جنایت های سریالی قاتل موتورسوار

به گزارش تور کیش، مانی که اولین گزارش ناپدید شدن پسر نوجوانی به پلیس تفت اعلام شد، هرگز تصور نمی شد عامل این ناپدیدی قاتل سریالی باشد که بعدها دست به جنایت های مشابه بزند.

جنایت های سریالی قاتل موتورسوار

به گزارش خبرنگاران، اصغر 11 اسفند84 برای دیدن مانور در شهر از خانه خارج می گردد اما هرگز به خانه برنمی گردد. خانواده اصغر ابتدا تصور می کنند یکی از طلبکاران شان در ناپدید شدن پسرشان نقش دارد اما تنها مظنون این پرونده بی گناه شناخته می گردد و در تحقیقات میدانی و تحقیق از دوست و آشنا هیچ رد و سرنخی از اصغر به دست نمی آید.

دومین فقدانی

حدود شش ماه بعد از ناپدید شدن اصغر، پسر دیگری ناپدید می گردد. میثم، دوست اصغر بود و آخرین بار 14شهریور85 دیده شد و بعد از آن از او خبری نشد. میثم به قصد رفتن به خانه مادربزرگش خانه را ترک می کند اما چه اتفاقی برای پسر نوجوان رخ داده بود، مشخص نبود. با ناپدید شدن دو پسر نوجوان،ماجراحساس تر شده و تحقیقات برای یافتن آنها ادامه داشت اما هیچ ردی از آنها به دست نیامد.

ناپدید شدن پسری دیگر

سومین قربانی پسر نوجوانی به نام حسن بود. ساعت2بعداز ظهر 16فروردین86 حسن با سرویس مدرسه به خانه می آید و کیفش را داخل خانه می گذارد و به بهانه انجام کاری،منزل را ترک می کند. سه پسر ناپدید شده تقریبا هم سن و سال هم بودند و احتمال می رفت ناپدید شدن آنها به یکدیگر ربط داشته باشد. فاصله زمانی نیز نشان می داد هر شش ماه یک پسر ناپدید می گردد و این موضوع ماجرا را حساس تر کرده بود.

ناپدید شدن برادر دوم

با ناپدید شدن چهارمین قربانی، ماجرا حساس تر شد و در حقیقت گم شدن احسان، سرنخی را به دست ما داد. 7 مهر 86، احسان ناپدید شد و موضوع موردتوجه، این بود که او برادر اصغر بود که اواخر سال84 ناپدیدشده بود. مادر نگران دومین فرزندش بود و از زمانی که اصغر ناپدیدشده بود، اجازه نمی داد احسان به تنهایی جایی برود و اولین بار بود که او خانه را بدون پدر و مادر ترک کرده بود. زن جوان که نگران و مضطرب بود در تحقیقات به ما گفت: ساعت 3ونیم بود که مجید دنبال احسان آمد. می گفت شیشه گلخانه شکسته و به کمک نیاز دارد. چون قرار بود با مجید برود اجازه دادم. مجید سال ها بود که در تفت کار می کرد و او را می شناختیم. آن روز بچه ام سوار موتورسیکلت مجید شد و خانه را ترک کرد اما دیگر او را ندیدم. احسان می خواست برای دوچرخه اش زنجیر جدید بخرد و حالا یک هفته است که دوچرخه پسرم کنار حیاط افتاده و از او خبری ندارم.

بازداشت تنها مظنون

با توجه به حساسیت موضوع همراه تیمی از تهران راهی تفت در استان یزد شدیم تا به بررسی پرونده بپردازیم. باتوجه به ناپدید شدن چهار پسر نوجوان، احتمال سریالی بودن جنایت مطرح بود. مجید با هماهنگی های قضایی بازداشت شد و تحقیقات از او صورت گرفت اما مرد جوان منکر اطلاع از سرنوشت احسان بود. او گفت: آن روز احسان را سوار موتورسیکلتم کردم و به سمت گلخانه رفتیم اما در جهت، خودرویی را که پدر احسان سوار آن بود، دیدیم و احسان از موتورسیکلت من پیاده شد و با پدرش رفت. سراغ پدر احسان رفتیم اما مرد جوان اظهارات مجید را تکذیب کرد و مدعی بود بچه اش را ندیده است.

تنها اظهارات پدر احسان نبود که ما را به مجید مظنون می کرد. در ادامه تحقیقات، مدارکی را به دست آوردیم که دست داشتن او را در ناپدید شدن و احتمالا قتل پسر 12ساله پررنگ می کرد. یکی از موارد این بود که شیشه شکسته ای تعویض نشده بود و مجید مدعی بود شیشه فروشی تعطیل بوده است. درحالی که این اظهار او واقعی نبود و شیشه فروشی در آن ساعت باز بود. به جست وجو در میان نهالستانی که مجید در آنجا کار می کرد و محل های متروکه شهر پرداختیم اما ردی از بچه های ناپدیدشده به دست نیاوردیم.

تحقیقات در تهران

باتوجه به جوی که در منطقه بود و آشنایی متهم با محل، تصمیم گرفتیم مجید را برای تحقیقات به تهران منتقل کنیم. با انتقال متهم جوان به تهران تحقیقات ادامه یافت تا این که او راز چهارمین قتل خود را برملا کرد.

او گفت: قصد قتل نداشتم و همه چیز اتفاقی رخ داد. آن روز برای تعویض شیشه همراه احسان به گلخانه رفتیم. احسان برای نصب و جا انداختن شیشه از دیوار گلخانه بالا رفت که ناگهان تعادلش را از دست داد و به زمین افتاد. با اصابت به زمین بی هوش شده بود و هر چه او را صدا کردم، جواب نداد. من که خیلی ترسیده بودم، او را خفه کردم و جسد را در نهالستان دفن کردم.

با اعتراف متهم، بلافاصله راهی تفت شدیم. جسد احسان را به محض رسیدن به تفت در نهالستان پیدا کردیم. جسد داخل چاهی عمیق دفن شده بود. از این که راز ناپدید شدن پسر 12ساله برملا شده بود، حس خوبی داشتیم اما از این که او به قتل رسیده بود، واقعا ناراحت بودیم.

اعتراف به 3 جنایت دیگر

با کشف جسد، راهی شهر یزد شدیم اما هنوز از شهرستان تفت فاصله نگرفته بودیم که مجید گفت برگردیم، می خواهم سه جنازه دیگر را هم نشان بدهم. تا ظهر روز بعد سه جسد دفن شده در نهالستان را کشف کردیم. مجید در تحقیقات به چهار قتل اعتراف کرد و گفت: به غیراز احسان برای این که بتوانم بچه ها را به قتلگاه بکشانم؛ دنبال نقطه ضعف و خطایی از آنها بودم. به همین دلیل در خیابان ها و کوچه ها پرسه می زدم و بچه ها را زیر نظر می گرفتم. بعد از این که نقطه ضعفی از آنها به دست می آوردم به این بهانه که اگر همراه من نیاید ماجرا را لو می دهم، آنها با من همراه می شدند. از قربانی ها می خواستم داخل باغ بروند و خودم هم سوار موتورسیکلت می رفتم. زنجیر در را طوری می بستم که انگار داخل باغ کسی نیست و از بیرون قفل شده است بعد هم نقشه ای را که در سر داشتم ، اجرا می کردم.

با اعتراف متهم به قتل، راز ناپدید شدن چهار پسر نوجوان تفتی برملا و باراهنمایی او جسد بچه ها پیدا شد. قاتل بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد و به سزای جنایاتی که مرتکب شده بود، رسید.

منبع: تپش ضمیمه روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1602

به "جنایت های سریالی قاتل موتورسوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنایت های سریالی قاتل موتورسوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید