خودکفایی 95 درصدی در فراوری بذر

به گزارش تور کیش، کاظم خاوازی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: امروز از سامانه های اعلام مخاطرات و توصیه های کشاورزی، مکان یابی خدمات کشاورزی و همچنین سامانه استعلام محصولات و نهاده های کشاورزی، رونمایی شد و این سامانه ها حاصل کوشش مؤسسات تحقیقات کشاورزی است.

خودکفایی 95 درصدی در فراوری بذر

وی ادامه داد: ما در فراوری بذر به خودکفایی 95 درصدی رسیدیم، اما در بخش فراوری بذر صیفی و سبزی دچار غفلت تاریخی شدیم که با کوشش و همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی تا سال 1400 در فراوری این بذر نیز خودکفا می شویم.

خاوازی گفت: بذرهایی که در کشور فراوری می گردد منشأ تحقیقات مرکز تحقیقات، آموزش و کشاورزی است و امروز دانشگاه ها با سرعت بیشتری در این بخش ورود پیدا نموده اند.

وی اضافه نمود: مطالعات خوبی در زمینه حاکمیتی، اطلاع از کیفیت خاک و بخش های کشاورزی اجرا شده است و باید برنامه خاصی برای ماندگاری و احیا بخش خصوصی صورت گیرد.

خاوازی اضافه نمود: با بیان اینکه در جهت پژوهش مراحل مختلفی وجود دارد که یکی از این موارد بحث شناخت مسئله است ادامه داد: یکی از ضعف هایی که در جهت پژوهش وجود دارد این است که از اتفاقاتی که در مزرعه می افتد، دور هستیم.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که دانشگاه و مراکز پژوهشی کشور با آن روبرو هستند این است که تعداد اندکی از پژوهشگران ما در واحدهای فراوریی حضور دارند و فعالیت می نمایند ما باید دست پژوهشگران را باز کنیم تا محقق در آزمایشگاه به صورت شبانه روزی کار کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1339

به "خودکفایی 95 درصدی در فراوری بذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی 95 درصدی در فراوری بذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید