امنیت پایدار گردشگری در کردستان برقرار است

به گزارش تور کیش، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، امنیت پایدار گردشگری در کردستان برقرار است.

امنیت پایدار گردشگری در کردستان برقرار است

محمد رضایی در اولین جلسه کمیسیون امنیت جهانگردان استان در امسال اظهار کرد: آرامش و امنیت اجتماعی مطلوبی که در استان حاکم است، می تواند به عنوان یک عامل مهم و زیرساختی در توسعه جهانگردی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان اضافه کرد: با توجه به حجم بالای ورود جهانگردان و اقامت مسافران در تعطیلات نوروز و بعلاوه تعطیلات عید سعید فطر در استان پیش بینی می گردد در تعطیلات پیش رو در خرداد و فصل تابستان نیز شاهد ورود مسافران و جهانگردان زیادی به کردستان باشیم.

او عنوان نمود: باید با هماهنگی بین دستگاهی و با شناسایی دقیق ظرفیت ها نسبت به ساماندهی و اسکان جهانگردان و جلب رضایتمندی آنها در استان اقدامات و برنامه ریزی های لازم انجام گردد.

رضایی، امنیت را موضوع حائز اهمیتی برای جذب جهانگردان بیان نمود و یادآور شد: امیدواریم با همکاری ادارات مربوطه در راستای ارائه خدمات مطلوب و تامین امنیت عمومی جهانگردان داخلی و خارجی در استان گام های اساسی برداریم.

کردستان آماده اسکان 9 هزار نفر جهانگرد در هر شبانه روز است

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان گفت: کردستان با وجود مراکز اقامتی دارای مجوز و بعلاوه اماکن دارای استانداردهای لازم، آماده اسکان و خدمات دهی به بیش از 9هزار مسافر و جهانگرد در هر شبانه روز است.

یعقوب گویلیان در این جلسه اظهار کرد: استان کردستان با وجود جاذبه های متعدد جهانگردی و شرایط مناسب آب وهوایی، در ایام نوروز امسال و تعطیلات عید فطر مقصد سفر تعداد بیشماری جهانگرد و مسافر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان با اشاره به افزایش 15 برابری اسکان و اقامت مسافران و جهانگردان نوروزی در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان اضافه کرد: این تحول مهم در جهانگردی استان، مرهون کوشش و همکاری اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی، فعالان جهانگردی و مردم مهمان نواز کردستان بود.

او شهرهای بانه، مریوان، سنندج و سروآباد را از مقاصد اصلی سفر جهانگردان در ایام تعطیلات نوروز و عید فطر در استان عنوان نمود و گفت: پیش بینی می گردد شاهد افزایش چشمگیر ورود جهانگردان به کردستان در ایام تعطیلات پیش رو باشیم، لذا ضروری است تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با اتخاذ تدابیر ویژه، زمینه خدمات دهی مناسب به جهانگردان را فراهم نمایند.

گویلیان، یادآور شد: رضایتمندی جهانگردان، انگیزه حضور دوباره و زمینه سازی برای انتخاب استان به عنوان مقصد سفر جهانگردان خارجی را نیز موجب می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان بیان نمود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت های بیشمار جهانگردی موجود در استان، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مالی در کردستان باشیم.

کردستان از معبر به مقصد جهانگردی تبدیل شده است

معاون جهانگردی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان گفت: خوشبختانه با هم افزایی و همکاری میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی این استان با دستگاه های اجرایی و مشارکت چشمگیر بخش خصوصی تبدیل کردستان از معبر به مقصد جهانگردی تحقق یافته است.

آرمان وطن دوست در این جلسه با تاکید بر جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز در استان اظهار کرد: با همکاری ادارات مرتبط، تا به امروز 50 تور غیرمجاز که در زمینه طبیعت گردی و سفرهای گروهی در استان فعالیت داشتند، شناسایی و تذکرات و موارد لازم به آنها ابلاغ شده است.

معاون جهانگردی و سرمایه گذاری کردستان خواهان جلوگیری از موازی کاری بین نهادهای مختلف استان در زمینه برگزاری تورهای جهانگردی شد و اضافه کرد: برگزاری تورهای جهانگردی منوط به اخذ مجوز از این اداره کل است و با برگزارنمایندگان تورهای غیرمجاز که در استان فعالیت داشته باشند برخورد جدی خواهد شد.

او عنوان نمود: در حال حاضر برای 120 خانه مسافر در شهرهای بانه، هورامان و پالنگان با هدف رشد جهانگردی در استان مجوز صادر شده است.

وطن دوست یادآور شد: براساس مصوبه هیات وزیران، همه واحدهای اقامتی از جمله خانه مسافرها در سطح استان باید با داشتن مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی فعالیت نمایند.

معاون جهانگردی و سرمایه گذاری کردستان گفت: امیدواریم با افزایش انسجام و هماهنگی میان بخش خصوصی و دولتی بتوانیم در راستای حفظ امنیت و رضایتمندی جهانگردان در استان گام برداریم.

منبع: همگردی
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2047

به "امنیت پایدار گردشگری در کردستان برقرار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت پایدار گردشگری در کردستان برقرار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید