انگیزه بالای پرسپولیس مقابل پیکان؛ 3 امتیاز از نون شب واجب تر!

به گزارش تور کیش، خبرگزاری خبرنگاران- پیکان و پرسپولیس در هفته دهم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم می فرایند.

انگیزه بالای پرسپولیس مقابل پیکان؛ 3 امتیاز از نون شب واجب تر!

به گزارش خبرنگاران، پس از دو تساوی ناامید نماینده، کسب پیروزی برای پرسپولیس از هرچیزی واجب تر است. نبردن در این بازی، تیم یحیی را هم بی روحیه تر و ناامید تر از گذشته می نماید و هم آن ها را از بسیاری از رقبا عقب می اندازد. پرسپولیس و پیکان در حالی در هفته دهم به مصاف هم می فرایند که پرسپولیس در پی رسیدن به رتبه های ابتدایی جدول است و پیکان نیز در میانه جدول حضور دارد و می خواهد جایگاه خود را بهتر کند.

پرسپولیس در هفته نخست برابر فولاد خوزستان 3 بر 1 پیروز شد، آن ها در هفته دوم 2 بر 1 نساجی را شکست دادند اما از هفته سوم فرایند نزولی این تیم شروع شد. ابتدا 1 بر 0 برابر آلومینیوم اراک شکست خوردند و در هفته چهارم نیز در خانه برابر گل گهر سیرجان متوقف شدند و با همین نتیجه در هفته پنجم برابر مس رفسنجان به تساوی رسیدند.

سرخ ها اما در هفته ششم برابر نفت آبادان 1 بر 0 پیروز شدند و نتیج ضعیف هفته های قبلی را تاحدودی جبران کردند. در هفته هفتم نیز پرسپولیس به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت که این بازی با پیروزی 1 بر 0 سرخ ها به سرانجام رسید اما در هفته هشتم سرخ ها در دربی تهران برابر استقلال بدون گل متوقف شدند. هفته نهم نیز با توقف 2-2 پرسپولیس برابر طرفدار به سرانجام رسید تا سرخ ها با 2 تساوی به پیکان برسند. هم اکنون پرسپولیس با 4 پیروزی، 4 تساوی و 1 شکست، 11 گل زده، 7 گل خورده و کسب 16 امتیاز در رده ششم جدول جای دارد. سرخ ها این شانس را دارند که در صورت پیروزی برابر پیکان، در جدول رده بندی تا رتبه سوم صعود داشته باشند.

در مقابل پیکان با راهنمایی مجتبی حسینی در این فصل 3 پیروزی داشته است، 3 تساوی و 3 شکست. آن ها برابر طرفدار، ذوب آهن و تراکتور پیروز شده اند، برابر نفت مسجد سلیمان، نساجی و نفت آبادان متوقف شده اند و برابر فجر، گل گهر و استقلال شکست خوردند. پیکان هم اکنون با 53 شکست، 23 تساوی و 3 پیروزی، ثبت آمار 7 گل زده و 8 گل خورده با 12 امتیاز در رده هشتم جدول حضور دارد.

به نظر می رسد تاکتیک اصلی کادرفنی پرسپولیس استفاده از ارسال های بلند است. همان طور که طی چند روز اخیر نوشتیم کادرفنی پرسپولیس با همان تاکتیک آشنای خود قرار است مقابل پیکان به میدان رفته و در بازی فردا با همان روش و سیستمی بازی می نماید که در طول فصل هم از آن استفاده نموده است.

در این میان گروهی از کارشناس ها مدعی بودند با توجه به شناخت بسیار زیادی که مجتبی حسینی به عنوان سرمربی پیکان از تفکرات یحیی گل محمدی دارد، پرسپولیس محتمل است برای پیروزی در این بازی با برنامه های دیگری به دروازه حریف رسیده و از پلن B و حتی C خود برای این رویارویی بهره بگیرد اما خبرهای دریافتی از تمرینات پرسپولیس حکایت از آن دارد سرخ ها برای بازی فردا قرار نیست برنامه جدیدی داشته باشند و پرسپولیس با همان روشی بازی می نماید که آن را خوب بلد است.

مرور گزارش چند روز اخیر تمرینات پرسپولیس نیز که روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفته تایید می نماید سرخ ها به جز استفاده از ضربات ایستگاهی، باز هم قرار است از کناره ها به دروازه حریف نزدیک شده و با ارسال های بلند به گل رسیده یا از توپ های دوم بهره ببرند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه زمین و چمن ورزشگاه دستگردی به میزان ورزشگاه آزادی هموار نیست، پرسپولیسی ها بی شک تعداد ارسال های خود را در این بازی چند برابر خواهند کرد تا به گل برسند و جالب این که راه چاره اصلی پیکانی ها نیز با توجه به ضعف مدافعان و دروازه بان پرسپولیس در ارسال های بلند، استفاده از این روش است و با ارسال های بلند می خواهند دروازه پرسپولیس را باز نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1941

به "انگیزه بالای پرسپولیس مقابل پیکان؛ 3 امتیاز از نون شب واجب تر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگیزه بالای پرسپولیس مقابل پیکان؛ 3 امتیاز از نون شب واجب تر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید