15 انتظاری که از نید فور اسپید سال جاری داریم

به گزارش تور کیش، نسخه تازه سری نید فور اسپید که به وسیله استودیوی کرایتریون (Criterion) ساخته می گردد، برای عرضه در نوامبر سال جاری برنامه ریزی شده است. با این حال اطلاعات کمی به طور رسمی در خصوص آن وجود دارد و شایعات حاکی از آن است که این بازی برای کنسول های نسل تازه یعنی ایکس باکس سری، پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.

15 انتظاری که از نید فور اسپید سال جاری داریم

از طرفی به نظر می رسد که داستان بازی در شهری با نام لیک شر جریان دارد که بر اساس شیکاگو ساخته شده و جلوه های بصری آن در کنار تصاویر واقع گرایانه، دارای المان های انیمه ای نیز خواهد بود. این بازی در ابتدا قرار بود در سال گذشته عرضه گردد اما استودیوی سازنده روی توسعه بازی بتلفیلد 2042 تمرکز نموده بود. لازم به ذکر است که استودیوی کدمسترز نیز در ساخت بازی نو نید فور اسپید دخیل خواهد بود. حال در اینجا به 15 انتظاری که از این بازی داریم، خواهیم پرداخت.

15. لیست متنوعی از ماشین ها

لیست ماشین های سری نید فور اسپید، مدت زیادی است که به نوعی راکد بوده است و پیشرفت خاصی در آن دیده نمی گردد. به نظر می رسد که از زمان نید فور اسپید 2015، شاهد خودروهای مشابه ای در نسخه های مختلف بوده ایم که بارها ظاهر شده اند و تغییر خاصی نیز پیدا ننموده اند. در حالی که Need for Speed Heat لیست گسترده و مناسبی از خودروها را ارائه می نماید، با این حال با 127 خودرو در مقایسه با 500 خودرویی که در زمان عرضه در فورتزا هورایزن 5 وجود داشت، چندان حرفی برای گفتن ندارد. در نسخه نو نید فور اسپید می توان امیدوار بود که در کنار خودروهای معمولی، شاهد نمونه های برقی و آزمایشی باشیم.

14. ماشین های رها شده

ماشین های رها شده (Abandoned Cars) در بازی Need for Speed Payback تقریبا مانند Barn Finds در فورتزا هورایزن عمل می نمایند. پس از اطلاع از یکی از این ماشین ها، باید به منطقه ی مورد نظر رفته و برای یافتن خودرو آن را جست وجو می کردید. نسخه نو نید فور اسپید بهتر است این مکانیک را به همراه خود داشته باشد و البته آن را به شیوه های خلاقانه توسعه دهد. به عنوان مثال می تواند ماشین هایی قرار دهد که برای تصاحب آن با فردی دیگر مسابقه دهید یا موانعی را روبروی شما قرار دهد که بدست آوردن خودرو را مجذوب کننده و دشوارتر از قبل کند. حتی می توان خودروهایی را معرفی کرد که با تعمیر آن ها پاداش هایی به بازیکن تعلق گیرد.

13. مسابقات خیابانی

نید فور اسپید بعدی به مسابقات خیابانی بیشتری احتیاج دارد. Need for Speed Heat در این مورد ایده مناسبی داشت اما مسابقات خیابانی خود را به شب محدود نموده بود. این مورد باید توسعه یابد و روز را با شرایط منحصربه فرد آب و هوایی، منطقه ها متنوع و شخصیت های مختلف برای مسابقه در بر گیرد. حتی می توان بخش افراد تحت تعقیب (Most Wanted) را بازگرداند و آن را توسعه داد تا این بار در کنار شخصیت های نو، جوایز متنوعی را برای بازیکنان به بازی افزود.

12. تعقیب و گریز پلیس

چه در حال فرار یا کوشش برای دستگیری مجرمان باشید، تعقیب و گریز پلیس بخشی جدایی ناپذیر از مجموعه نید فور اسپید است. ما تا به امروز وسایل نقلیه معمولی پلیس، موانع، هلیکوپتر و کامیون های زرهی را دیده ایم. از طرفی نیروهای ویژه ای که در سطوح بالاتر تعقیب در نسخه Heat ظاهر می شدند نیز عملکرد خوبی داشتند. این بخش نیز مانند قسمت های دیگر احتیاج به بهبودهایی در تنوع و هوش مصنوعی دارد. با این حال ایجاد تعادلی میان واقع گرایی و چالش، مورد آسانی نخواهد بود.

11. بازی در نقش پلیس

یکی از روش های متنوع کردن بخش تعقیب و گریز پلیس این است که به یکی از شناخته شده ترین مکانیک های سری نید فور اسپید یعنی بازی در نقش پلیس رجوع کنید. می توان تنوع بیشتری به این مکانیک داد و در کنار گزینه های اختیاری برای تعقیب مجرم نظیر درخواست پشتیبانی و غیره، سیستم پاداش متفاوتی را بر اساس عملکرد پلیس ارائه داد.

10. تمرکز کمتر روی بخش داستانی

همانطور که می دانید داستان در بازی های ماشین سواری چندان به مقدار بخش های دیگر حائز اهمیت نیست. از آن جایی که ارائه مکانیک های مجذوب کننده در گیم پلی اهمیت بالاتری دارد، بهتر است روی بخش داستانی تمرکز کمتری باشد. داستان در نسخه های قبلی نید فور اسپید چندان راضی نماینده نبود و در حالی که احتیاجی به کنار گذاشتن کامل آن نیست، بهتر است که به نفع مسابقات تا حد امکان ساده گردد. می توان بدون وارد شدن بیش از حد به داستان های پیچیده که در نهایت مانند نسخه های Heat و Payback چیزی به تجربه بازیکن اضافه نمی کند، یک Career Mode مجذوب کننده ارائه کرد. از طرفی بعید می دانم کسی از وجود یک داستان درگیرنماینده در یک بازی مسابقه ای ناراحت گردد. با این حال با وجود مشکلاتی که در فرایند توسعه بازی پیش آمده، بیایید نگران بخش های مهم تر باشیم.

9. تجربه به صورت آفلاین

در عصری که به طور مداوم با خرید های درون برنامه ای و مواردی مانند سیزن پس و غیره روبرو می شویم، بعید نیست که بسیاری از بازی های آینده تنها به صورت آنلاین قابل اجرا باشند. با این حال اگر نسخه پنجم فورتزا هورایزن با جریانی دائمی از به روزرسانی ها و دنیای باز پر از بازیکنان واقعی می تواند گزینه تجربه به صورت آفلاین را داشته باشد، نسخه نو نید فور اسپید هم می تواند.

8. زاویه دید راننده

شاید برایتان عجیب باشد اما نسخه Heat از نمای داخل کابین ماشین در حین مسابقه بهره نمی برد. همانطور که می دانید این مورد به غوطه وری می افزاید. در حالی که برای پیاده سازی این نوع زاویه دید برای تمام وسایل نقلیه عملا به کار و کوشش زیادی احتیاج است، با این حال یک بازی مسابقه ای در این گونه بخش ها باید عالی عمل کند.

7. مسابقات هدف دار

مورد دیگری که هر بازی ماشین سواری دنیا باز باید از فورتزا هورایزن 5 الگو بگیرد، وجود معنا و هدف برای مسابقات است. همه چیز در بازی ذکر شده حول محور چالش هایی می چرخند که طیف ها و نژادهای مختلف را پوشش می دهد تا در نهایت شما را به تالار مشاهیر برسانند. نید فور اسپید نو فارغ از معروفیت، باید راه های متعددی را برای پیشرفت در بخش های مختلف بازی، از مسابقات خیابانی و تعقیب و گریز پلیس گرفته تا مسابقه های درگ، به بازیکنان ارائه دهد و در نهایت تمام پیشرفت ها به یک سیستم بزرگ تر وارد شوند. این یاری می نماید تا همه بخش ها معنا پیدا نمایند و در عین حال برای هواداران بخش های خاص بازی، جوایزی نیز وجود داشته باشد.

6. بخش Autolog

Autolog نوعی شبکه اجتماعی است که اولین بار در نسخه Hot Pursuit اثر کرایتریون معرفی گردید. جالب است بدانید که این بخش در نتیجه رقابت بین اعضای تیم توسعه در طول فراوری و آزمایش بازی ساخته شد. این سیستم به بازیکنان این امکان را می دهد که امتیازات بالای خود را به شیوه ای رقابتی با یکدیگر مقایسه نمایند و سوابق و دستاوردهای رانندگی آن ها را نیز نمایش می دهد. این بخش بعلاوه به بازیکنان اجازه می دهد تا تصاویری را منتشر نمایند و در این میان، بازیکنان دیگر نیز می توانند نظر خود را در خصوص محتوای به اشتراک گذاشته شده بیان نمایند. وجود این بخش با بهبودهایی که احتیاج دارد، قطعا از مجذوب کنندهیت های خاص خود را خواهد داشت

5. تنوع در بخش چند نفره

بخش چند نفره در سری نید فور اسپید همیشه از بخش های مجذوب کنندهی برخوردار بوده است. با این حال شاید یک حالت بتل رویال با وجود قابلیت های مختلف برای گروه های مختلف راننده ها جالب باشد. بعلاوه وجود حالت های متنوعی نظیر Team Crush و Double Impact که در Burnout 3 شاهد آن بودیم، می تواند سرگرم نماینده باشد؛ حالت هایی که مشابه دربی های تخریب هستند.

4. محتوای پس از عرضه

چند بازی اخیر سری نید فور اسپید چندان از محتوای پس از عرضه بهره نمی برند. اینکه آیا الکترونیک آرتز میخواهد به رویکرد سرویس زنده خود ادامه دهد یا خیر، فعلا تعیین نیست. با این حال انتظار دریافت خودروهای بیشتر، رویدادها و منطقه ها مختلف پس از انتشار، چندان غیرمنطقی نیست. بازی هایی مانند Payback و Heat این نوع از محتوا را پس از عرضه در اختیار بازیکنان قرار داده اند، اما پس از مدت کوتاهی این فرایند متوقف شده است. نسخه نو سری باید بهتر از دو بازی ذکر شده عمل کند.

3. بخش ساخت مسابقه

یکی از مواردی که سری نید فور اسپید با آن غریبه است، بخش ساخت مسابقه محسوب می گردد. در واقع شما نمی توانید پیست مورد نظر خود را در دنیا آن ایجاد نموده و آن را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید. این بخش علاوه بر یاری به پرورش یک جامعه برای بازی، محتوای بیشتری را به آن اضافه می نماید و در نتیجه طول عمر بازی را افزایش می دهد.

2. تیونینگ پیشرفته

لازم به ذکر است که نسخه Payback از کارت های مختلف برای شخصی سازی وسایل نقلیه استفاده می کرد. در ادامه نسخه ی Heat در این زمینه بسیار بهتر عمل کرد، با این حال باید گزینه ها و آزادی بیشتری در نحوه تنظیم و تغییر بخش های مختلف خودرو به وسیله بازیکن وجود داشته باشد. بعلاوه اگر دستیابی به بعضی قطعات به مواردی مانند مسابقات خاص، بالا رفتن سطح و فرار از دست پلیس در شب مرتبط نباشد، عالی خواهد بود.

1. وجود قابلیت کراس پلی

از آن جایی که نسخه نو نید فور اسپید برای پلتفرم های متعدد عرضه خواهد شد، وجود قابلیت کراس پلی ضروری به نظر می رسد. لازم به ذکر است که اخیرا بازی های مشابهی از فورتزا هورایزن 5 گرفته تا گرن توریسمو 7 از این ویژگی بهره برده اند. این قابلیت یاری می نماید تا جامعه بازیکنان بازی بزرگ تر گردد و بخش آنلاین بازی سریع تر از قبل شما را درون یک مسابقه قرار دهد.

منبع: Gamingbolt

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2061

به "15 انتظاری که از نید فور اسپید سال جاری داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 انتظاری که از نید فور اسپید سال جاری داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید