تجمع معترضان نیجریه ای مقابل کنسولگری فرانسه در لاگوس

به گزارش تور کیش، گروهی از معترضان نیجریه ای با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه دریکی از شهرهای این کشور، رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه و فروش سلاح به گروه تروریستی بوکوحرام متهم کردند.

تجمع معترضان نیجریه ای مقابل کنسولگری فرانسه در لاگوس

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروهی از فعالان جنبش آزادی آفریقا که بسیاری از آن ها کهنه سربازان هستند، روز دوشنبه با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه در شهر لاگوس به سیاست های مداخله جویانه پاریس اعتراض کردند.

به نوشته روزنامه ونگارد بیانیه معترضان نیجیریه ای امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه متهم نموده و به پاریس 21 روز فرصت داده تا به تضعیف نیجریه خاتمه دهد.

در این بیانیه، معترضان به دولت فرانسه هشدار دادند که حمایت از گروه تروریستی بوکوحرام به نفع منافع نیجریه و آفریقا نیست و این کشور نباید هیچ گونه سلاحی به این گروه تروریستی بفروشد.

این بیانیه همچنین پاریس را به حمایت از تروریسم در قاره آفریقا به وسیله همدستی با بوکوحرام و دیگر گروه های تروریستی متهم نموده است.

بوکوحرام گروه تکفیری است و در غرب آفریقا فعالیت دارد. این گروه طی سال های گذشته به نظامیان و غیرنظامیان در نیجریه، نیجر و اقتصادی حمله نموده و صدها نفر را کشته و یا زخمی نموده است.

شایعه حمایت فرانسه از گروه های تروریستی در آفریقا مدت هاست که در محافل غیررسمی در این قاره مطرح است. سال گذشته انتشار تصاویری از حضور یک بالگرد فرانسوی در یک منطقه تحت کنترل بوکوحرام در کامرون، بیش از پیش به این شایعه دامن زد. پاریس به شدت این ادعا را رد نموده و می گوید حضورش در آفریقا با هدف مبارزه با تروریسم صورت می گیرد. با این وجود، بعضی فعالان آفریقایی می گویند پاریس با تسلیح گروه های تروریستی زمینه را برای ادامه حضورش در این قاره فراهم می نماید.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 599

به "تجمع معترضان نیجریه ای مقابل کنسولگری فرانسه در لاگوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع معترضان نیجریه ای مقابل کنسولگری فرانسه در لاگوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید