افتتاح مرکز خلاق صنایع دستی در گنبدکاووس

به گزارش تور کیش، مرکز خلاق صنایع دستی گنبدکاووس با حضور معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افتتاح شد.

افتتاح مرکز خلاق صنایع دستی در گنبدکاووس

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، روز یکشنبه 25 خردادماه 99 مرکز خلاق صنایع دستی گنبدکاووس به عنوان محلی برای طراحی، خلاقیت و نوآوری هنرهای افتتاح شد.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در حاشیه این مراسم ضمن تبریک هفته صنایع دستی به فعالان این حوزه، گفت: ایجاد مرکز خلاق صنایع دستی ایده بسیار جالب در راستای معرفی ظرفیت های صنایع دستی و توانمندی هنرمندان این شهرستان است.

او اضافه نمود: توسعه این مرکز در آینده نزدیک و با حمایت اداره کل استان از برنامه های فرمانداری است.

افتتاح 3 مرکز صنایع دستی تا سرانجام امسال در گنبدکاووس

احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در حاشیه این مراسم در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز استان گفت: گنبدکاووس یکی از شهرستان های غنی استان در تنوع محصولات صنایع دستی است و تا به امروز سه کارگاه تخصصی رودوزی سنتی، نمدمالی و سفالگری در آن راه اندازی شده و سه مرکز دیگر هم تا سرانجام سال به بهره برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: نخستین موزه خصوصی گنبدکاووس و دومین موزه خصوصی استان هم به زودی در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

مریم آق آتابای رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس نیز در آیین افتتاح مرکز خلاق صنایع دستی این شهرستان گفت: هنرمندان شش رشته نمدمالی، ابریشم بافی، گلیم بافی، البسه محلی، رنگرزی طبیعی و رودوزی سنتی با حضور در این مرکز و استفاده از تجهیزات و ابزاری که در اختیارشان قرار گرفته است می توانند، طرح هایی جذاب و مطابق با احتیاج بازار طراحی نمایند.

او توضیح داد: هنرمندان حاضر در این مرکز با ارائه ایده های نو، زمینه استفاده از ظرفیت فعالان صنایع دستی در مناطق دورافتاده را برای فراوری محصولات جذاب و فروش در بازارهای کشوری فراهم می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1033

به "افتتاح مرکز خلاق صنایع دستی در گنبدکاووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مرکز خلاق صنایع دستی در گنبدکاووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید