کوشش بحرین برای معافیت شهروندانش از اخذ ویزا شنگن

به گزارش تور کیش، یک نماینده مجلس بحرین گفت: گروهی از مجلس این کشور اخیرا با مقامات وزارت خارجه درباره این موضوع مصاحبه نموده اند.

کوشش بحرین برای معافیت شهروندانش از اخذ ویزا شنگن

وی اضافه نمود: بحرین اکنون در حال تبادل نظر برای تغییر گذرنامه های کنونی با گذرنامه های بیومتریک است تا بتواند به یکی از مقررات شنگن برای اعطای ورود بدون ویزا به کشورهای عضو جامه عمل بپوشاند.

در حال حاضر 62 کشور دنیا نیازمند دریافت ویزا برای ورود به حوزه شنگن نیستند. شهروندان این کشورها می توانند بدون ویزا به 26 کشور عضو شنگن سفر نمایند.

فرایند رسیدن به توافق با حوزه شنگن برای حذف ویزا، فرایندی زمانبر و سخت است، بویژه اگر کشورهایی که این تقاضا را دارند نقض حقوق بشر و فساد در کارنامه داشته باشند.

مرحله نخست توافق با کشورهای عضو شنگن برای حذف ویزا، نقشه راه آزادسازی ویزا نام دارد که بر مبنای آن کشورهای متقاضای باید مجموعه شرایطی را که گاه تا یکصد شرط را شامل می گردد، اجرا نموده باشند.

ترکیه و کوزوو دو کشوری هستند که پس از گذشته سال ها، هنوز آنالیز تقاضاهایشان در جریان است با اینکه سال گذشته اعلام شد که این دو کشور تمام معیارهای درخواستی کشورهای حوزه شنگن را دارا هستند.

چمدان

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1722

به "کوشش بحرین برای معافیت شهروندانش از اخذ ویزا شنگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش بحرین برای معافیت شهروندانش از اخذ ویزا شنگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید