دانستنی های شهری با کلکسیونی از بهترین ها به نام ابوظبی

به گزارش تور کیش، ابوظبی ثروتمندترین صندوق پول را در دنیا دارد و در شرایطی که مقامات اماراتی علاقه مندند همه برترین ها را در شهرهایشان جمع نمایند، تعجبی ندارد که ابوظبی بهترین گزینه برای این کلکسیون باشد، چون به هر حال پایتخت امارات متحده عربی است. شهر به شکل T در کنار دریا قرار گرفته و کلا آب وهوایی گرم و مرطوب دارد؛غیر از زمستان ها که دمای هوا در شب های خنک حدودا پانزده درجه سانتی گراد است؛ در برخی روزهای گرم تابستان، این عدد به پنجاه هم می رسد؛ اما نگران گرما نباشید، سیستم های خنک نماینده همه جا هستند.

دانستنی های شهری با کلکسیونی از بهترین ها به نام ابوظبی

ابوظبی، با تمام زرق و برقش، گزینه خوبی برای سفر با هر انگیزه ای است. هر وقت بخواهید می توانید چمدانتان را ببندید و راه بیفتید. از فرودگاه تا مرکز شهر می توانید تاکسی بگیرید که هزینه زیادی ندارد، اما اتوبوس های مخصوص مسافران هم هست که هر نیم ساعت یک بار راه می افتند. انتخاب هتل کار سختی نیست، مثل همواره قیمت ها را تعداد ستاره ها تعیین می نمایند و یک هتل خوب چهارستاره می تواند از صدهزار تومان به بالا خرج بردارد.

اگر عاشق خرید کردن هستید، ابوظبی شهر رویاهای شماست; آن قدر مرکز خرید بزرگ وجود دارد که برای دیدن همه شان، باید روزهای زیادی در این شهر بمانید. معروف ترین مرکز خرید ابوظبی، مارینا است با فواره های موزیکال، سقفی که شبیه سقف سالن مدرسه هاگوارتز است و پرچم بزرگ امارات در قسمت ورودی 123متر ارتفاع دارد و بلندترین پرچم جهانست. بلوار ساحلی کورنیش از جلوی همین مرکز خرید آغاز و تا شش کیلومتر در امتداد ساحل شنی ابوظبی کشیده می گردد. بد نیست بعد از خرید کردن از فروشگاه های مارینا، گشت و گذار را از همین جا آغاز کنید. در جاده سرسبز کورنیش، راه های مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری، زمین های بازی مخصوص بچه ها، کافه های روباز، ساحل عمومی مجانی، آب نماها و مجسمه ها و نورپردازی های جذابی وجود دارد که می تواند برای هر سلیقه ای، سرگرمی مناسبی داشته باشد. یکی دیگر از بناهای عظیم جهان که در ابوظبی قرار گرفته است، مسجد شیخ زائد است. این مسجد بعد از مسجد النبی و مسجد الحرام سومین مسجد بزرگ جهان است که به دستور شیخ زائد بر روی تپه سرسبزی به ارتفاع نه متر ساخته شده و بزرگ ترین سجاده جهان نیز، که یک فرش ایرانی باشد همین جا پهن شده است. در نزدیکی این مسجد هم، پارک خلیفه به خاطر آکواریوم، موزه، فرهنگسرا و زمین های بازی و باغ های خاص خودش، از دوست داشتنی های ابوظبی است.

برای خریدکردن، مراکز خلیفه و الواحه نیز به بزرگی و کامل بودن مجموعه برندهای شان، معروف هستند. در بیشتر فروشگاه های این جا، همواره یکی از کارکنان قدم به قدم مشتری را همراهی می نمایند که سرویس بهتری داده باشند، اگر این کار را دوست ندارید، چند بار که لبخند بزنید و تشکر کنید، دست از سر شما بر می دارند. فروشگاه های کوچک مستقلی در این جا و آن جای شهر وجود دارد که اگر هوس کردید عتیقه جات، فرش و جواهرات بخرید، بهتر است به جای مراکز خرید سراغ این ها را بگیرید، چون هم قیمت های پایین تری دارند و هم می توانید با چانه زدن به قیمت بهتری خرید کنید. در ابوظبی مالیات شخصی گرفته نمی گردد و در ضمن دو تا فصل بزرگ حراج دارد، یکی وقت آمدن بهار و یکی هم قبل از آغاز پاییز.

در تمام مراکز خرید رستوران های زیادی وجود دارد: از فست فودهای زنجیره ای امریکایی و اروپایی گرفته تا رستوران های ایتالیایی، مکزیکی،عربی، هندی و چینی. رستوران هندی آشاز در مرکز خرید خالدیا یکی از بهترین هاست. رستوران های چینی و هندی نسبتا ارزان هستند و اگر دنبال غذای گران تر باشید، باید به رستوران هتل ها و برج های شیک و لوکس بروید. با این که تقریبا در تمام رستوران های ابوظبی، یک بشقاب برای گیاه خوارها در نظر گرفته شده ولی جاهایی هم هستند که تنها غذاهای گیاهی سرو می نمایند. سونجیتا اورگرین در باشگاه توریست ها یکی از بهترین انتخاب ها برای گیاه خوران است. ولی اگر کباب دوست داشتید، خانه استیک هتل ساحل روتانا را نباید فراموش کنید.

در سایت خبرنگاران همه گزینه ها را جهت انتخاب هتل و پرواز، پیش روی خود خواهید داشت تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تورهای روزانه ای در ابوظبی برپاست که در بیشتر هتل ها یا مراکز خرید می گردد اطلاعاتشان را پیدا کرد: سافاری بیابان که از صبح با شترسواری و بالا و پایین رفتن از تپه های نرم و طلایی شن، آغاز می گردد و شب در کنار چادرهای صحرایی و دور آتش با پذیرایی سنتی عربی خاتمه می گیرد. هم چنین تور هلی کوپتر که از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر آماده است مسافران را روی شهر بگرداند، البته در صورتی که از قبل در مرکز خرید مارینا برای این تور ثبت نام نموده باشند. اگر سوارشدن بر قایق های پر سرعت کروز و زیر پا گذاشتن خلیج برای شما هیجان انگیز است، تورهای قایق سواری بیگ باس را رزرو کنید و خوش بگذرانید.

در ابوظبی همواره پروژه های تفریحی و رفاهی در دست آغاز شدن است و به سرعت هم به نتیجه و بهره برداری می رسد؛ شاید این باعث گردد با این که زمان زیادی از سفر قبلی تان به این جا نمی گذرد ولی جاهای جدیدی برای دیدن داشته باشید. در ابوظبی می گردد یک ساحل اختصاصی را از یک روز تا یک سال اجاره کرد. شاید پول زیادی بخواهد ولی لابد تجربه متفاوتی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 764

به "دانستنی های شهری با کلکسیونی از بهترین ها به نام ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های شهری با کلکسیونی از بهترین ها به نام ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید