خبرنگاران جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد

به گزارش تور کیش، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: جریان مسافرت به سمت استان وجود ندارد و میزان سفرها در ورودی های لرستان نسبت به سال گذشته 80 درصد کاهش داشته است.

خبرنگاران جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

سید موسی خادمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران بیان نمود: لرستان جزو استان های آلوده به ویروس کرونا با شیوع بالا است، در بعضی شهرها نیز بالای 100 نفر مبتلا داریم که به نسبت جمعیت استان تعداد مبتلایان زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به شرایط شیوع بیماری در استان توجه داشته باشند، گفت: اکنون از هر 100 تستی که به آزمایشگاه ارسال می گردد حدود 30 مورد مثبت گزارش می گردد و مردم نیز باید رعایت نکات بهداشتی و لزوم در خانه ماندن را داشته باشند.

استاندار لرستان ادامه داد: بهترین راه حل پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری پرهیز از تردد در خیابان ها و بازار است تاجائیکه بازارهای استان نیز تعطیل شدند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت نکردن نکات لازم از طرف عده ای معدود ممکن است جان شمار زیادی از افراد جامعه را به خطر اندازد، اضافه نمود: افرادباید از حضور غیرضروری در معابر و خیابان ها پرهیزنمایند و در صورت لزوم با افراد متخلف برخورد می گردد.

وی بیان نمود: در سطح استان برای تهیه مواد غذایی هیچگونه مسئله ای وجود ندارد و مشکل تجهیزات بهداشتی نیز تا حد زیادی مرتفع شده است.

استاندار لرستان گفت: لرستان جزو اولین استان های بود که بیان کرد آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را ندارد و هیچ کدام از اماکن اقامتی اجازه پذیرش مسافران نوروزی را ندارند.

وی اضافه نمود: دولت در ستاد ملی کرونا قرنطینه شهرها و استان ها را مصوب ننموده است اما مصوب شد که خروجی های استان های آلوده باید کنترل گردد که لرستان جزو این استان ها است.

خادمی بیان نمود: در لرستان برای کنترل ورودی ها نیز مصوب شد که از ورود افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا جلوگیری می گردد و با پایش و تست افراد کوشش می گردد در این راستا نظارت گردد.

وی ادامه داد: ورودی مسافران در 29 اسفند ماه از سمت اراک -بروجرد 82 درصد کاهش داشته و از طرف خوزستان به سمت لرستان 81 درصد کاهش داشته است.

استاندار لرستان گفت: لرستان استان محل گذر است اما در ورودی های استان کنترل برای راهنمایی مسافران به سمت کمربندی مستقر شده است و شماره پلاک های غیربومی با جدیت کنترل و از ورود به شهر خرم آباد جلوگیری می گردد.

وی اضافه نمود: بر اساس آمار مخابرات از 22 اسفند تا به امروز حدود 80 هزار تلفن همراه وارد لرستان شده و از این مجموع حدود 13 هزار تلفن جدید در استان حضور داردکه این تعداد لرستانی های ساکن در دیگر استان ها هستند.

خادمی با بیان اینکه موج مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد، گفت: لرستانی هایی که در استان های دیگر اقامت دارند و به منازل اقوام خود آمده اند باید بپذیرند که یا خودشان ممکن است به این ویروس آلوده باشند یا سالم هستند و ممکن است در لرستان آلوده شوند بنابراین هر 2 گروه متضرر خواهند شد.

وی اضافه نمود: ما در سطح شهرها جایی برای اسکان مسافرین نداریم زیرا همه خدمات سفر را لغو نموده ایم اما آن گروه از مسافرینی که پشت مبادی ورودی استان خوزستان مانده اند به ناچار باید برگردند و ممکن است از مبادی ورودی ما رد شوند اما در استان نه اسکان پیدا می نمایند و نه ماندگار هستند.

استاندار لرستان گفت: اقدامات اجرا شده فرایند مثبتی داشته است که امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم و قطع زنجیره انتقال شاهد خاتمه کار این ویروس در استان و کشور باشیم.

وی اضافه نمود: همه فعالین رسانه ای و مردم و فعالان اجتماعی باید توجه داشته باشند که آرامش و عدم استرس از مهم ترین روش ها برای بالا بردن و بهبود سیستم ایمنی بدن است و باید همه توجه کنیم در کنار اطلاع رسانی و بعضی نگرانی ها، آرامش و حفظ امنیت روانی خیلی مهم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 837

به "خبرنگاران جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید