استارتاپ خودتان را راه اندازی کنید

به گزارش تور کیش، با استارتاپ، مدل کسب و کار خودتان را بسازید

شما برای ساختن یک استارتاپ پیروز به 3 چیز نیاز دارید: ایده ساختن محصولی که مشتری ها واقعا به آن علاقه داشته باشند، پیدا کردن یک هم بنیان گذار و کم کردن هزینه ها تا جای ممکن. بیشتر استارتاپ هایی که شکست می خورند، معمولا در عمل کردن به یکی از این 3 مورد ناپیروز هستند. درواقع شما به یک ایده خاص و عالی برای آغاز کردن استارتاپ خود نیازی ندارید. کافی است تکنولوژی نوی به کاربران معرفی کنید که در حال حاضر از آن برخوردار نیستند. این تکنولوژی نو باید بتواند نیازهای آن ها را به برترین نحو از بین ببرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر در خصوص مراحل راه اندازی استارتاپ بخوانید.

استارتاپ خودتان را راه اندازی کنید

1- ببینید جهان چه چیزی کم دارد

اگر دقت کنید متوجه می شوید که سیستم های تاکسیرانی قبل از پیدایش Uber بسیار کسالت آور بودند. یا اینکه قبل از پیدایش اسپیس ایکس مردم علاقه چندانی به فضا نداشتند. شما نیز باید فکر کنید و ببینید چه چیزی در جهان کم است و سعی کنید ایده جدیدی برای آن ارائه دهید.

2- آن را یادداشت کنید

مهم نیست که چقدر باهوش هستید. مطمئنا بعد از گذشت مدتی بعضی جزئیات ایده خود را فراموش خواهید کرد. افکار شما و مکالماتی که در این زمینه با دیگران انجام می دهید بسیار ارزشمند هستند پس تمام افکار و جزئیات مکالمات خود را یادداشت کنید.

3- یک نمونه اولیه بسازید

بسیاری از ایده های خلاقانه ما حتی برترین ها، متأسفانه هیچ موقع به جهانی واقعی وارد نمی شوند و شما حتی اگر آن ها را یادداشت کنید، بازهم بعد از گذشت مدتی فراموششان خواهید کرد. تنها چیزی که می تواند مانع از فراموش شدن آن ها گردد، تهیه یک نمونه اولیه است. آن ها را برنامه نویسی کنید یا به صورت فیزیکی طراحی کنید و بسازید. بسیاری از مردم در همین مرحله متوقف می شوند بنابراین اگر بتوانید از آن گذر کنید، یک قدم از دیگران جلوتر خواهید بود.

4- نمونه اولیه را به 100 نفر نشان دهید

حالا شما باید از نقطه آسایش خود خارج شوید و نمونه اولیه خود را به دیگران نشان بدهید و نظر آن ها را جویا شوید. بهتر است این 100 نفر از میان افراد کاملا ناشناس انتخاب شوند تا شناختن شما در بازخوردشان نسبت به محصول تأثیری نگذارد. چرا 100 نفر؟ زیرا شما در این مرحله به چشم اندازی وسیع برای بازخوردها نیاز خواهید داشت.

5- تکرار کنید

مردم کمی هستند که در اولین کوشش خود پیروز می شوند و شانس اینکه شما جزو این دسته باشید بسیار کم است. بنابراین خودتان را برای طراحی کردن مجدد همه چیز کنید.

6- یک هم بنیان گذار (Co-Founder) پیدا کنید

زمانی که احساس کردید نمونه اولیه تان به نتیجه رسیده است، در پی یک شریک بگردید تا حاضر باشد سال های عمر خود را صرف عملی کردن این ایده کند.

7- کسب و کار خود را ثبت کنید

بعد از صحبت کردن با شریک یا شرکای خود و معین توافقات، بهتر است شرکت خودتان را ثبت کنید. می توانید مراحل ثبت شرکت را به طور کامل در این مقاله مطالعه کنید.

8- در پی سرمایه گذار باشید و اولین نسخه را فراوری کنید

اگر بودجه کافی برای فراوری کردن اولین نسخه از محصول خود ندارید، بهتر است یک سرمایه گذار پیدا کنید. بهتر است در حین پیدا کردن سرمایه گذار کار فراوری را متوقف نکنید؛ زیرا هر استارتاپی نمی تواند بودجه مورد نظر خود را از سرمایه گذاران دریافت کند.

9- راه اندازی کنید

هرچقدر نسخه اولیه تان ناقص بود، آن را راه اندازی کنید. ویژگی های اضافه، واسط کاربری بهتر، افزایش سرعت اجرا و دیگر موارد مربوط به بهینه سازی از جمله مواردی هستند که می توانند در آینده نیز به محصول اصلی اضافه شوند.

10- با کاربران همراه باشید

مشتری های خود را تحت نظر داشته باشید و ببینید آیا برمی گردند یا خیر. اگر برنگشتند، دلیل را پیدا کنید.

11- دوباره راه اندازی کنید

هر چقدر نیاز بود، محصول خود را بعد از اعمال تغییرات دوباره راه اندازی کنید. حتی اگر مشاهده کردید که تعداد کمی از مردم دوباره به شما مراجعه کردند، باز هم به کارتان ادامه دهید؛ زیرا این یعنی در حال فراوری یک محصول باارزش هستید.

12- محصول را به 1000 نفر نشان دهید

شاید رقم بالایی به نظر نرسد؛ اما اولین 1000 نفر نقاط ضعف محصول شما را شناسایی خواهند کرد. از آنجایی که شما هنوز ناشناخته هستید، شاید لازم باشد این افراد را به صورت دستی استخدام کنید. هیچ ایرادی ندارد حتی اگر شده لپ تاپ آن ها را قرض بگیرید و وب سایت خود را به آن ها نشان بدهید و نظرشان را جویا شوید.

13- رشد کنید

پاول گراهام، دانشمند علوم کامپیوتر و سرمایه گذار، استارتاپ ها را تشویق می نماید که در هفته 5 درصد رشد داشته باشند. اگر 4 سال به همین ترتیب ادامه دهید، در طی گذشت این مدت به تعداد 25 میلیون کاربر خواهید رسید. به عبارت دیگر، تبدیل به یکی از بزرگ ترین استارتاپ ها خواهید شد.

14- به پیروزیت برسید

شما می توانید شرکت خودتان را به شخص دیگری بفروشید یا سرمایه گذاران را قانع کنید که با شما همکاری نمایند. شما تا اینجا پیروز شده اید استارتاپ خود را به نتیجه برسانید؛ بعد از این به خودتان بستگی دارد که بخواهید آن را ادامه دهید یا آن را به صاحبان جدیدش واگذار کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1935

به "استارتاپ خودتان را راه اندازی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ خودتان را راه اندازی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید