آخرین آمار کرونا در ایران ، 25 استان در شرایط قرمز و هشدار ، حال 3670 بیمار کووید-19 وخیم است ، به کیش سفر نکنید

به گزارش تور کیش، سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان به کووید-19 و فوتی ها بر اثر این بیماری را در کشور طی 24 ساعت گذشته اعلام نمود.

آخرین آمار کرونا در ایران ، 25 استان در شرایط قرمز و هشدار ، حال 3670 بیمار کووید-19 وخیم است ، به کیش سفر نکنید

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 4 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 316 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 298 نفر از آنها بستری شدند.

وی اضافه نمود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 288 هزار و 839 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 195 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 15 هزار و 484 نفر رسید.

وی اضافه نمود: خوشبختانه تا کنون 251 هزار و 319 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: 3670 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و 302 هزار و 634 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی گفت: همانند روزهای گذشته استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در شرایط قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

لازم به ذکر است، باتوجه به آمار دو روز گذشته، میزان بستری بیماران شناسایی شده کرونا در ایران تا 40 درصد کم شده و از 2004 بیمار به 1298 بیمار رسیده است.

به کیش سفر نکنید

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و فضاهای سربسته، گفت: اگر مردم مسایل بهداشتی را در استان های در شرایط هشدار رعایت ننمایند و مسوولان نظارت جدی بر پروتکل ها نداشته باشند، این خطر وجود دارد که در هفته های آینده با افزایش موارد ابتلا و فوتی ناشی از بیماری در این استانها روبرو باشیم. به عنوان مثال در استان خراسان شمالی یک طی هفته گذشته، یک شهرستان به شهرستانهای قرمز اضافه نموده شده؛ به طوری که چهار شهرستان قرمز و سه شهرستان در شرایط هشدار بودند. موارد بستری نیز طی یک ماه گذشته در سه شهرستان این استان به سه برابر افزایش یافته است.

لاری همچنین بر لزوم پرهیز از سفر به جزیره کیش تا بهبود شرایط بیماری، ادامه داد: در استان هرمزگان دو شهرستان از شرایط قرمز خارج شدند و در کل استان فرایند نسبتا کاهشی را در موارد بستری و ابتلا شاهد هستیم اما در دو شهرستان پارسیان و جزیره کیش افزایش موارد بستری و ابتلا نگران نماینده است؛ به خصوص در جزیره کیش و از هموطنان می خواهیم تا بهبود شرایط بیماری از سفر به کیش خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1098

به "آخرین آمار کرونا در ایران ، 25 استان در شرایط قرمز و هشدار ، حال 3670 بیمار کووید-19 وخیم است ، به کیش سفر نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در ایران ، 25 استان در شرایط قرمز و هشدار ، حال 3670 بیمار کووید-19 وخیم است ، به کیش سفر نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید