ترکیه: شاهد ادامه اقدامات تنش آمیز یونان هستیم

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز شنبه از یونان خواست تا با عقل سلیم رفتار نموده و در پاسخ به کوشش های آنکارا برای تقویت صلح و ثبات در منطقه که در چارچوب روابط حسن همجواری صورت می گیرد، به مسئولیت های خود عمل کند.

ترکیه: شاهد ادامه اقدامات تنش آمیز یونان هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی در مورد هشدار هوایی جدید ترکیه در دریای اژه و مدیترانه شرقی گفت: ما کماکان در مورد وجود امکان گفتگوهای مستقیم و بدون پیش شرط با یونان معتقدیم؛ اما شاهد تداوم تحریکات و اقداماتی که موجب تنش بیشتر در منطقه می گردد، هستیم.

حامی آکسوی ادامه داد: به عنوان مثال یونان با اعلام یک هشدار هوایی جدید، 15 منطقه از جمله جزایر خلع سلاح شده را به عنوان میدان رزمایشی گفت و از 4 ژانویه تا 26 فوریه 2021 دریای اژه و منطقه بسیار وسیعی را در مدیترانه شرقی بست.

وی در ادامه افه کرد: از آتن دعوت می کنیم تا با در پیش دریافت عقل سلیم، مقابل کوشش های آنکارا برای تقویت صلح و ثبات در منطقه در چارچوب روابط حسن همجواری، مسئولیت پذیر باشد.

این در حالیست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا کنون چند بار پیرامون اقدامات ترکیه در مدیترانه شرقی و تنش ها میان این کشور با یونان به آنکارا هشدار داده اند.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1379

به "ترکیه: شاهد ادامه اقدامات تنش آمیز یونان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: شاهد ادامه اقدامات تنش آمیز یونان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید