اعتراض ژاپن به اقدامات تحریک آمیز کشتی چینی

به گزارش تور کیش، خبرنگاران : توکیو خاطرنشان کرد یک فروند کشتی جنگی چینی رادار خود را برای هدف قرار دادن یک فروند کشتی ژاپنی بر روی آن قفل نموده است.

اعتراض ژاپن به اقدامات تحریک آمیز کشتی چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ توکیو مراتب اعتراض خود را به این اقدام بیان کرد. این اعتراض در حالی بیان می گردد که تنش ها بین دو کشور بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف بالا گرفته است.

ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن گفت، این حادثه 30 ژانویه در نزدیکی جزایر مورد اختلاف دو کشور در شرق دریای چین رخ داده است.

وی اضافه کرد، روز سی ام ژانویه، چیزی شبیه رادار، کنترل آتش یک کشتی ژاپنی را در شرق دریای چین هدف قرار داده بود.

وزیر دفاع ژاپن این کشتی چینی را یک ناوچه نظامی معرفی کرد و اضافه کرد، بالگرد ارتش ژاپن نیز چند روز پیش از آن، از سوی رادار مشابهی هدف قرار گرفته بود.

وی در ادامه توضیح داد:استفاده از چنین راداری بسیار غیر طبیعی است ما معتقدیم کوچک ترین اشتباه در این زمینه شرایط بسیار خطرناکی را رقم خواهد زد.

این رادارها با استفاده از امواج رادیویی هدف مورد نظر خود را رهگیری نموده و سپس موشک یا هر سلاح دیگری را به سمت هدف، راهنمایی می نمایند. روز سه شنبه نیز، سفیر چین در ژاپن فراخوانده شد و مراتب اعتراض توکیو نسبت به ادامه گشت زنی های کشتی های چینی در اطراف جزایر مورد اختلاف دو کشور به وی اعلام شد.

تنش بین توکیو و پکن در ماه های اخیر بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف دو طرف به شدت افزایش یافته است. تایوان نیز مدعی مالکیت بر این جزایر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 683

به "اعتراض ژاپن به اقدامات تحریک آمیز کشتی چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض ژاپن به اقدامات تحریک آمیز کشتی چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید