آشنایی با شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال 2020

به گزارش تور کیش، ایسنا/ این خبر پیرامون آشنایی با شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال 2020 برای شما نگارش شده است.

آشنایی با شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال 2020

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

معرفی ساده

براساس نتایج نظرسنجی ها و آمارها هوشمندترین، شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال 2020 به توضیح زیر هستند:

کپنهاگ؛ بهشت دوچرخه سواری

تحرک پایدار و دوچرخه سواری از برنامه های روزمره اروپایی هاست و رکاب زدن و دوچرخه سواری قسمت عمده ای از آن را تشکیل می دهد. براساس 13 شاخص مختلف نسبت به چگونگی ارتقای دوچرخه سواری در هر شهر (شامل زیرساخت ها، اولویت دوچرخه سواران، ایمنی) کپنهاگ مقام اول را با اختلاف اندک از آمستردام و اوترخت کسب کرد.

وین؛ شهر سبز

وین یکی از سبزترین شهرهای دنیا است. سیاست های آن در زمینه توسعه پایدار در امسال به آن یاری کرد تا در فهرست سبزترین شهرهای دنیا گروه تحلیلی رزونانس کانسالتنسی (Resonance Consultancy) سال 2020 قرار بگیرد. وین برای این رتبه بندی، نتایج بالایی در زمینه پارک ها و تفریحات، حمل ونقل عمومی پایدار، بازیافت و کمپوست و غذاهای محلی سالم بدست آورد. این شهر با مناطق عابر پیاده گسترده مکانی فوق العاده برای قدم زدن است.

هوشمندترین شهرها

شاخص شهر هوشمند، شهرها را براساس داده های مالی و فناوری و همچنین درک شهروندان از هوشمند بودن شهرها رتبه بندی می نماید. در بهار امسال موسسه بین المللی توسعه مدیریت (دارای دفاتر در سنگاپور و سوئیس) و دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور از صدها شهروند در 109 شهر نظرسنجی کردند.

سوالات مرتبط به راهکار های فناوری ارائه شده در هر شهر در زمینه های بهداشتی و ایمنی، تحرک، فعالیت و فرصت ها بود و مقام اول به کشور سنگاپور، هلسینکی و زوریخ داده شد. کپنهاگ و آمستردام به ترتیب نمره های 6 و 9 را کسب کردند. شهرهای هوشمند نشان می دهد که چگونه فناوری های هوشمند می توانند زندگی برای ساکنان، گردشگران و مشاغل را آسان تر کند.

شادترین شهر دنیا

چه چیزی برای یک شهر مهمتر از شادی ساکنان است؟ با در نظر داشتن این سوال، شهرها در سراسر دنیا بر اساس ارزیابی زندگی شهروندان رتبه بندی شدند.

براساس آنالیز 186 شهر در ماه مارس توسط محققان دانشگاه آکسفورد و دانشکده اقتصاد لندن، هلسینکی به عنوان بهترین مکانی است که ساکنان آن رفاه بیشتری را تجربه می نمایند.

در این تقسیم بندی شهر بعدی آرهوس واقع شده است و سپس کپنهاگ مقام پنجم را کسب کرد و استکهلم در صندلی نهم نهاده شد.

البته این رتبه بندی ذهنی است، زیرا بیشتر به نظرسنجی های شرکت گالوپ متکی است و احساس پاسخ دهندگانی که در شهری خاص زندگی می نمایند، ارزیابی می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1382

به "آشنایی با شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید