بهره مندی 140روستای اردبیل از اینترنت، توسعه تلفن همراه در روستاها

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، رضا کریمی عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران ICT استان اردبیل اضافه نمود: از 151 روستای دارای سکنه اردبیل 41 روستا تا اخر سال 94 دارای اینترنت پرسرعت بود که این تعداد در مهرماه سالجاری به 114 روستا رسید.

بهره مندی 140روستای اردبیل از اینترنت، توسعه تلفن همراه در روستاها

وی با بیان اینکه تا آخر سال جاری 26 روستا نیز تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت قرار خواهند گرفت، توضیح داد: 446 روستا در سطح استان اردبیل نیز از خدمات رومینگ شبکه های تلفن همراه بهرمند می شوند.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس با اشاره به برنامه ریزی دستگاه های ذیربط برای برقراری پوشش تلفن همراه برای روستاهای مرکز استان، به فعالیت های اجرا شده جهت بهبود و ارتقا اینترنت در منطقه گردشگری سردابه اردبیل اشاره نمود.

وی تعداد روستاهای تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت در شهرستان گردشگری سرعین را 24 روستا برشمرد و یادآور شد: این شهرستان 27 روستای دارای سکنه دارد که با ایجاد زیرساخت برای سه روستای دیگر، تمام روستاهای سرعین به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

به گفته کریمی پنج روستای شهرستان سرعین نیز سال جاری از محل فاز 2 طرح USO یا خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن آوری اطلاعات توسط دولت ارتقا خواهد یافت.

وی تعداد روستاهای تحت پوشش خدمات اینترت پرسرعت شهرستان نمین را 74 روستا عنوان نمود و یادآور شد: تا انتها سال 94 تنها 17 روستای این شهرستان به اینترنت پرسرعت متصل بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس عنوان نمود: اینترنت پر سرعت از محل طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات برای هشت روستای دیگر شهرستان نمین تا آخر سال 97 در دستور کار قرار گرفته است.

وی تعداد روستاهای تحت پوشش تلفن همراه در نمین را 88 روستا از 91 روستا دارای سکنه برشمرد و بیان داشت: 79 روستا از 99 روستای دارای سکنه شهرستان نیر هم دارای پوشش تلفن همراه است.

کریمی با اشاره به پوشش اینترنتی 35 روستای شهرستان نیر اضافه کرد: 44 روستا هم از محل فاز 2 طرح USO یا خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن آوری اطلاعات تا آخر سال جاری تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 67

به "بهره مندی 140روستای اردبیل از اینترنت، توسعه تلفن همراه در روستاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 140روستای اردبیل از اینترنت، توسعه تلفن همراه در روستاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید