فیلم های منتقدپسند وارد سینماها شدند (باکس آفیس هفته)

به گزارش تور کیش، فیلم زن شگفت انگیز 1984 توانسته در نخستین آخر هفته سال جدید میلادی با 5.5 میلیون دلار فروش صدرنشین باکس آفیس گردد. فیلم های منتقدپسندی مثل اخبار دنیا و زن جوان نوید دهنده هم در گیشه سینماها حضور مؤثری داشته اند.

فیلم های منتقدپسند وارد سینماها شدند (باکس آفیس هفته)

بنا بر بعضی گزارش ها سال 2020 بدترین سال سینما طی 40 سال اخیر از لحاظ آمار و ارقام بوده است. میزان درآمد حاصل از فروش بلیط فیلم ها در سینماهای آمریکا طی 12 ماه گذشته به سختی از 2.3 میلیارد دلار عبور نموده است و این رقم حتی کمتر از درآمد سینماها در سال های پایانی دهه 1970 و پیش از تنظیم نسبت نرخ تورم با قیمت بلیط ها است. در سال 2019 فیلم ها در گیشه سینماهای آمریکا نزدیک به 11.4 میلیارد دلار فروخته بودند که این رقم نشان می دهد فروش فیلم ها در 2020 در قیاس با سال گذشته 80 درصد کاهش داشته است.

کشورهای شرق آسیا همچون چین، ژاپن و کره جنوبی با اینکه شیوع کروناویروس نخستین بار در آنجا گزارش شد، توانستند بسیار بهتر از سایر کشورها از عهده مهار این ویروس کشنده بر بیایند و به همین خاطر سال جاری میزان درآمد حاصل از اکران فیلم ها در این کشورها با توجه به شرایط مطلوب بوده است. چند روز پیش اعلام شد میزان فروش فیلم ها طی یک سال در چین هم برای نخستین بار از آمریکا فراتر رفته است. به همین دلایل بسیاری از کمپانی های فیلم سازی غربی از نمایش فیلم های عظیم و پرهزینه خود خودداری نموده یا به وسیله سرویس های آنلاین بعضی از آن ها را پخش نموده اند.

  • فیلم دیو کش بالاخره به حکومت انیمیشن شهر اشباح در ژاپن انتها داد

فیلم زن شگفت انگیز 1984 در دومین هفته اکرانش در آمریکا 5.5 میلیون دلار فروخته است تا ضمن صدرنشینی در جدول باکس آفیس این هفته مجموع فروش خود در این کشور پس از 10 روز نمایش را به 28.5 میلیون دلار برساند. از اکران این فیلم در بازارهای بین المللی هم تا به امروز 90 میلیون دلار نسیب برادران وارنر شده و باکس آفیس موجو فروش زن شگفت انگیز جدید در سراسر دنیا را 118.5 میلیون دلار اعلام نموده است. قسمت دوم زن شگفت انگیز هم زمان با اکران در سالن های سینما به وسیله شبکه HBO و سرویس آنلاین HBO مکس هم در دسترس علاقه مندان نهاده شد.

فیلم زن شگفت انگیز 1984 که از آن با عنوان زن شگفت انگیز 2 هم یاد می شود، پرنسس دایانا با بازی گل گدوت را به زمان جنگ سرد می کشاند. در سال 1984، پرنسس دایانا/زن شگفت انگیز با دو دشمن قدرتمند روبه رو می شود؛ باربارا ان مینروا یا چیتا و مکسول لرد. از سویی دیگر، معشوقه دایانا یعنی استیو ترور هم برای یاری به او بازمی شود. میانگین امتیاز فیلم زن شگفت انگیز 1984 در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 65 از 100 و 59 از 100 است که نشان می دهد بسیاری از منتقدان اثر جدید جنکیز را فیلمی خوب ارزیابی نموده اند.

میزان فروش انیمیشن غارنشینان: عصر جدید در هفته گذشته 24 درصد افزایش یافته است و این انیمیشن با 2.1 میلیون دلار فروش و یک پله صعود نسبت به هفته گذشته در صندلی دوم باکس آفیس نهاده شده است. میزان فروش جدیدترین ساخته دریم ورکس پس از 40 روز اکران در آمریکا و سایر نقاط دنیا به ترتیب 34.5 به 80.4 میلیون دلار رسیده و باکس آفیس موجو مجموع فروش آن تا 3 ژانویه (14 دی) را 114.9 میلیون دلار اعلام نموده است.

انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می نماید. این خانواده به جست وجوی یافتن محل زندگی مناسب تری نسبت به گذشته می فرایند و انتها در میان درختان انبوه و رودخانه های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می نمایند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده آدم های بهتر تصاحب شده است. خانواده آدم های بهتر انسان هایی مدرن تر و تکامل یافته تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه خود را با آن ها تقسیم نمایند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

فیلم اخبار دنیا با بازی تام هنکس و هلنا زنگل در دومین هفته اکرانش هم عملکردی قابل قبول با توجه به دوران کرونا داشته است و 1.6 میلیون دلار فروخته است. این فیلم تا به امروز تنها در آمریکا روی پرده رفته و مجموع فروش آن پس از 10 روز نمایش 5.4 میلیون دلار اعلام شده است.

اخبار دنیا فیلمی درام به کارگردانی پل گرینگرس است که داستان آن از رمان اخبار دنیا نوشته پاولت جایلز اقتباس شده است. فیلم درباره یک گوینده اخبار است که در میان حوادث بعد از جنگ داخلی آمریکا باید یک دختر یتیم را به بستگان زنده اش برساند، اما این سفر چندان ساده نیست و مخاطرات زیادی پیش روی آن ها قرار می گیرد.

امتیاز این فیلم در iMDB و راتن تومیتوز تا به این ساعت به ترتیب 7.2 از 100 و 85 از 100 است که نشان می دهد عموم مردم و منتقدان فیلم جدید هنکس را دوست داشته اند. برایان لوری از CNN در بخشی از نقد خود درباره اخبار دنیا آورده است: این فیلم یک اثر جامع است که داستانی آشنا را در بستر پس زمینه ای تاریخی ارائه می دهد.

شکارچی هیولا همانند هفته گذشته مکان چهارم جدول پرفروش ترین فیلم ها در آمریکا را به خود اختصاص داده است. این فیلم طی هفته گذشته در 1807 سالن در آمریکا نمایش داده شد و توانست 1.2 میلیون دلار بفروشد. اکران شکارچی هیولا در خاورمیانه هم جالب توجه بوده است و از سینماهای عربستان صعودی و امارات بیش از 1.7 میلیون دلار طی 7 روز نسیب فیلم جدید پل دبلیو. اس. اندرسون شده است. میزان فروش شکارچی هیولا در آمریکا، بازارهای بین المللی و در مجموع پس از 17 روز نمایش 5.4، 4.8 و 10.2 میلیون دلار اعلام شده است.

این فیلم بر اساس بازی محبوبی به همین نام ساخته شرکت کپ کام ساخته شده است و داستان گروهی از سربازان انسانی به رهبری ناتالی آرتمیس (میلا یوویچ) را روایت می نماید که به سیاره هیولاها فرستاده شده اند. آرتیمس و هانتر باید با همکاری یکدیگر با موجودات وحشتناک ساکن سیاره جدیدشان مبارزه نمایند.

فیلم فاتال به کارگردانی دون تیلور و با فیلم نامه ای به قلم دیوید لاگری در روزهای اخیر اکران موفقی است و حتی تعداد سالن های نمایش دهنده آن افزایش پیدا نموده است. این فیلم با 700 هزار دلار فروش در آخر هفته منتهی به 3 ژانویه (14 دی) در رتبه پنجم باکس آفیس نهاده شده و مجموع فروش خود در آمریکا 3.09 میلیون دلار اعلام شده است. فاتال به دلیل تعطیلی سینماهای بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز در بازارهای بین المللی اکران نشده است.

فاتال قرار بود طی هفته پایانی بهار اکران شود، اما شیوع کرونا باعث شد اکران جدیدترین ساخته تیلور ابتدا به مهرماه و سپس به اواخر آذر موکول شود. در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده است: مردی متأهل پس گذراندن یک شب با یک کاراگاه پلیس زن خود را درگیر یک طرح توطئه قتل می بیند. عموم منتقدان فاتال را اثری متوسط اما سرگرم نماینده ارزیابی نموده اند که درگیر کلیشه ها می شود و تنها می تواند رضایت خاطر بعضی از دوست داران فیلم های مهیج و رازآلود را کسب کند. میانگین امتیاز این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب 43 از 100 و 52 از 100 بوده و در متاکریتیک تنها 1 نقد مثبت برای آن به ثبت رسیده است.

زن جوان نویددهنده هفته گذشته بالاخره در آمریکا اکران شد و علاوه بر عموم منتقدان توانست رضایت فیلم بین ها را هم به دست آورد و فروشی قابل قبول در باکس آفیس داشته باشد. این فیلم به واسطه پیغام های زیرمتنی و آشکارش احتمالا در فصل جوایز پیش رو با موفقیت هایی روبرو خواهد شد. تا به امروز در وب سایت متاکریتیک 33 نقد درباره این اثر جمع آوری شده که 27 نقد نگاهی مثبت و 6 نقد نگاهی متوسط به فیلم داشته اند.

فیلم داستان زن جوانی را روایت می نماید که بر اثر یک واقعه تراژیک که در گذشته برای دوستش اتفاق افتاده دچار آسیب روحی شده و به همین دلیل از کسانی که بر سر راهش قرار می گیرند انتقام می گیرد. زن به تدریج خشمش را به سوی کسانی راهنمایی می نماید که عاملین واقعی آن رخداد بوده اند و همین موضوع به داستان جهت تازه ای می دهد.

زن جوان نویددهنده طی روزهای گذشته در 1333 سالن به نمایش در آمد و 660 هزار دلار فروخت تا مجموع درآمد آن پس از 2 هفته اکران به 1.8 میلیون دلار برسد.

پینوکیو به کارگردانی ماتئو گارونه با تأخیری تقریبا 1 ساله در آمریکا هم روی پرده رفت و این هفته هم باری دیگر در میان 10 فیلم پرفروش آمریکا نهاده شده است. پینوکیو روایت جدید و مدرنی از داستان پینوکیو نوشته کارلو کلودی است که در هفته دوم اکرانش در آمریکا 284 هزار دلار (4.4 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته) فروخته و در صندلی هفتم باکس آفیس نهاده شده است. باکس آفیس موجو مجموع فروش این فیلم ایتالیایی در آمریکا تا به امروز را 772 هزار دلار اعلام نموده است.

فیلم جدید پینوکیو برای نخستین بار در جشنواره برلین 2020 به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی منتقدان اروپایی روبرو شد. پینوکیو گارونه از لحاظ بصری بسیار جالب توجه است و ضمن پایبندی به کتاب ماجراهای پینوکیو نوشته کارلو کلودی در کلیات، سعی نموده با نگاهی مدرن تر به مفاهیم خیر و شر در این قصه کلاسیک بپردازد تعاریف پذیرفته شده از معصومیت، ندامت و رذالت در فرهنگ عامه را به چالش بکشد. چند ماه قبل پینوکیو در بسیاری از کشورها به نمایش در آمد و بنا بر آمار ارائه شده از سوی باکس آفیس موجو در بازارهای بین المللی 21.2 میلیون دلار فروخته است.

جنگ با باباعظیم یکی از آن فیلم هایی است که از زمان اکرانش پای ثابت جدول پرفروش ترین ها بوده و در هفته گذشته با 115 هزار دلار فروش به رتبه هشتم باکس آفیس رضایت داده است. مجموع فروش این فیلم کمدی-خانوادگی پس از 87 روز اکران 31.5 میلیون دلار اعلام شده که سهم سینماهای آمریکا و سایر کشورهای دنیا از این رقم به ترتیب 18.6 و 12.8 میلیون دلار است.

جنگ با باباعظیم داستان دعواها و درگیری های پیتر (اوکس فگلی) و پدر عظیمش (رابرت دنیرو) برای تصاحب اتاق خواب را به تصویر می کشد! پیتر می بایست اتاق خواب دوست داشتنی خود را با پدرعظیمش تقسیم کند، اما از این کار به هیچ وجه راضی نیست و به همین خاطر اعلام جنگ می نماید.

فیلم بیگانه به کارگردانی ریدلی اسکات تنها فیلم تازه وارد به جدول و تازه اکران شده است که پس از 3 روز نمایش و با 75 هزار دلار فروش به رتبه نهم رسیده است. بیگانه در سال 1979 با بودجه 11 میلیون دلاری ساخته شد و در سراسر دنیا توانست 105 میلیون دلار بفروشد و به یک موفقیت تجاری قابل توجه برای فاکس قرن بیستم تبدیل شود.

اتفاقات این فیلم در یک فضاپیمای باری رقم می خورد که چند موجود فرازمینی خطرناک به آن وارد می شوند و خدمه کشتی را از بین می برند. طی دهه های اخیر همیشه از بیگانه به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی-تخیلی یاد شده و تا به امروز 3 دنباله رسمی و 2 دنباله غیررسمی برای آن ساخته شده است که هیچ کدام به موفقیت های فیلم نخست دست نیافتند.

عجیب و غریب با بازی کاترین نیوتون و وینس وان به کارگردانی کریستوفر لاندون با دو پله صعود نسبت به هفتته گذشته در صندلی دهم پرفروش ترین فیلم های هفته گذشته آمریکا نهاده شده است. این فیلم در اولین آخر هفته سال جدید میلادی 55 هزار دلار فروخته و مجموع فروش آن در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 8.7 و 6.1 میلیون دلار رسیده است.

عجیب و غریب داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وان و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون را روایت می نماید که بدن هایشان با جادوی یک خنجر خاص با یکدیگر جابه جا می شود و دختر مدرسه ای خود را در بدن قاتل پیدا می نماید. آن ها تنها 24 ساعت فرصت دارند تا جادو را باطل نمایند و به بدن خود را بازگردند وگرنه تا ابد در جسم دیگری اسیر می شوند.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
زن شگفت انگیز 1984

Wonder Woman 1984

25.528.5
خانواده غارنشینان: عصر جدید

The Croods: A New Age

62.134.5
اخبار دنیا

News of the World

21.65.4
شکارچی هیولا

Monster Hunter

32.15.4
فاتال

Fatale

30.73.09
زن جوان نویددهنده

Promising Young Woman

20.61.8
پینوکیو

Pinocchio

20.20.7
جنگ با باباعظیم

The War with Grandpa

130.118.6
بیگانه

Alien

10.070.07
عجیب و غریب

Freaky

80.058.7

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1388

به "فیلم های منتقدپسند وارد سینماها شدند (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های منتقدپسند وارد سینماها شدند (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید