ادای احترام هزاران کانادایی به ترور یک خانواده مسلمان

به گزارش تور کیش، هزاران کانادایی در استان اونتاریو برای ادای احترام به ترور چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان طی یک حمله تروریستی تجمع کردند، نخست وزیر کانادا این اقدام را تروریستی خواند و بار دیگر بحث و اعتراض درمورد افزایش خشونت ها علیه مسلمانان در این کشور که قدمت دیرینه دارد، بالا گرفت.

ادای احترام هزاران کانادایی به ترور یک خانواده مسلمان

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم کانادا از همه ملیت ها و ادیان در مقابل مسجدی در جنوب استان اونتاریو برای ادای احترام به ترور چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان و بعلاوه اعلام همبستگی با جامعه مسلمانان این کشور تجمع کردند.

نخست وزیر کانادا شامگاه گذشته قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان را حمله تروریستی اعلام نموده است.

جاستین ترودو طی سخنانی در مجلس عوام گفت: این کشتار تصادفی نبود بلکه یک حمله تروریستی با انگیزه نفرت در قلب یکی از جوامع ما بود.

وی همچون بسیاری از احزاب مخالف و رهبران جامعه مسلمانان اذعان کرد: بسیاری از مسلمانان در این کشور با ترس زندگی می نمایند.

ترودو در این رابطه توضیح داد: بسیاری از مردم غیرمسلمان کانادا برای نخستین بار، ترس و وحشت مسلمانان در این جامعه را درک کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوپوئن، نمایندگان جامعه مسلمانان کانادا در بیانیه ای خواهان اقدام علیه نفرت پراکنی و اسلام هراسی در این کشور شدند؛ پیامی که رهبران پنج حزب سیاسی مجلس عوام اوتاوا (مرکز کانادا) که در این تجمع هم حضور داشتند، بر آن صحه گذاشتند.

بیل بلر وزیر وزیر امنیت عمومی و آمادگی اضطراری کانادا هم این حمله را اقدامی وحشتناک اسلام هراسی توصیف کرد.

بلر اضافه نمود: آنها معتقدند این خانواده به علت ایمانشان مورد هدف قرار گرفته اند و انگیزه حمله به علت نفرت از مسلمانان بوده است.

پلیس کانادا روز گذشته (سه شنبه) اظهار داشت که یک خانواده مسلمان 4 نفره در حمله یک کامیون که از پیش طراحی شده بود کشته شدند. عامل حمله به این خانواده مسلمان بازداشت شده و روز پنج شنبه به اتهام قتل عمد محاکمه خواهد شد.

شاه محمود قریشی در واکنش به قتل یک خانواده مسلمان با تابعیت کانادایی و اصلیت پاکستانی در شمال غرب شهری به نام لندن در استان انتاریو گفت: نخست وزیر کانادا باید بداند که این یک فاجعه بزرگی است که جامعه کانادا را در آزمون سختی قرار می دهد.

وی از دولت جاستین ترودو خواست تا جلوی اقدامات هدفمند از جمله اسلام هراسی در کانادا و خدشه دار شدن اعتماد جامعه مسلمانان این کشور را بگیرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان هم امروز در حساب کاربری خود در توییتر قتل خانواده مسلمان در کانادا را محکوم و آن را بیانگر تشدید پدیده اسلام هراسی در کشورهای غربی دانست.

وی خطاب به جامعه جهانی خواهان اقدام جدی و قاطعانه علیه اسلام هراسی شد.

بعلاوه در سال 2017 میلادی، درجریان تیراندازی به مرکز فرهنگی اسلامی در شهر کبک کانادا، شش نفر کشته و 18 نفر زخمی شدند. دادگاه کانادا عام حمله را به حبس ابد محکوم کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1709

به "ادای احترام هزاران کانادایی به ترور یک خانواده مسلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادای احترام هزاران کانادایی به ترور یک خانواده مسلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید