اتمام فاز نخست بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری در ورزقان

به گزارش تور کیش، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام بازسازی فاز نخست کاروانسرای ایری ورزقان در امسال اطلاع داد.

اتمام فاز نخست بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری در ورزقان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز یکشنبه 25 خرداد ماه 99 ضمن اعلام این خبر گفت: کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان از جمله بناهای مهم و با اهمیت استان بشمار می آید که به سبب قدمت آن که بخش نخست متعلق به دوره تیموری و بخش بازسازی شده و عمده آن متعلق به دوره صفوی است، در فهرست آثار ملی کشور ثبت و بازسازی و بازسازی آن طی سال های گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

او در ادامه با بیان اینکه این مرحله از بازسازی و بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 415 میلیون ریال در حال اتمام است، گفت: در این مرحله از بازسازی کاروانسرای ایری ورزقان اقداماتی نظیر خاکبرداری و پی کنی، اجرای دیوار سنگی، کف سازی و بندکشی، اجرای طاق سنگی، اندود گچ و خاک و سفیدکاری، تهیه و ساخت درب آهنی و اجرای طاق انجام گرفته است.

حمزه زاده در پایان اعلام کرد: در این مرحله از عملیات بازسازی، بطور مستقیم برای 115 نفر فرصت شغلی فراهم شد و در صورت تامین اعتبار لازم، فاز دوم عملیات بازسازیی در این کاروانسرا طی سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 934

به "اتمام فاز نخست بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری در ورزقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام فاز نخست بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری در ورزقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید