خودروهای جمع آوری زباله به باتری نانویی مجهز می شوند

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران ، شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) و شرکت مارتینرا اینترنشنال (Martinrea International) در حال همکاری برای تجهیز خودروهای جمع آوری زباله به فناوری ابرباتری اسکلتون تکنولوژیز هستند تا از آن ها در پاریس و نیویورک استفاده گردد.

خودروهای جمع آوری زباله به باتری نانویی مجهز می شوند

مارتینرا اینترنشنال فناوری های مربوط به خودروهای الکتریکی را برای خودروهای سنگین تجاری به وسیله شرکت تابعه خود Effenco توسعه داده است. هدف از این توافق با شرکت اسکلتون تکنولوژیز مستقر در استونی، برقی کردن ناوگان جمع آوری زباله در اروپا و آمریکای شمالی است که از شهر نیویورک و پاریس شروع می گردد و در قدم بعد، این فناوری در سراسر دنیا در دسترس قرار می گیرد.

ابرباتری یک فناوری نوآورانه است که ویژگی های ابرخازن ها و باتری ها را ترکیب می نماید. این باتری نانویی حاوی گرافن، برای پاسخگویی به احتیاجهای چندین بخش پیشرفته است و در حال حاضر در خودروهای الکتریکی هیبریدی و سلول سوختی، اتوبوس ها، کامیون ها و زیرساخت های شارژ استفاده و/یا آزمایش می گردد.

این ابرباتری به وسیله شرکت اسکلتون تکنولوژیز و با همکاری موسسه فناوری کارلسروهه (KIT) ساخته شده است و جایگزینی برای باتری های لیتیوم یونی است. این محصول با یاری گرافن ساخته شده و تا کنون در وسایل نقلیه برقی مانند اتوبوس و کامیون آزمایش شده است. این محصول چندین مزیت را با هم ترکیب می نماید که آن را برای راهکار های الکتریکی سازی برای وسایل نقلیه سنگین مناسب می نماید.

مواد منحنی گرافن ثبت اختراع شده اسکلتون تکنولوژیز در مقایسه با باتری های لیتیوم یون استاندارد، امکان شارژ 100 برابر سریع تر را فراهم می نماید. این باتری نانویی در کمتر از یک دقیقه شارژ می گردد، بنابراین به زمان شارژ بسیار کمتری در روز احتیاج دارد، در حالی که باتری لیتیوم یونی به 6.5 ساعت برای شارژ احتیاج دارد. بنابراین زمان بیشتری را می توان برای استخراج و کمتر برای شارژ کردن صرف کرد. SuperBattery دارای 50000 چرخه عمر است و عاری از کبالت، مس، نیکل و گرافیت است. بعلاوه بسیار ایمن تر از باتری لیتیوم یونی است فراوری انبوه این محصول قرار است در سال 2024 شروع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2200

به "خودروهای جمع آوری زباله به باتری نانویی مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای جمع آوری زباله به باتری نانویی مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید