزده دقیقه به مجوز مجدد احتیاج دارد تا سربرگ های اینترنتی همچنان تنها برای شما در دسترس باشند. این قابلیت به شدت سودمند است اما شما باید از بخش تنظیمات این قابلیت را فعال کنید.

قابلیت های نو در راه هستند!

ویژگی های کاربردی که در این مقاله متوجه شده اید، تمام گزینه های نو در سیستم iOS نو محسوب نمی شوند. در آینده نزدیک قرار است با ویژگی های نو روبه رو شویم. برای مثال برنامه نو ژورنال (Journal) به شما اجازه می دهد تا کارهای روزمره خود را یادداشت نموده و دیدگاه هایتان را ضبط کنید. اپل ادعا می نماید که تمامی اطلاعات در این برنامه، به طور کاملا امن و خصوصی ذخیره خواهد شد.

علاوه بر برنامه ژورنال، ایر دراپ (AirDrop) به کاربرها اجازه می دهد حتی پس از این که از محدوده خارج شدند، انتقال فایل ها ادامه پیدا کند. این ادعا پس از انتشار نهایی سیستم عامل iOS 17 آنالیز خواهد شد.

جدا از تمام موارد گفته شده، به طور کلی ایده بسیار خوبی است که دستگاه های خود را با آخرین نسخه نرم افزاری به روز رسانی کنید. با این حال، این ریسک همواره وجود دارد که در آپدیت های نو، سیستم عامل با باگ و مسائل نرم افزاری روبه رو گردد. با این اوصاف، وجود قابلیت هایی مثل پیشرفت در بخش امنیت و حریم خصوصی، دلایل قانع نماینده ای برای ارتقا به نوترین سیستم عامل iOS محسوب می گردد.

منبع: nytimes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2254

به "10 قابلیت برتر سیستم عامل iOS 17 که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قابلیت برتر سیستم عامل iOS 17 که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید