دفاع اردوغان از سیاست های ترکیه در قره باغ

به گزارش تور کیش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از سیاست های این کشور در مناطق مختلف دنیا از جمله سوریه، لیبی،مدیترانه و مناقشه قره باغ دفاع کرد اما در عین حال گفت که قصد دخالت و الحاق هیچ سرزمینی را ندارد .

دفاع اردوغان از سیاست های ترکیه در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان در سخنرانی ویدئویی خود در دوازدهمین همایش بین المللی امنیتی هالیفاکس گفت که کشورش نه به شرق و نه به غرب پشت نمی کند ، ضمن اینکه روابط خود با اروپا را گسترش می دهد و از آسیا و آفریقا نیز غافل نمی گردد.

وی تاکید نمود که اگر امروز امیدها برای یافتن راهکار سیاسی در لیبی دوباره زنده شده است، در این امر مداخله به موقع ترکیه سهم بزرگی دارد.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که ترکیه انجام داد، زمینه بازگشت امن و داوطلبانه بیش از 411 هزار آواره سوری به کشورشان فراهم شد.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: در قره باغ نیز با توافقی که در نتیجه کوشش های مشترک ما با روسیه حاصل شده است، به یک درگیری شدید انتها داده شد و به حل بحرانی که 30 سال ادامه داشت، یاری کردیم.

اردوغان همچنین تاکید نمود: محاصره ترکیه در یک محدوده تنگ دیپلماسی، نه تنها اشتباه بلکه غیرممکن است.

وی اظهار کرد: به کوشش های خود برای انتها دادن به تحمیل انزوا بر ترک های قبرس و تقسیم منصفانه منابع هیدروکربن در مدیترانه شرقی همیشه ادامه خواهیم داد.

اردوغان گفت که به حمایت از دوستان خود از سوریه گرفته تا لیبی، مدیترانه شرقی و قفقاز ادامه می دهیم. بر تداوم این موضع خود با وجود سیاه نمایی ها مصمم هستیم.

وی اضافه کرد: به عنوان ترکیه وقتی که به مسائل پیرامون توجه می کنیم به هیچ عنوان قصد دخالت با هدف الحاق نداریم.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1265

به "دفاع اردوغان از سیاست های ترکیه در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع اردوغان از سیاست های ترکیه در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید