برترین شهرهای آلمان برای کار و زندگی

به گزارش تور کیش، آلمان، با فرهنگی منحصر به فرد، قلعه هایی قدیمی که دورتادور شهرهایش را در بر گرفته اند و غذاها و نوشیدنی های محبوب کشوری ایده آل و جذاب برای متقاضیان مهاجرت از سراسر دنیا است. شاید شما هم تا به حال به فکر بازدید از آلمان و یا حتی تحصیل در آلمان یا مهاجرت به این کشور اروپایی افتاده باشید. دوست دارید با برترین شهرهای آلمان برای زندگی آشنا شوید؟ در ادامه با ویزا موندیال همراه بمانید.

برترین شهرهای آلمان برای کار و زندگی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

برلین

نام شهر برلین به سرعت دارد بر سر زبان ها می افتد؛ از آنجا که بخش اعظم شهر برلین در جنگ دنیای دوم تخریب شده است، این شهر بر خلاف لندن که شکوه تاریخ در آن موج می زند، ترکیبی است از ساختمان های مدرن و هنرهای خیابانی فوق العاده ای که برلین به خاطر آن مشهور است. برلین به چند دلیل یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید و زندگی است؛ این شهر نه تنها طبیعت سبز و مناظر زیبا دارد بلکه یک سومش در آغوش جنگل، برکه و رود واقع شده است. البته هزینه زندگی در این شهر نسبتا بالاست. اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر برلین ماهی حدود 1500 یورو خرج روی دست شما می گذارد و اگر بودجه کافی دارید و به فکر خرید آپارتمان در برلین هستید قیمت آپارتمان در همان نقطه از شهر برلین متری 4900 یورو قیمتگذاری شده است.

دوسلدورف

این شهر از شهرت کمتری نسبت به برلین برخوردار است اما محبوبیت آن روز به افزایش است. جالب است بدانید شهر دوسلدورف ششمین شهر برتر دنیا به لحاظ کیفیت زندگی و سطح زیرساخت نام گرفته است. این شهر پر است از بانک، شرکت های رسانه ای و چندملیتی و رستوران و کلی فرصت برای کار کردن در اختیارتان خواهد گذاشت. همچنین مراکز فرهنگی نظیر موزه و گالری هم گوشه و کنار شهر شما را به خود دعوت می نمایند. زندگی در این شهر بسیار گران تر از زندگی در برلین است. برای نمونه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر دوسلدورف ماهی حدود 1700 یورو خرج روی دست شما می گذارد و اگر بودجه کافی دارید و به فکر خرید آپارتمان در دوسلدورف هستید قیمت آپارتمان در همان نقطه از شهر متری 6000 یوروقیمتگذاری شده است.

هامبورگ

هامبوگ دومین شهر بزرگ آلمان است؛ این شهر هم جذابیت های خاص خود را برای مهاجران دارد. برای شهری به بزرگی شهر هامبورگ کیفیت زندگی بالاست. سرتاسر این شهر را برکه ها و رودخانه ها احاطه نموده اند و برای عبور از روی این حجم از آب بیش از 2000 پل در این شهر وجود دارد. تنوعی که در این شهر در زمینه معماری وجود دارد مثال زدنی است. اجاره خانه در شهرهای بزرگ معمولا گران است اما در هامبورگ می توانید با بودجه کمتری نسبت به خرید خانه و آپارتمان اقدام کنید. خوب است بدانید یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر هامبورگ ماهی بین 1000 تا 2000 یورو خرج روی دست شما می گذارد و اگر بودجه کافی دارید و اگر به فکر خرید آپارتمان در این شهر آلمان هستید قیمت آپارتمان در همان نقطه از شهر متری 4000 تا 6000 یورو قیمتگذاری می گردد.

مونیخ

یکی دیگر از شهرهای برتر آلمان برای زندگی و مهاجرت و بازدید، مونیخ است. زیر پوست این شهر دنیای دیگری است؛ بی جهت نیست به لحاظ کیفیت زندگی رتبه چهارم و به لحاظ زیرساخت رتبه دوم در نظرسنجی Mercer Quality of Life را از آن خود نموده است. شهر مونیخ که می توان آن را شهر تضادها نام نهاد به دو دلیل اصلی برای مهاجران محبوبیت دارد: یکی معماری چشمگیر و فرهنگ غنی و دیگری فستیوال Oktoberfest. ولی همه این خوبی ها هم خرج دارد! بنابراین مونیخ یکی از گران ترین شهرهای کل اروپا برای زندگی است. برای نمونه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر مونیخ ماهی حدود 2000 یورو خرج روی دست شما می گذارد و اگر بودجه کافی دارید و به فکر خرید آپارتمان در مونیخ افتاده اید باید بدانید که قیمت آپارتمان در همان نقطه از شهر مونیخ متری 10000 یورو برایتان آب می خورد!

نورنبرگ

اگر می خواهید جایی زندگی کنید که آرامش بیشتری داشته باشد نورنبرگ گزینه مناسبی است. این شهر که در ایالت بایرن واقع شده است تاریخی غنی داشته و گزینه بسیار ایده آلی برای مهاجران شکمچران است. زندگی در این شهر مقرون به صرفه تر از سایر شهرهای آلمان است: مثلا اجاره یک آپارتمان سه خوابه در نورنبرگ آلمان ماهی حدود 1000 یورو خرج روی دست شما می گذارد و اگر بودجه کافی دارید و می خواهید در نورنبرگ خانه بخرید بد نیست بدانید که قیمت آپارتمان در این شهر آلمان تنها متری 3500 یورو برایتان تمام می گردد.

اشتوتگارت

شهر اشتوتگارت شهری است شهره به فراری؛ نه اشتباه نکنید! منظورمان این نیست این شهر پر شده از زندانیان فَراری! کارخانه خودروسازی فِراری را می گوییم که در کنار این شهر قرار گرفته است و اگر پول کافی داشته باشید می توانید یک فراری را از خود کارخانه بخرید و لذتش را ببرید! با اینکه این شهر به دام صنعت خودروسازی افتاده است هنوز دورتادور آن را دره و تپه و طبیعت بکر فرا گرفته است. در این شهر راحت می توانید به مغازه ها، کافه ها، تئاتر ها و پارک ها دسترسی داشته باشید. بناهای تاریخی و مدرن در کنار هم تضادی زیبا فراهم نموده اند. زندگی در اشتوتگارت نسبتا مقرون به صرفه است: مثلا اجاره یک آپارتمان سه خوابه در این شهر آلمان ماهی حدود 1400 یورو خرج روی دست شما می گذارد و اگر بودجه کافی دارید و می خواهید در اشتوتگارت خانه بخرید بد نیست بدانید که قیمت آپارتمان در این شهر آلمان متری 4900 یورو برایتان تمام می گردد.

فرانکفورت

نمی توان فهرستی از برترین شهرهای آلمان را تهیه کرد و نامی از فرانکفورت نیاورد. فرصت های شغلی در این شهر برای کسانی که در بخش امور اقتصادی و فاینانس کار می نمایند فراوان است. جالب است بدانید بیش از 600 هزار شاغل در این شهر اهل خود فرانکفورت نیستند و از بیرون شهر برای کار به فرانکفورت می آیند. علت آن هم گران بودن مسکن در این شهر است: برای همین اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز این شهر آلمان ماهی حدود 1600 یورو خرج روی دست شما می گذارد و اگر بودجه کافی دارید و می خواهید در فرانکفورت خانه بخرید بد نیست بدانید که قیمت آپارتمان در این شهر آلمان متری 5700 یورو برایتان تمام می گردد. اما خارج از مرکز شهر قیمت ها کمی ارزان تر می گردد: ماهی 1100 یورو اجاره و متری 3600 یورو خرید.

فرم ارزیابی تحصیل در آلمان

سوالات متداول تحصیل در آلمان

10 دلیل عمده برای تحصیل در آلمان

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 782

به "برترین شهرهای آلمان برای کار و زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای آلمان برای کار و زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید