بویینگ یا ایرباس؛ کدام یک جایگاه های راحت تری دارند؟

به گزارش تور کیش، از هواپیماهای بیزینس و فرست کلاس که بگذریم، اگر اهل مسافرت با هواپیما باشید احتمالا متوجه شده اید که بعضی از هواپیماهای کلاس اکونومی فضای بیشتری برای نشستن دارند. از این رو شاید برای شما این سوال شده باشد که، کدام یک از هواپیماها جایگاه های راحت تری برای نشستن دارند؟ این دقیقا همان سوالیست که قصد داریم در این مطلب از خبرنگاران جواب آن را برای شما معین کنیم؛ و از آنجا که بیشتر خطوط هوایی دنیا با هواپیماهای بویینگ و ایرباس پر شده اند، این دو را برای مقایسه انتخاب کرده ایم. با خبرنگاران همراه باشید.

بویینگ یا ایرباس؛ کدام یک جایگاه های راحت تری دارند؟

ایرباس یا بویینگ؟

با توجه به بررسی های انجام شده، معین شده است که ایرباس ها فضای بیشتری نسبت به بویینگ دارند. برای نمونه هر کدام از جایگاه های هواپیماهای خانواده A320 ایرباس چیزی حدود یک اینچ نسبت به بویینگ 757 یا 737 بزرگتر بوده و فضای بیشتری برای آرنج دارند. باوجوداین جالب است بدانید بویینگ 767 که نوع مسافربری آن کمتر در خطوط هوایی یافت می شود، یکی از بهترین هواپیما ها در پروازهای کلاس اکونومی است.

بنابراین بهتر است به جای سوال اصلی این سوال را مطرح کنیم که:

کدام مدل های ایرباس و بویینگ جایگاه های راحت تری دارند؟

1. بهترین هواپیماهای ایرباس

بین هواپیماهای ایرباس، خانواده A320 که شامل A318، A319 و A321 هستند، A330، A340، A350 و A380 از جمله بهترین هواپیماهای کلاس اکونومی ایرباس هستند. بین این چند مورد نیز ایرباس A380 بهترین آن هاست. به خصوص اگر موقع رزور بلیط هواپیما جایگاه های طبقه بالای آن را رزرو کنید؛ جایی که در هر ردیف به جای 10 جایگاه فقط هشت جایگاه قرار داشته و هر جایگاه یک صندوق نگهدارنده دارد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که A380 یک هواپیمای غول پیکر بوده و معمولا در خطوط هوایی بلند و پر رفت و آمد پرواز می کند.

بنابراین برای مسافت های کوتاه و کم مسافر دنبال رزرو سایر هواپیماهای ایرباس که نام بردیم باشید.

در مورد سایر هواپیماها ایرباس که آن ها را نام بردیم، به جز A330 و A340 نکته خاصی درباره آن ها وجود ندارد. آنچه در مورد A330 و A340 باید بدانید این است که، معمولا این دو سری از هواپیماهای ایرباس دارای هشت جایگاه در هر ردیف هستند، اما گاهی شرکت های هوایی برای کم کردن هزینه های بلیط مسافران ردیف ها را 9 تایی کرده و در نتیجه فضای نشستن جایگاه ها کمتر خواهد شد.

بنابراین اگر موقع خرید بلیط هواپیما نقشه چیدمان جایگاه های معین بود و هواپیما جز هواپیماهای دارای 9 ردیف جایگاه بود، سعی کنید آن را تغییر داده یا بخشی از ردیف را انتخاب کنید که جایگاه های کمتری کنارهم قرار گرفته است.

آیا اشیای ممنوعه در کابین هواپیما را کامل می شناسید؟ راستی اگر می خواهید اطلاعات کلی تری در مورد بوئینگ و ایرباس داشته باشید، می توانید از راهنمای خبرنگاران استفاده کنید.

2. بهترین هواپیماهای بویینگ

بین هواپیماهای بویینگ تنها مدل هایی که جایگاه های راحت تری نسبت به سایر هواپیماهای این شرکت دارند، بوئینگ 777 و 787 Dreamliner است.

بویینگ 777 در حالت استاندارد در هر ردیف 9 جایگاه داشته و چیدمان جایگاه های آن 3-3-3 است. باوجوداین بیشتر خطوط هوایی یک جایگاه در هر ردیف اضافه کرده و سیستم چیدمان را به 3-4-3 تغییر داده اند. این موضوع باعث کوچکتر شدن جایگاه ها خصوصا ردیف وسط شده و کمی از فضای نشستن را کم می کند. بنابراین توصیه خبرنگاران این است که هنگام رزرو بلیط بویینگ 777 کمی احتیاط کرده و درصوت امکان هواپیمای دیگر را برای این کار انتخاب کنید.

اما برویم سراغ بویینگ 787 Dreamliner؛ بویینگ 787 نیز دارای جایگاه های بسیار باریک در ردیف های نه تاییست با این تفاوت که، تعداد جایگاه ها در این هواپیما بیشتر از 9 تا در هر ردیف نشده و تنها چیدمان آن ها عوض می شود؛ آن هم فقط در خطوط هوایی ژاپن! در ژاپن چینش جایگاه ها از 3-3-3 به 2-4-2 تغییر کرده و از این طریق جایگاه های دوتایی فضای بیشتری دارند. بنابراین می توان گفت بین این دو مدل از هواپیماهای بویینگ، 787 Dreamliner بهتر است.

سخن پایانی

در این مطلب از خبرنگاران سعی کردیم ضمن مقایسه هواپیماهای بویینگ و ایرباس، بهترین هر کدام که جایگاه های بزرگ و راحت تری برای نشستن دارند را برای شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. چنانچه تجربه سفر با هر کدام از هواپیماهای فوق را داشته اید، آن را با سایر کاربران خبرنگاران نیز درمیان بگذارید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2073

به "بویینگ یا ایرباس؛ کدام یک جایگاه های راحت تری دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بویینگ یا ایرباس؛ کدام یک جایگاه های راحت تری دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید