خانه رقصان در پراگ ، ساختمانی از جاذبه های گردشگری پراگ که می رقصد (تور پراگ)

به گزارش تور کیش، شاید از قدیم الایام این در فکر ما بوده که جاذبه های گردشگری شهرها و کشورها، تنها، اماکنی هستند که سال ها پیش ساخته شده و قدمت بسیار دارند و یا موزه هایی که اشیای درون آن ها آنتیک هستند، اما جالب است بدانید که چندین سالی هست که بسیاری از کشورها، آغاز به ساخت بناها و اماکن تازهی نموده اند. بناهایی که هم تبدیل به منطقه ای گردشگر پذیر گردد و هم پس از سال ها از آن به عنوان بنایی قدیمی و خلاقانه یاد نمایند. پراگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و با اینکه، جاذبه های گردشگری پراگ، بیشتر از انگشتان دو دست هستند، مسئولین آن تصمیم به ساخت جاذبه های جالب و تازه گرفته اند. یکی از این بناها، خانه رقصان می باشد که با معماری خاص و بی نظیر خود، همه را متحیر نموده است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره خانه رقصان پراگ بدانیم.

خانه رقصان در پراگ ، ساختمانی از جاذبه های گردشگری پراگ که می رقصد (تور پراگ)

با ما سفر کنید و با تور پراگ از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

این خانه، مست و لایعقل است !!

کسی هرگز نمی دانست، خانه ای که سال ها پیش در 1945، تخریب شد، روزی به چنین سرنوشتی دچار می شود و تبدیل به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری پراگ می شود. بمباران هوایی آمریکا چنین بلایی به سر خانه آورد و این ساختمان، با وجود نقشه هایی که برای بازسازی اش کشیدند، سال ها مهجور ماند و تبدیل به خرابه ای خالی از سکنه شد. تا اینکه ولادو میلونیک، ایده اش را با واکلاف هاول که در همسایگی خانه رقصان پراگ زندگی می کرد، در میان گذاشت و آن ها تصمیم گرفتند که سر و سامانی به آن بدهند و اینگونه شد که خانه مست به وجود آمد.

هویت خانه رقصان !!

ساختمان خانه رقصان که در خیابان رسلووا قرار گرفته، تحت حمایت شهرداری و با بودجه ای نامحدود ساخته شده و ایده اصلی آن درواقع از قهرمانان کمدی موزیکال هالیوودی با نام های جینجر راجرز و فرد آستیر ساخته شده که با رویای بازی در فیلم های کمدی موزیکال به هالیوود رفتند. خانه رقصان با مساحت 5400 متر مربع، از شیشه، فلز و بتن پیش ساخته، درست شده و دو ساختمان اصلی دارد. ساختمان اولی، تقریبا نصف ساختمان دیگر است که آن را در بر گرفته و دارای ستون های منحنی می باشد. همین امر و نیز پنجره های ساختمان دیگر باعث شده اند که نمای خانه، سه بعدی به نظر رسیده و تماشاگران خیال نمایند که ساختمان در حال تکان خوردن بوده و می رقصد. در طبقه اول این ساختمان، کافی شاپ و در طبقه آخر آن، رستورانی فرانسوی وجود دارد که دید پانارامایی به کل چشم انداز زیبای شهر دارد. طبقات میانی نیز، ساختمان های اداری هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2150

به "خانه رقصان در پراگ ، ساختمانی از جاذبه های گردشگری پراگ که می رقصد (تور پراگ)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه رقصان در پراگ ، ساختمانی از جاذبه های گردشگری پراگ که می رقصد (تور پراگ)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید