انتشار سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از این روز ، اعلام شرایط آزمون عملی در 26 تیرماه ، دفترچه سوالات منتشر شد ، سال آینده کنکور الکترونیکی می گردد

به گزارش تور کیش، رئیس سازمان سنجش از کوشش این سازمان برای برگزاری کنکور الکترونیکی از سال آینده اطلاع داد.

انتشار سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از این روز ، اعلام شرایط آزمون عملی در 26 تیرماه ، دفترچه سوالات منتشر شد ، سال آینده کنکور الکترونیکی می گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی داوطلبان نوبت دوم کنکور 1402 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود 480 هزار نفر در آزمون های اختصاصی گروه های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی شرکت کردند و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز عصر امروز به رقابت می پردازند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه توضیح داد: استرس کنکور برای این است که همه داوطلبان بتوانند کنکور خوبی را برگزار نمایند و مسئله ای نباشد. بنده هم که به عنوان رئیس سازمان سنجش اینجا هستم، استرس دارم.

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی داوطلبان از شنبه در سایت آموزش و پرورش منتشر می گردد، گفت: داوطلبان باید سوابق تحصیلی خودشان را کنترل نمایند. تا آخر تیر ماه نیز نمرات باید اعلام گردد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سعی داریم به سمت حذف کنکور حرکت کنیم. به سمتی حرکت می کنیم که سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها هویت پیدا می نماید و بحث تعلیم و تربیت و پرورش شکل بهتری پیدا کند.

پورعباس با بیان اینکه در بیش از 85 درصد ظرفیت های دانشگاه بدون رقابت کنکور دانشجو پذیرفته می گردد، اضافه نمود: در حدود 15 درصد ظرفیت که دارای حساسیت است، رقابت کنکور نقش دارد، اما در آینده نزدیک به نقطه ای می رسیم که نقش کنکور را کمرنگ و کمرنگ تر کنیم.

وی درباره داوطلبان گروه هنر و علاقه مندان رشته های علوم ورزشی نیز گفت: در اطلاعیه ای که 26 تیرماه منتشر می گردد شرایط آزمون عملی اعلام می گردد. مهلت اعلام علاقه مندی هم تا 19 تیرماه ادامه دارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در سرانجام از کوشش این سازمان برای برگزاری کنکور الکترونیکی از سال آینده اطلاع داد.

منبع: ایسنا

دفترچه های سؤالات آزمون اختصاصی ریاضی و انسانی کنکور1402 منتشر شد

دفترچه های سؤالات آزمون اختصاصی گروه های علوم ریاضی و علوم انسانی کنکور 1402 در سایت سازمان سنجش منتشر شد. داوطلبان می توانند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به دفترچه سوالات آزمون سراسری دسترسی داشته باشند.

دفترچه های سؤالات آزمون اختصاصی گروه علوم ریاضی و فنی کنکور 1402 در این لینک https://www8.sanjesh.org/download/1402/sar/qtir/riazi/121-A.pdf و این لینک https://www8.sanjesh.org/download/1402/sar/qtir/riazi/121-A.pdf در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سؤالات آزمون اختصاصی گروه علوم انسانی کنکور 1402 در این لینک https://www8.sanjesh.org/download/1402/sar/qtir/ensani/321-A.pdf در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 در 417 شهرستان و بخش مختلف کشور و یک هزار و 955 حوزه فرعی با برگزاری آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی از صبح امروز چهارشنبه 14 تیر 1402 شروع شده است.

نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 با برگزاری آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر چهارشنبه 14 تیر 1402 و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح پنجشنبه 15 تیر 1402 و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی: بعدازظهر پنجشنبه 15 تیر 1402 ادامه می یابد.

در نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 تعداد یک میلیون و 119 هزار و 436 نفر ثبت نام نموده اند که از این تعداد 687 هزار و 420 نفر معادل 61 درصد زن و تعداد 432 هزار و 16 نفر معادل 39 درصد مرد هستند.

منبع: مهر

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2226

به "انتشار سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از این روز ، اعلام شرایط آزمون عملی در 26 تیرماه ، دفترچه سوالات منتشر شد ، سال آینده کنکور الکترونیکی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از این روز ، اعلام شرایط آزمون عملی در 26 تیرماه ، دفترچه سوالات منتشر شد ، سال آینده کنکور الکترونیکی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید