درخواست روسیه از غرب درباره ایران

به گزارش تور کیش، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه با یادآوری اقدامات واشنگتن عالیه توافق هسته ای موسوم به برجام از تروئیکای غربی(فرانسه، آلمان و انگلستان) خواست از اقدامات یکجانبه خود مقابل ایران در برجام دست بردارند.

درخواست روسیه از غرب درباره ایران

ماریا زاخارووا امروز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده است که شرکای ما این رویکرد را متوقف نمایند که به ایران به عنوان هدف برای بکار دریافت اقدامات خود بنگرند.

وی اضافه کرد: آنها نباید فکر نمایند که می توانند براساس ملاحظات خود اقدام نمایند چرا که ایران شریک مطمئنی برای همکاری در برجام بوده است ضمن اینکه شرکت نمایندگان در برجام به طور یکسان در اجرای آن بر اساس پارامترهای تایید شده در قطعنامه 2231 شورای امنیت متعهد هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: زمان و شرایط نشان می دهد که این سند بین المللی غیرقابل جایگزین و بدون آلترناتیو است.

زاخارووا با بیان اینکه روسیه این رویکرد را که برجام برای چه کشوری بیشتر سودمند است را غیرسازنده می دانید، گفت: شرکای ما از یاد می برند یا عمدا اشاره نمی نمایند که برجام بر اثر اقدامات آمریکا به چنین وضعیتی دچار شده است.

وی ادامه داد: ما می دانیم که کشورهای غربی ترجیح می دهند در این باره سخن نگویند یا پشت پرده صحبت نمایند و در همین حال به عدم پایبندی ایران به تعهدات خود اشاره داشته باشند.

زاخارووا اظهار داشت: این اقدامات و عدم آمادگی طرف های اروپایی از فراهم آوردن امتیازهای مالی برای ایران در چارچوب برجام باعث شده است تا اجرای این توافق با چالش های جدی روبرو گردد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: خروج آمریکا از برجام و کارشکنی در اجرای آن چالش جدی برای ساختار قوانین بین المللی بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه قطعنامه 2231 شورای امنیت در روز 12 ماه دسامبر از سوی سازمان ملل مورد آنالیز قرار می گیرد، اضافه کرد: ارزیابی این قطعنامه ازسوی سازمان ملل به ادامه اجرای آن یاری خواهد نمود و ما امیدواریم برجام ازسوی جامعه جهانی برای اجرای کامل مورد حمایت قرار گیرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 566

به "درخواست روسیه از غرب درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه از غرب درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید