تور ارزان فرانسه: دیوار عشق در پاریس!

به گزارش تور کیش، دیوار عشق

اگر به اینکه پاریس شهر عشق است شک دارید، کافیست به محله مون مارتر در پاریس و به بازدید از دیواری بروید که تماماً سخن از عشق دارد. دیوار عشق 40 متر مربع مساحت دارد و در سال 2000 به وسیله دو هنرمند خوش دوق و احتمالاً بسیار احساسی به نام های فِذِریک بارون و کِلِر کیتو با هدف اشاعه عشق، صلح، سفر و آشتی ساخته شد. خبرنگاران در ادامه شما را با این دیوار بیشتر آشنا می نماید.

تور ارزان فرانسه: دیوار عشق در پاریس!

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

دیوار عشق 4 متر ارتفاع و 10 متر طول دارد و از 612 قطعه کاشی در ساخت آن استفاده شده است و عبارت دوستت دارم 311 مرتبه روی آن نوشته شده است. ولی این تمام ماجرا نیست، این دو هنرمند عبارت دوستت دارم را به 250 زبان زنده جهان و با خطاطی های بسیار زیبا برای هر زبان نوشته اند تا شاید مدرکی بر بی حد و مرز بودن عشق در سراسر جهان باشد.

فِذِریک بارون با مراجعه به سفارت خانه کشورها و پرس وجو از مردم مختلف در سطح شهر پاریس، بیش از 1000 روش مختلف برای بیان جمله دوستت دارم پیدا کرد. سپس از کِلِر کیتو که حرفه او خط شناسی شرقی بود دعوت کرد تا طراحی های لازم را برای جملات جمع آوری شده انجام دهد. او حاصل کار خود را در قالب کتابی با نام The book of I Love Yous منتشر و 50 هزار نسخه از آن را در سراسر فرانسه پخش کرد.

اشکال قرمز رنگ روی دیوار نشانگر اجزای یک قلب شکسته هستند که نماد نسل بشر است که از هم جدا شده است و این دیوار سعی دارد آن ها را در کنار هم برگرداند. اگرچه دیوارها به عنوان جداکننده شناخته می شوند و در طی تاریخ نمادی از خشونت و جدایی بوده اند، ولی دیوار عشق سخن از صلح و دوستی دارد و نگاهی متفاوت را با خود همراه دارد. جالب است که بدانید عبارت من تو را دوست دارم به زبان فارسی سه مرتبه طول این دیوار نوشته شده است که در عکس زیر هم معین است. سعی کنید جمله فارسی را پیدا کنید!

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1930

به "تور ارزان فرانسه: دیوار عشق در پاریس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: دیوار عشق در پاریس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید