اکانت مدیرعامل توییتر بار دیگر هک شد

به گزارش تور کیش، شب گذشته، هکرها برای مدت کوتاهی کنترل اکانت توییتر جک دورسی، هم بنیان گذار و مدیرعامل توییتر، را در دست گرفتند. گروهی موسوم به Chuckling Squad یا دار و دسته خندان مسوول نفوذ به اکانت جک دورسی بوده اند و برای حدود 15 دقیقه پیروز شدند در اکانت مدیرعامل توییتر پیام های به شدت توهین آمیز و نژادپرستانه منتشر کنند. البته این اولین باری نیست که اکانت مدیرعامل توییتر هک می شود. توییتر گفته که به سیستم های آن ها نفوذی نشده و بلکه یک اپراتور مخابراتی را مقصر این حمله دانسته اند.

اکانت مدیرعامل توییتر بار دیگر هک شد

شرکت توییتر در بیانیه خود اعلام کرده: شماره تلفن همراه مربوط به این حساب کاربری، به دلیل غفلت اپراتور مخابراتی موردنظر در دسترس افراد دیگری قرار گرفت و این موضوع به آن ها اجازه داد که از طریق SMS توییت هایی را منتشر کنند.

چگونه این هک انجام شد؟

یکی از منابع آگاه شاغل در توییتر اعلام کرده که هکرها برای این حمله از تکنیکی موسوم به simswapping یا simjacking استفاده کرده اند. در این تکنیک، شماره تلفن مربوط به یک اکانت، به یک سیم کارت جدید منتقل می گردد که معمولا هکرها این کار را از طریق فریب یا پرداخت رشوه به کارکنان مرکز پشتیبانی اپراتور مخابراتی موردنظر انجام می دهند.

با در دست دریافت شماره تلفن جک دورسی، آن ها پیروز شدند مستقیما از طریق SMS توییت هایی را در اکانت آقای دورسی منتشر کنند. اگرچه این روزها اکثریت کاربران برای انتشار توییت از اپلیکیشن های موبایل استفاده می کنند، اما در اوایل فعالیت توییتر ارسال توییت از طریق SMS طرفداران زیادی داشت و این شرکت هنوز هم این روش را کنار نگذاشته که بخشی از آن به هزینه های بالای اینترنت در برخی از کشورهای در حال توسعه بر می گردد.

اگرچه در این حمله سیستم امنیتی توییتر مستقیما تقصیری نداشته، ولی در هر صورت ماجرای خجالت آوری برای این پلتفرم است که بسیاری از رهبران جهان در آن حضور دارند.

منبع: BBC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 289

به "اکانت مدیرعامل توییتر بار دیگر هک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکانت مدیرعامل توییتر بار دیگر هک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید