بازگشت آمریکا شرط روسیه برای ماندن در پیمان آسمان های باز

به گزارش تور کیش، کنستانتین گاوریلوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین، باردیگر ادامه حضور و مشارکت روسیه در پیمان آسمان های باز را به بازگشت آمریکا به این پیمان بین المللی مشروط کرد.

بازگشت آمریکا شرط روسیه برای ماندن در پیمان آسمان های باز

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، گاوریلوف روز دوشنبه گفت: اگر واشنگتن بار دیگر در پیمان آسمان های باز شرکت کند، مسکو از آن خارج نخواهد شد.

مقام روس با بیان اینکه آمریکا یک ماه فرصت برای فکر کردن دارد، اظهار کرد: روسیه همیشه برای همکاری برای برطرف ایرادها در چارچوب پیمان آسمان های باز با آمریکا و شرکت کنندگان در این پیمان آمادگی دارد.

پیمان آسمان های باز، توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که سال 2002میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می یابد. این پیمان، یکی از عظیم ترین کوشش های بین المللی برای هرچه شفاف تر کردن فعالیت های نظامی است.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین در ادامه سخنان خود گفت که دولت روسیه در روزهای آینده طرح قانونی خروج روسیه از پیمان آسمان های باز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارائه می نماید و پس از آن این سند برای آنالیز به مجلس دومای روسیه و شورای فدراسیون ارسال خواهد شد.

گاوریلوف ادامه داد: پس از آن دوره شش ماهه خروج روسیه از پیمان آسمان های باز آغاز می گردد.

وی اضافه نمود: پس از این دوره، کنفرانس فوق العاده کشورهای عضو پیمان آسمان های باز به ریاست کشور امین این پیمان برگزار و روسیه علل خروج خود از پیمان را اعلام می نماید.

پیشتر رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین از آماده شدن مسکو برای خروج از پیمان آسمان های باز خبر داده بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت خارجه روسیه، گاوریلوف در نشست کمیسیون مشورتی پیمان آسمان های باز در وین گفت: طرح قانونی خروج روسیه از پیمان آسمان های باز در روزهای آینده به رئیس جمهوری روسیه ارائه خواهد شد.

مقام روس یادآوری کرد: این سند سپس برای آنالیز به مجلس دومای روسیه و شورای فدراسیون فرستاده خواهد شد.

گاوریلوف از اینکه متحدان آمریکا در ناتو و نیز اوکراین و گرجستان تعهدات خود را در پیمان آسمان های باز بطور کامل انجام ندادند ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین در خصوص ارائه اطلاعات کشورهای عضو پیمان آسمان های باز به آمریکا هشدار داد و گفت: روسیه تدابیر سختی در خصوص کشورهای به جامانده در پیمان آسمان های باز در صورت ارائه اطلاعات ازسوی این کشورها به آمریکا خواهد گرفت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1642

به "بازگشت آمریکا شرط روسیه برای ماندن در پیمان آسمان های باز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت آمریکا شرط روسیه برای ماندن در پیمان آسمان های باز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید