درخشان: با این قرعه پرسپولیس می تواند زودتر خودش را جمع کند

به گزارش تور کیش، ایران ورزشی - قرعه پرسپولیس در لیگ نوزدهم مشخص شده و حالا همه هواداران پرسپولیس و کارشناسان درباره قرعه سخت مدافع عنوان قهرمانی حرف می زنند اما کارشناسان و پیشکسوتان می گویند تیمی که دنبال قهرمانی است نباید به قرعه توجه زیادی داشته باشد و چنانچه شروع خوبی داشته باشد می تواند مسیرش را همان طور که می خواهد ادامه بدهد.در این باره با حمید درخشان کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس صحبت کردیم که می خوانید:

درخشان: با این قرعه پرسپولیس می تواند زودتر خودش را جمع کند

پرسپولیس در شروع فصل و شش هفته ابتدایی باید با چهار حریف سخت و مدعی بازی کند.نظر شما درباره این قرعه چیست؟

فکر می کنم تیمی که برای یک فصل استارت می زند باید آماده باشد بخصوص استقلال و پرسپولیس که مسوولیت شان بیشتر است و هواداران از آنها انتظارات زیادی دارند.با این حساب پرسپولیس باید برای شروع طوری استارت بزند که مسئله ای برایش پیش نیاید.یعنی به این فکر نکند که در ابتدای راه قرعه سختی دارد.برای آنها نباید فرق کند که اولین و آخرین حریف کدام تیم است و بالاخره یک وقتی زمان بازی با مدعیان می رسد.ممکن است شما در یک فصل هفته یازدهم با سپاهان بازی کنید،هفته دوازدهم با استقلال و هفته نهم با تراکتورسازی.حالا این بازی ها زودتر به پرسپولیس خورده و زودتر می تواند خودش را جمع و جور کند.اگر پرسپولیس این بازی ها را ببرد با یک شرایط بهتر فصل را ادامه می دهد اما اگر اتفاقی بیافتد کارش سخت تر می شود.باید این فکر را داشته باشند که از روز اول استارت محکمتری بزنند و فرقی برایشان نکند که با استقلال در هفته چهارم بازی می کنند یا اصلا قرار است در افتتاحیه با این تیم روبرو شوند .چون به هر حال وقتی قرعه کشی می شود هر اتفاقی ممکن است رخ دهد تیمی که قهرمان شده و با تفکر قهرمانی وارد مسابقات می شود باید برای برنده شدن وارد هر مسابقه ای باشد و این ذهنیت باید در تیم جا بیافتد.بنابریان باید از هفته اول آمادگی بازی مقابل تیم های محکم و قدرتمند را هم داشته باشد.

از یک سو اگر نگاه کنیم شروع کار شاید سخت باشد اما در یک سوم پایانی فصل با هیچ حریف مدعی بازی نخواهند داشت و شاید کار راحتی داشته باشند.

آفرین.این یک حسن است.شما اگر شروع خوبی در لیگ داشته باشید می تواند فصل را خوب تمام کنید.یعنی اگر در شروع فصل این تیم ها را شکست دهید آنها از شما عقب می افتند و دیگر نمی رسند.

البته این بحث هم مطرح است که تیم ها در هفته های اول چفت و بست نشده اند و ممکن است نتوانند نتیجه بگیرند.

بله این صدمه را هم دارد.ممکن است شما آمادگی بازی را کامل پیدا نکرده باشید و اگر این اتفاق بیافتد کار برایتان سخت خواهد شد.

البته امسال لیگ آنقدر دیر شروع می شود که همه تیم ها فرصت کافی برای آماده سازی دارند.

بله این یک حسن است.هر تیمی در فاصله زمانی مناسبی مشغول آماده سازی است و این باعث می شود در فشردگی رقابت های لیگ به مشکل برنخورد.

مساله دیگر این است که پرسپولیس نسبت به مدعیان دیگر یک مقدار دیرتر تمریناتش را شروع کرد.

این زیاد مهم نیست.یک هفته دیگر خودشان را به شرایط آنها می رسانند.اتفاق خوبی که در پرسپولیس افتاده این است که شاکله بازیکنانش را حفظ کرده است .

اما کادر فنی اش تغییر کرده .

بله این نکته مثبت در مقابل یک نکته کنفی.البته برخی تیم ها هم استخوان بندی شان تغییر کرده هم کادرشان که آنها کار بسیار سختی دارند.

البته به نظر می رسد حفظ استخوان بندی تیم و بازیکنان قبلی مهمتر از تغییر کادر فنی باشد.

کاملا موافقم.فقط اینکه بازیکنان باید تفکر سرمربی آشنا شوند.

یعنی تغییر سیستم و استراتژی سرمربی ممکن است آنها را دچار سردرگمی کند؟

نه، آن زیاد مهم نیست .مهم تغییرات است و اینکه شاگردان یک مربی بتوانند او را پذیرند و اینکه مربی چقدر بتواند تفکراتش را در تیم جا بیاندازد.این هنر تیم بستن یک سرمربی است.

در خط میانی پرسپولیس ترافیک شدید بازیکن وجود دارد.فکر می کنید کالدرون این ترافیک را چطور مدیریت خواهد کرد؟

بستگی دارد به اینکه بازیکنان چقدر خوب کار کنند.اینطوری شانس آنها بیشتر می شود.یکی هم اینکه بازیکنی که بیشتر در تفکر مربی می گنجد یا آنچه مربی می خواهد را بیشتر انجام می دهد، بیشتر بازی خواهد کرد.همه جای دنیا هم اینطور است و بسته به تاکتیک و مسائل دیگر نیست.

فکر می کنید بازیکنانی مثل امیری یا عالیشاه می توانند در مرکز زمین بازی کنند و پیروز باشند؟

نمی توانم بگویم آره یا نه اما فکر نمی کنم.البته امیری بازیکن قابلی است اما اینکه کجا و چگونه از او استفاده کنیم شرط است.

تصور می کنید پرسپولیس با کالدرون هم پیروز خواهد شد؟

امیدوارم که بتواند پیروز شود.به نظر من الان یک نقطه از تیم جای ترمیم دارد که همان مهاجم نوک است.باید دید می توانند این مشکل را حل کنند یا نه.همچنین در خط میانی هم پرسپولیس نیاز به یک هافبک خلاق و پاسور دارد.

11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 241

به "درخشان: با این قرعه پرسپولیس می تواند زودتر خودش را جمع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشان: با این قرعه پرسپولیس می تواند زودتر خودش را جمع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید