خبرنگاران دولت جدید کرواسی از مجلس رای اعتماد گرفت

به گزارش تور کیش، بلگراد - خبرنگاران - دولت جدید کرواسی که در صدر آن آندره پلنکوویچ رهبر حزب جامعه دموکراتیک کرواسی رار دارد، شامگاه پنجشنبه (دوم مرداد) پس از یک روز گفتگو و مشاجره بین نمایندگان با حمایت 76 نماینده از مجموع 151 کرسی در مجلس این کشور رای اعتماد گرفت.

خبرنگاران دولت جدید کرواسی از مجلس رای اعتماد گرفت

به گزارش خبرنگاران از رسانه های خبری صربستان، پلنکوویچ که برای دومین بار متوالی به این سمت انتخاب شد در دور جدی به جای 20 وزارت خانه ، 16 وزارت خانه و 4 سمت معاون نخست وزیری دارد.

نخست وزیر جدید کرواسی در انتها گفت و گو بین نمایندگان از نمایندگانی که از برنامه دولت جدید حمایت کردند و همچنین از کسانی که از وی انتقاد و موافق برنامه دولت جدید نبودند، تشکر کرد.

پلنکوویچ با اشاره به اینکه کوشش می نماید این اعتماد را به عنوان یک تعهد و یک فرصت برای دولت و همچنین شهروندان کرواسی توجیه کند، گفت: اکثریت مجلسی را با شرکای خود تشکیل داده ایم و مطمئن هستم برنامه ای را که بر روی آن به توافق رسیده ایم، اجرا خواهیم کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حمایت 76 نماینده در مجلس که اکثریت را تشکیل می دهد در صورت وجود سازندگی و تمایل به کار برای کرواسی کفایت می نماید.

نخست وزیر کرواسی توضیح داد که دولت کوشش خواهد نمود تا نسبت به پیشنهادات احزاب مخالف شفاف باشد.

در هنگام رای گیری؛ 59 نماینده از نمایندگان حاضر در مجلس کرواسی به دولت جدید رای مخالف دادند.

در انتخابات مجلسی کرواسی که روز یکشنبه 5 ژوئیه 2020 (15 تیر 1399) برگزار گردید، حزب محافظه کار جامعه دمکراتیک کرواسی به رهبری آندره پلنکوویچ نخست وزیر 66 کرسی را در ساختار جدید مجلس از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگاران، کرواسی در مذاکرات چند روزه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیروز شد که 22 میلیارد یورو از بودجه بازسازی مالی و بودجه 7 ساله اتحادیه اروپا (تا انتها سال 2027) را برای خود تضمین کند.

کرواسی یکی از 6 جمهوری فدرال یوگسلاوی سابق بود که به دنبال تحولات بلوک شرق در 25 ژوئن 1991 از آن جدا و اعلام استقلال کرد.

کرواسی در سال 2009 به سازمان پیمان آتلانتیک (ناتو) و در سال 2013 به اتحادیه اروپا ملحق شد.

این کشور با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 453 هزار نفر و مساحت 56 هزار و 542 کیلومتر مربع در جنوب مرکزی اروپا واقع شده و از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال غربی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین، از جنوب شرقی با مونته نگرو و از جنوب با دریای آدریاتیک همسایه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1094

به "خبرنگاران دولت جدید کرواسی از مجلس رای اعتماد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت جدید کرواسی از مجلس رای اعتماد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید