درخواست اتریش از کشورهای اروپایی برای نپذیرفتن پناهندگان

به گزارش تور کیش، صدراعظم اتریش درباره پذیرش پناهندگان در مرزهای یونان از طرف کشورهای اروپایی و وقوع بحران پناهندگانی مشابه سال 2015 هشدار داد.

درخواست اتریش از کشورهای اروپایی برای نپذیرفتن پناهندگان

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورس، صدراعظم اتریش به کشورهای اروپایی درباره پذیرش پناهندگان در مرزهای بین ترکیه و یونان و درباره هجوم میلیونی پناهندگان به اروپا و پیامد چنین اقدامی هشدار داده است.

صدراعظم اتریش با تأکید بر اینکه هر انسانی حق پناهندگی در اروپا را ندارد گفت: بخش اعظمی از مهاجرانی که به مرزهای یونان آمده اند از مناطق جنگی سوریه نیامده اند بلکه پناهندگانی هستند که سال های طولانی در ترکیه زندگی می نموده اند. آن ها از طرف اردوغان مورد سوء استفاده قرار گرفته و به ابزاری تبدیل شده اند تا فشارها بر اروپا را افزایش دهند.

صدراعظم اتریش خواهان حمایت مؤثر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا در چنین شرایطی شده گفت: در غیر این صورت خطر بازگشت به کنترل های مرزی ملی وجود خواهد داشت.

وی همچنین خواهان نقش میانجی گری اروپا در مناقشات در سوریه شده گفت: این مناقشات به یک طرح صلح اروپایی احتیاج دارد. اتحادیه اروپا باید در این راستا قدرتمندانه تر وارد عمل گردد. تنها راهکار، ایجاد یک منطقه حفاظت شده در شمال سوریه است.

شرایط در جزایر یونان به علت هجوم پناهندگان فاجعه بار است و همیشه پناهندگان بیشتری از ترکیه به جزایر یونان هجوم می آورند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در رادیو آلمان گفت که در محافل وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به این مسئله پرداخته می گردد که آیا و چه موقع دیگر کشورهای اروپایی می توانند پناهندگان را از اردوگاه های یونان بپذیرند. به گفته وی در این باره وعده هایی از طرف بعضی کشورهای اروپایی وجود داشته است.

وی اضافه کرد: ما در این راستا کار می کنیم که بتوانیم این وعده ها را اجرایی کنیم.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز در کرواسی برای پرداختن به مسئله بحران سوریه و پناهندگان ملاقات خواهند کرد.

هایکو ماس همچنین در این باره که روسیه و ترکیه شرایط را در سوریه تشدید نکنند ابراز خوش بینی نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 795

به "درخواست اتریش از کشورهای اروپایی برای نپذیرفتن پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اتریش از کشورهای اروپایی برای نپذیرفتن پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید