انتقال لارو نوزادگاهی به مزارع میگوی استان بوشهر

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/بوشهر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر از انتقال لارو نرسری (نوزادگاهی) شده به مزارع به منظور دو بار پرورش در سال اطلاع داد.

انتقال لارو نوزادگاهی به مزارع میگوی استان بوشهر

حسین احمدی در مورد انتقال لاروهای نرسری شده اظهار کرد: در طی این فرآیند از پست لاروهای 1 تا 10 یک بار نمونه گیری و آزمایش و بعد 40 روز نگهداری در تانک های مرکز تکثیر به عنوان مرکز نرسری، مجددا تست PCR از لاروها انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر عنوان نمود: با نظارت دامپزشکی مزرعه مقصد برای تحویل گیری لاروهای نرسری (نوزادگاهی) شده ضدعفونی و آماده سازی لازم را انجام داده و ذخیره سازی لاروها پس از اخذ مجوز از تیم کارشناسی دامپزشکی ،شیلات ونماینده اتحادیه برای مرحله دوم پرورش انجام می گردد.

احمدی در مورد فرآیند این فعالیت در سال آینده اشاره نمود: فعالان این عرصه که در سال آینده قصد ذخیره سازی دو مرحله ای را دارند باید از قبل و طبق برنامه زمانی تعیین و بر اساس تقویم پرورش سازمان دامپزشکی اعلام نمایند.

وی اضافه کرد: در واقع پس از انجام مرحله اول نرسری، در بین مرحله اول و دوم (یک تا 15 مرداد) مزرعه خشک، ضدعفونی و آماده سازی گردد و سپس لاروریزی مرحله دوم انجام گردد.

این مسئول اعلام کرد: با انجام فرآیند سالجاری بصورت پایلوت و نمونه موافقت شد و در سال آینده نرسری در مزارع تکثیر نخواهد بود و صرفا مجوز به مزارعی که زیر ساخت مناسب برای این فعالیت آماده نموده باشند داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1154

به "انتقال لارو نوزادگاهی به مزارع میگوی استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال لارو نوزادگاهی به مزارع میگوی استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید