آلانیا، شهری ساحلی در ترکیه

به گزارش تور کیش، درباره آلانیا

آلانیا از شهرهای تاریخی جنوب کشور ترکیه است که در شمال آن کوه های توروس و در جنوب آن دریای مدیترانه واقع شده است. در سال های اخیر این شهر به تفریحگاهی تابستانی تبدیل شده و رشد و پیشرفت بسیاری نموده به طوری که جمعیت آن در فصل تابستان حدود 250000 نفر می گردد. آلانیا در 135 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده و از شهرهای خوش آب و هوای ترکیه است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد، برای آشنایی بیشتر با آلانیا در ترکیه خبرنگاران را همراهی کند.

آلانیا، شهری ساحلی در ترکیه

آب و هوای آلانیا چگونه است؟

آلانیا تابستان هایی گرم با آب و هوای معتدل مدیترانه ای دارد و زمستان های آن بارانی و مرطوب است. بارش باران در این شهر در فصل زمستان اتفاق می افتد و تابستان های آن طولانی و گرم و خشک است. رشته کوه های توروس در ساحل باعث می گردد شهر گاهی مه آلود باشد. به علت هوای معتدل آلانیا، معمولا بارش برف در آن اتفاق نمی افتد اما در تابستان به کوه های توروس که نگاه می کنید برفی هستند.

جاذبه های گردشگری آلانیا

قلعه آلانیا : از قلعه های قرون وسطی ای است که در شهر جنوبی ترکیه، آلانیا قرار گرفته است. بعد از فتح شهر در سال 1220 ، بیشتر این قلعه به دستور امپراتوری سلجوقی در قرن 13 ساخته شد. این قلعه را بر روی خرابه های قلعه رومی دوره بیزانس احداث کردند. در دوره عثمانی این قلعه از حالت دفاعی خارج شد و در طول قرن نوزدهم ویلاهای بسیاری را در داخل دیوارهای این قلعه ساختند که این ساختمان ها امروز تبدیل به موزه شده اند. برای رفتن به قلعه ای که رو به دریا است باید بلیط تهیه کنید اما بیشتر جاهایی که در داخل دیواره های قلعه وجود دارند به روی عموم باز هستند. این قلعه در ارتفاع 250 متری شبه جزیره صخره ای قرار گرفته است و کمی به سمت دریای مدیترانه پیش رفتگی دارد به طوری که دریا، قلعه را از سه طرف محافظت می نماید.

برج سرخ : از برج های تاریخی شهر آلانیا است. این ساختمان به عنوان نماد شهر در نظر گرفته می گردد و حتی بر روی پرچم شهر هم قرار گرفته است. کار ساخت این برج در اوایل سلطنت علاءالدین کیقباد، از سلطان های سلجوقیان روم، آغاز و در سال 1226 به خاتمه رسید. سلطان، برای کامل شدن این بنا معمار ماهر سوری به نام ابو علی رها را به آلانیا آورد. این برج هشت ضلعی که با آجرهای قرمز ساخته شده از محل ساخت کشتی ها محافظت می نماید. نام این برج از آجرهای قرمزی آمده که برای ساخت آن استفاده شده است. این برج 33 متر ارتفاع و 12.5 متر عرض دارد و به عنوان یکی از برترین نمونه های معماری نظامی قرون وسطی به جای مانده است.

غار داملاتاش: غار داملاتاش در غرب قلعه آلانیا در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته است. فاصله آن تا مرکز شهر آلانیا 3 و تا آنتالیا 124 کیلومتر است. ورودی این غار در مقابل ساحل قرار گرفته است. در سال 1948 این غار به صورت کاملا اتفاقی در هنگام ساخت بندر آلانیا کشف شد و بعد از تحقیقاتی که زمین شناسان بر روی آن انجام دادند به روی عموم باز شد. مردم اعتقاد دارند که بودن در این غار مسائل تنفسی و آسم را درمان می نماید و بیشتر کسانی که در ابتدا از این غار بازدید می کردند کسانی بودند که از بیماری آسم رنج می بردند. در سال 2010 شهرداری آلانیا در گزارشی بیان کرد که در عرض 7 ماه 114 هزار جهانگرد از این غار بازدید کردند که از این تعداد 2100 نفر مبتلا به بیماری آسم بودند. در سال 2014 ، تعداد افراد بازدید کننده مبتلا به آسم به 4 هزار نفر رسید. برای درمان آسم، افراد به مدت 21 روز، هر روز از ساعت 6 تا 10 صبح در غار می مانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1938

به "آلانیا، شهری ساحلی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلانیا، شهری ساحلی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید