حمایت های لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا انجام می گردد

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، فیروز فاضلی عصر دوشنبه در همایش تجلیل از خادمان و فعالان حوزه فرهنگ آستارا که در سینما دریای این شهرستان برگزار گردید، اظهارکرد: شهرستان آستارا در زمینه فرهنگ و هنر از صندلی خاصی برخوردار است.

حمایت های لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا انجام می گردد

وی با تأکید براینکه نباید با دید محدود به فرهنگ و هنر نگاه گردد، اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کوشش نموده تا همیشه از اهالی فرهنگ و هنر پشتیبانی و به دغدغه های آنها رسیدگی کند.

فاضلی با اشاره به نیمه کاره بودن مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا، تاکیدکرد: در کوشش هستیم تا کمبودهای این مجتمع را برطرف نموده و با تجهیز کامل آن اهالی فرهنگ و هنر منطقه از آن بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بابیان اینکه تنها سینمای آستارا به عنوان یک شهرستان مرزنشین و گردشگرپذیر کشور نیازمند تجهیز است، اضافه کرد: اداره کل ارشاد گیلان حمایت های لازم برای تجهیز این سینما را انجام می دهد.

آستارا نگهبان هویت فرهنگی ایران اسلامی است

فرماندار آستارا در این همایش با اشاره به صندلی فرهنگ و هنر این شهرستان در کشور و استان، گفت: مردم مرزنشین آستارا مرزبانان هویت فرهنگی ایران اسلامی در این منطقه از کشور هستند.

یونس رنجکش با بیان اینکه مردم آستارا همواره از فعالیت های فرهنگی و هنری دفاع نموده اند، اضافه کرد: باید حمایت های لازم از حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان از سوی مسئولان استان انجام گردد.

وی اظهارکرد: مجتمع نیمه کاره فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا با توجه به کاستی هایی که دارد زیبنده مردم این شهرستان نیست و نیازمند نگاه ویژه و ملی است.

فرماندار آستارا توجه به زیرساخت های فرهنگی و هنری را مهم و با اهمیت دانست و گفت: در بودجه سال جاری 700 میلیون تومان به تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری آستارا اختصاص داده شده است که امیدواریم توسعه و تجهیز این سالن با یک بودجه مناسب تکمیل گردد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد در حوزه فرهنگ، اظهارکرد: باید پشتیبانی های لازم در حوزه فرهنگ و اقتصاد فرهنگی انجام گردد. نباید از پیوستگی فرهنگی و ارتباط آنها با یکدیگر در سایر فعالیت های فرهنگی غفلت کرد و با یک برنامه ریزی خوب زنجیره فرهنگ را گسترش داد.

شعرخوانی اکبر اکسیر شاعر طنز پرداز ملی، اجرای موسیقی سنتی و تجلیل از 15 خادم و فعال در حوزه فرهنگ شهرستان مرزی آستارا از دیگر برنامه های این همایش بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 114

به "حمایت های لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت های لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید