بارش باران در 6 استان، کاهش دمای شمال کشور تا 10 درجه

به گزارش تور کیش، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شش استان برای امروز و فردا (9 و 10 آبان ماه) و کاهش 6 تا 10 درجه ای دمای هوا در شمال کشور طی روز های پایانی هفته اطلاع داد.

بارش باران در 6 استان، کاهش دمای شمال کشور تا 10 درجه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شش استان برای امروز و فردا (9 و 10 آبان ماه) و کاهش 6 تا 10 درجه ای دمای هوا در شمال کشور طی روز های خاتمهی هفته اطلاع داد.

صادق ضیاییان اضافه نمود: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز و فردا (9 و 10 آبان ماه) در بخش هایی از شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد و در غرب گیلان و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

وی در ادامه گفت: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می گردد. سه شنبه (11 آبان ماه) در بخش هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و نواحی از خراسان شمالی افزایش ابر و بارش خفیف باران انتظار می رود و در سایر نقاط کشورجوی پایدار حاکم خواهد بود.

به گقته ضیاییان چهارشنبه (12 آبان ماه) با گذر موج تراز میانی در نواحی شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش باران، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود. پنجشنبه (13 آبان ماه) شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش می یابد و علاوه بر این نواحی در بخش هایی از غرب، ارتفاعات جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز و نواحی مرکزی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. بارش در ارتفاعات و منطقه ها کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

وی اضافه نمود: طی روز های خاتمهی هفته کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور و دامنه های جنوبی البرز دور از انتظار نیست. دریای خزر هم پنجشنبه (13 آبان ماه) مواج و توفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (10 آبان) نیمه ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (11 آبان) صاف تا قسمتی ابری با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (9 و 10آبان) بندرعباس با بالاترین دما 35 و 34 درجه سانتیگراد و اهواز با بالاترین دمای 35 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با بیشینه دمای 11 درجه سانتیگراد سردترین استان های کشورهستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1876

به "بارش باران در 6 استان، کاهش دمای شمال کشور تا 10 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در 6 استان، کاهش دمای شمال کشور تا 10 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید