هشدار هواشناسی؛باد شدید و رعد و برق در بیشتر کشور

به گزارش تور کیش، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک در اغلب مناطق کشور در روزهای آینده، گفت: این شرایط جوی اوایل هفته آینده در اغلب استان ها غیر از ایلام و جنوب فارس و خوزستان تداوم دارد.

هشدار هواشناسی؛باد شدید و رعد و برق در بیشتر کشور

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: روز آینده 10 اردیبهشت در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، جنوب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های سمنان، مازندران، تهران و گیلان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و همچنین گرد و خاک در بعضی نقاط پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز آینده شدت بارش ها در خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان پیش بینی می گردد و در این مناطق احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

وی ادامه داد: روز شنبه 11 اردیبهشت با تقویت جریانات ناپایدار تراز میانی در استان های واقع در شمال غرب، بعضی نقاط غرب کشور، شمال شرق کشور، سواحل خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی مناطق گرد و خاک و بارش تگرگ پیش بینی می گردد، این شرایط بعد از ظهر شنبه در استان های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس یزد و اصفهان پیش بینی می گردد.

ضیائیان تأکید کرد: در مناطقی که ذکر شد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک و شکستن درختان پیش بینی می گردد؛ در این راستا ضرورت دارد خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها، امتناع از کوهنوردی، عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و تحکیم سازه های موقت در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور غیر از ایلام و جنوب استان های فارس و بوشهر و خوزستان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی مناطق گردوخاک تداوم دارد.

وی گفت: روز شنبه 11 اردیبهشت در شمال غرب کشور کاهش نسبی دما را داریم و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان های ساحلی خزر، استان های واقع در دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور، کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آدینه 10 اردیبهشت صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 28 و 20 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 40 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1637

به "هشدار هواشناسی؛باد شدید و رعد و برق در بیشتر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی؛باد شدید و رعد و برق در بیشتر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید